Ik weet echt niet wat ik moet nu

Hallo dames,

Laat ik mijn situatie even uitleggen. Ik ken deze jongen nou al een paar maanden en we hebben al vaak afgesproken. We vinden elkaar alle twee leuk en dat weten we ook al een tijdje van elkaar. Laatst hebben we het over een relatie gehad, alleen hadden we het nog even onofficieel gelaten. Nu een week later begon hij heel erg raar te doen, kort af enzo. Ik werd hier erg onzeker van dus heb ik hem uiteindelijk gevraagd of er iets aan de hand was. En wat blijkt, meneer twijfelt. Hij zegt dat hij twijfelt over het leeftijdsverschil. Wat ik opzich wel kan begrijpen (14 & 17). Ik heb al vaker een oudere vriend gehad dus voor mij is dit niet heel raar ( Hijzelf heeft nog nooit een relatie gehad ). Het vervelende is, dat hij mij al die tijd vertelde dat het wel kon omdat ik mijzelf ouder gedraagde. Hij zei dat hij het als een “minpunt” zag maar dat het wel gewoon kan. Nu ik hem dus vroeg waar dit opeens vandaan komt zegt hij: Soms denk ik dat het wel gewoon kan, en de andere keer van niet. Aan de hand van zijn reacties en wat hij zegt heb ik al het gevoel dat het toch uiteindelijk een nee wordt. Alleen geeft hij mij dat kleine sprankeltje hoop door te zeggen dat hij het nog niet weet. Ik wil natuurlijk niet aan het lijntje worden gehouden maar ik weet dat als hij nu persé zou moeten kiezen dat het een nee is. De grootste reden voor deze twijfels weet ik eigenlijk wel: Zijn vrienden.
Die maken flauwe grapjes tegen hem en hij vindt dit erg vervelend omdat hij dit te vaak te horen krijgt. Zijn vrienden kennen mij nog niet. Natuurlijk begrijp ik dat vrienden heel erg belangrijk voor hem zijn, en hij moet ook niet denken dat hij een keus tussen mij of hen moet maken. Ik weet niet hoe ik me moet voelen in deze situatie, ik weet ook niet wat ik moet doen. Ik kan natuurlijk miet zomaar zijn twijfels wegtoveren, alleen er zullen vast wel dingen zijn die ik tegen hem kan zeggen om hem de goede kant ervan te laten zien waardoor hij minder gaat twijfelen.

Herkend iemand deze situatie of hebben jullie tips? Laat het alsjeblieft weten want ik ben echt hopeloos :hammer:

Toen ik 13 was werd ik verliefd op een jongen van 16, hij vond het toen geen probleem maar ik snap het wel! Jongens zijn daar soms lastiger in dan meiden. Ik zou met hem blijven praten en nog een keer met hem afspreken, als hij over een week nog niks over dit probleem heeft gezegd zou ik wel aan hem vragen of hij het nog ziet zitten. Dan moet jij ook meer duidelijkheid krijgen want hij houdt jou zo een beetje aan het lijntje. Succes!

Aah wat vervelend, ik weet niet zo goed wat je kan doen maar hopelijk kunnen andere meiden je wel helpen. Succes xx

Ik denk dat je gewoon even straight to the point aan hem moet vragen wat hij nu wil, want je kan moeilijk achter hem aan blijven lopen als hij blijft twijfelen. Je kan misschien vragen of hij wil dat je zijn vrienden een keer ontmoet, zodat je ze kan laten zien dat je echt wel leuk bent :slightly_smiling_face: vertel hem gewoon dat je duidelijkheid wil!

.

Volgens mij denkt deze jongen veel te veel na, over wat andere vinden en hoe het hoort. Omdat hij nog nooit een relatie heeft gehad. Zeg hem inderdaad dat je duidelijkheid wilt.