Ik weet echt niet meer wat ik moet doen?

ik heb dus een probleem en ik zit er heel erg mee !
mijn beste vriendin vindt al heel lang een jongen leuk, en ongeveer een maand geleden ging ze met hem afspreken en ik ging mee.
Het was hartstikke gezellig, maar wat ik nooit had verwacht was dat ik gevoelens voor hem zou krijgen.
We hadden veel ping gesprekken en het klikte goed, waardoor we een aantal keer hebben afgesproken, dat was ook super gezellig.
Uiteindelijk heb ik ook met hem gezoend, dat is inmiddels al meerdere keren voorgekomen, en mijn vriendin weet hier totaal niks van.
Maar net toen ik dacht dat het echt goed ging tussen ons, ging hij weer meer naar haar, en heeft ook tegen haar gezegd dat zij het mooiste is wat hem is overkomen. Hij heeft alleen geen zin in vaste relaties.
Maar dus net nadat ik veel voor hem voelde, ging hij weer naar haar, en hij blijft maar tegen mij zeggen dat ik ze beste vriendin ben, en doet de laatste tijd heel droog tegen mij, maar als ik dat tegen hem doe wordt hij weer boos??

Ten eerste weet ik dus echt niet wat hij nou wilt en ten tweede voel ik me echt ontzettend schuldig tegenover me vriendin, en ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen !

Jij moet je vriendin vertellen wat hij jou en haar allemaal voor onzin verteld. Daarna moet je over je eigen gevoelens heen stappen en hem los laten, maar je moet er ook voor zorgen dat je vriendin dit doet. Wat deze jongen doet is fout. Wees eerlijk tegen je vriendin en negeer samen deze jongen. Bro’s before ho’s.

Wat je moet doen is het volgende: stoppen met dit hele gedoe. Hij vind je niet leuk, het valt ook nog te betwijfelen of hij die vriendin van je leuk vind maar dat doet er in jouw geval volgens mij niet zoveel toe. In ieder geval is hij niet geïnteresseerd genoeg om haar duidelijk te maken dat hij meer voor jou voelt dan voor haar. Hij vind jou echt alleen aardig. Ik snap dat je naar dubbele bodems zoekt, maar hoogstwaarschijnlijk zijn die er niet. Hij ziet je als beste vriendin en wordt terecht boos als je droog tegen hem doet, want dat is hij niet van je gewend. Als je je zo schuldig voelt tegenover je vriendin zou ik stoppen met deze verliefdheid op een jongen die van twee walletjes eet. Het is ongetwijfeld lastig, maar probeer asjeblieft zelf in te zien dat dit een wig drijft in je vriendschap en dat je hier überhaupt nooit aan had moeten beginnen.

Ik vind het erg lullig dat jij met die jongen gaat afspreken terwijl jij weet dat jouw vriendin hem leuk vind. Dat vind ik echt niet kunnen.

Dat hij daarna weer naar jou vriendin gaat, klinkt even hard, maar heb je wel verdiend vind ik.

Als ik jou was zou ik je vriendin onder 4 ogen spreken of een brief schrijven en alles eerlijk opbiechten. Tenslotte wil je denk ik ook niet dat jouw vriendin in zee gaat met zown player. Laat jullie vrienschap niet verpesten door zo’n player.

Dit is echt lullig voor je vriendin, vooral omdat jij wist dat ze hem leuk vond. Sorry maar dat kan echt niet, je moet hier echt niet mee doorgaan.

Ongeschreven vriendinnen regel nr 1: Neem NOOIT de (ex)vriendjes van je vriendin over. :slightly_smiling_face:

Je kan dit gewoon niet maken. Je moet er mee kappen, en hij is ook niet goed bezig. Je moet dit aan je vriendin vertellen want dit verdient zij ook niet.

Niet altijd even aardig, maar toch bedankt voor jullie advies.
en voor de duidelijkheid, ik weet dat ik fout zat en het was nooit me bedoeling om dit te doen, maar ook wegens de persoonlijke situatie thuis vind het heel prettig om met hem te zijn.
Ik heb hem nu ook verteld dat ik niks meer wil zijn dan vrienden, en dat we nu gewoon goede vrienden zijn, ik moet alleen nu nog even kijken hoe ik het ga vertellen aan me vriendin …

Vindt hij haar ook leuk?