Ik weet haar naam niet eens

Nou…ik zal bij het begin beginnen :’).

Al sinds het begin van dit schooljaar zag ik een meisje (ik denk dat ze een jaartje ouder dan mij is), in de gang lopen. Ik merkte op dat ze naar me keek en kort glimlachte. Dit werd een gewoonten, niet vaak, hoogstens twee keer per week. We hebben namelijk een vreselijk grote school, met zóveel leerlingen dat het slechts sporadisch is om elkaar vaker tegen te komen. Ondanks dat zocht ik haar wel onbewust, als ze dan ook daadwerkelijk in dezelfde ruimte was herkende ik haar direct.
Ik vond haar knap, en ze leek me aardig, maar meer dan dat dacht ik niet echt van haar. Tot deze maandag. Ik zag haar in de pauze met drie andere mensen staan en ik ving haar blik per ongeluk. Weer glimlachte ze en ik voelde overal vlindertjes en bloosde. Eerst was ik er vooral van in de war, ik wist haar naam niet, of hoe haar stem klonk…ik wist alleen dat ze een lieve glimlach had. Vanaf dat moment keek ik vaak naar haar uit in de pauze, en merkte ook dat ze vaker in dezelfde ruimte was. Vaak in haar eentje, ze zoekt ook oogcontact met me. Ik wist het natuurlijk niet helemaal zeker, misschien was het slechts verbeelding…
Nu liep ik vandaag na de laatste les naar de trappen, een beetje gedeprimeerd aangezien ik haar die hele dag nog niet had gezien. Toen zag ik haar langs de trap staan, ik wilde haar naam vragen, maar ze was aan het bellen. Ik liep dicht langs haar - echt niet meer dan een halve meter van haar vandaan (zo stom dat ik me daarom blij kan maken :flushed: ) -, ze keek naar me en glimlachte. Toen liep ik de trap af en keek even omhoog en ze keek écht naar me, met 100% zekerheid. Ik ben snel verder gelopen aangezien ik op het randje van huilen/heel hard lachen zat, ik wist gewoon niet wat te doen met de emoties :’).
Helaas is het nu weekend, oftewel ik kan haar twee dagen niet zien. Dus als stalkerig dat ik ben besloot ik op mijn school zijn facebook pagina allerlei mensen op te zoeken en vrienden te bekijken van die mensen. Ik ben serieus een hele dag bezig geweest zonder succes. Nu vraag ik me af of ze überhaupt facebook heeft…

Maar nu kwam in met de gedachte, het zou stom zijn, dan weet ik haar naam en zij de mijne niet. Dus wil ik graag op een hele originele manier haar naam vragen. Of laten zien dat ik haar leuk vind. Ook al weet ik niet eens of zij ook op meisjes valt, maar het feit dat ze naar me kijkt zegt mij al genoeg :cold_sweat: . Ook heb ik het een meisje verteld en die zegt dat ik helemaal niet verliefd kan zijn op iemand die ik nog nooit heb gesproken…

Dus, na dit hele lange verhaal heb ik twee vragen:

Wat is een originele, leuke, lieve, manier om te laten zien dat ik haar beter wil laten kennen?

En, kan ik überhaupt wel verliefd op haar zijn? Ik ben hiervoor nog nooit verliefd geweest, dus dit is allemaal nogal nieuw voor me.

Verliefd zijn op iemand die je niet kent kan best! Je moet er wel rekening mee houden dat ze misschien tegenvalt… Ik weet van mezelf dat ik mensen helemaal opbouw en dan ontmoet ik ze en ‘oh’

Ik weet verder geen originele manieren om aan iemands naam te komen. Ik zeg meestal gewoon halverwege een gesprek ‘ik heet trouwens sara’

Gewoon een gesprekje beginnen !
Kom bijvoorbeeld met een smoesje van, hey zag ik jou niet daar en daar, toen en toen ? of zo !

Ik zou gewoon een gesprekje proberen te beginnen en dan tussendoor zeggen, zoals - maakt niet uit - zei, ik heet trouwens ‘jou naam’

Nou, ik bedacht eigenlijk het een stuk subtieler aan te pakken. Ik ben nogal van de kleine dingetjes. Ik ga erachter komen welk kluisje van haar is en daar iets liefs opschrijven, gewoon iets kleins. Waarmee je iemands dag kan opvrolijken, ik denk dat ze dan wel weet dat het van mij is en hopelijk naar me toe komt.

Dat is echt zo schattig! Ik zeg doen ^^

Op zich lijkt me dit een heel leuk idee, maar dan zou ik er wel je naam/nummer/adres op zetten. Stel ze krijgt dat briefje, hoopt dat het van jou is maar durft dan alsnog niet naar je toe te komen is het allemaal voor niets. Of ze krijgt je briefje, denkt dat het niet van jou is, en ook dan heb je er niks aan.
Veel succes in ieder geval, je klinkt zo verliefd haha :slightly_smiling_face:

Zo lief :slightly_smiling_face:. En super lief idee, succes!

Mithrandir@ Bedankt! Dat is best een goed idee, nu alleen nog even vragen wat mijn telefoon nummer is :cold_sweat: .

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.

ahww dat is ook erg leuk, alleen je zei dat het een erg grote school is, kan je er dan wel achter komen welk kluisje van dr is ?

Ja, dat is niet zo’n probleem, want we hebben een kluisjes ruimte voor de 1ste jaars, dan een van de 2&3 jaar, en dan nóg eentje van de rest. Dus ik hoef maar bij een ruimte te zoeken :slightly_smiling_face:.

Ik zou gewoon een keert beginnen met ‘hoi’. Zij lijkt jou ook al wel een beetje op te zoeken, dus dat vindt ze vast al leuk. Dan kun je vanzelf eens een gesprekje aanknopen. En dat briefje vind ik wel een leuk idee ja, niet te opvallend maar ze zal het vast kunnen waarderen.

Dit ja. :slightly_smiling_face:

Wat schattig!

Dit klinkt als het perfecte begin van een relatie!
Wat schattig, omg! (:

Ik ga dit volgen :grinning:

Dit is zo lief. Word er helemaal gelukkig van, hou ons op de hoogte!

je kan heel goed verliefd zijn op iemand die je niet kent, is precies hetzelfde wat ik nu meemaak (maar dan jongen)

en ik denk uit jou bericht dat zij jou ook wel leuk vind, dus ga gewoon een keertje met haar praten! niet gelijk van: wat is je naam. Maar een ‘hoi’ en dan door, en dan op het eidn vraag je haar naam (als ze die niet al had vertelt xd)

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden

Nawwhh lief dit, ik hoop dat je plannetje met het kluisje werkt.

Ik heb wel eens wat vergelijkbaars gehad met een jongen die 2 jaar hoger zat, maar ik had niet zoveel lef als jij dus heb gewacht tot hij mij aansprak. :flushed:

Is het misschien niet een goed idee om het forum ‘Liefde & Boys’ naar gewoon Liefde & relaties of Verliefdheid ofzo te veranderen?