Ik weet op dit moment echt niet meer hoe ik nu verder moet.
Ik heb een beetje een rare jeugd gehad; mijn moeder is van mijn vader gescheiden toen ik twee was. Hij was erg agressief en daarom mag ik hem niet zien.
Twee jaar later is mijn moeder met iemand anders getrouwd. Ik kreeg er twee halfbroertjes bij en alles ging best redelijk tot ik een jaar of zeven was.
Mijn stiefvader was niet zo heel erg slim en ik was een eigenwijze, wel iets slimmere, kleuter(?). Mijn mening en die van mijn stiefvader botsten heel erg vaak en het is tot mijn vijftiende steeds meer geworden, totdat op een gegeven moment ik had besloten om gewoon voor onbepaalde tijd bij mijn opa en oma te verblijven omdat mijn stiefvader oprecht een hekel aan mij had en er geen probleem mee had om dat tegen mij te uiten.
Op een gegeven moment, drie weken nadat ik bij mijn opa en oma was gaan logeren, heeft mijn moeder besloten om van mijn stiefvader te scheiden, omdat de situatie tussen mij en hem heel erg uit de hand aan het lopen was en omdat mijn moeder mijn stiefvader ook niet mee uit kon staan.
Momenteel woont een van mijn twee broertjes bij mijn ex-stiefvader en hem zie ik dus bijna nooit meer.
Mijn andere broertje woont bij mijn moeder en ik. Hij heeft echter al zijn vrije tijd sinds de kerstvakantie besteed aan het spelen van computerspelletjes.
Mijn moeder heeft ondertussen een nieuwe vriend. Daar gaat ze bijna iedere dag na haar werk naartoe om uit eten te gaan en bij hem te blijven slapen. Soms komt ze ook nog mijn kleine halfbroertje ophalen, zodat hij ook bij die vriend kan slapen.
Mijn moeder gedraagt zich nogal als een jong tienermeisje en dat is iets wat ik erg irritant vind. Ik merk dat ik in mijn algemene ontwikkeling veel verder ben dan mijn moeder en in combinatie met haar onzekere gedrag en haar regelmatige afwezigheid voel ik me meer haar moeder dan andersom.
Verder ben ik in de toen ik voor de tweede keer de tweede klas deed me erg neerslachtig gaan voelen. Dat was vlak voordat mijn moeder van mijn stiefvader ging scheiden. Ik voelde me uitgeput, moe en ik had het idee dat ik niets waard was. Ik ben een aantal keer huilend de klas uitgelopen toendertijd. Iets wat totaal niets voor mij is, omdat ik altijd een hele droge vorm van zelfspot heb en ik vrij no-nonsens ben.
Ik ben ook vrij afstandelijk -vooral fysiek- omdat ik snel denk dat anderen mij niet uit kunnen staan en dat ik daarom niet te dichtbij moet komen, omdat anders iedereen merkt hoe ik ben/denkt dat ik hun leuk-leuk vind.
Dit jaar ben ik weer blijven zitten. Ik moet nu de vierde over doen. Dat was niet gebreurd als ik niet ziek was geweest in de toetsweek. Ik had namelijk het hele jaar vrij weinig gedaan, omdat ik meer met andere dingen bezig was, maar ik had alles makkelijk op kunnen halen. Maar toen ben ik dus net in die week ziek geworden.
Momenteel zie ik het echt allemaal niet meer zitten, ik ben constant alleen, ik geef veel te veel om wat mensen van mij denken, ik hou mezelf non-stop bezig, omdat ik mijn eigen gedachtes niet uit kan staan en er zijn heel erg veel dingen die ik nog wil doen, dingen die ik eigenlijk niet verdien, die ik toch nooit kan bereiken.
Vroeger had ik wel eens zelfmoordneigingen, maar dat was meer een soort aandachtstrekkerij, maar nu is het voor mezelf heel rationeel dat ik hier niet hoor te zijn. Er is simpelweg niemand die genoeg om mij geeft en ik wil ook eigenlijk dat er niemand meer is voor mij.
Ik zit nu drie maanden bij een psygoloog, maar het helpt niet echt voor mij.
Dit is een soort beknopte samenvatting van mijn leven en gemoedstoestand (samen met dit topic).
Ik hoop dat er iemand is hier die mij kan vertellen of ik nu verder moet of niet en zo ja hoe ik dan verder zou moeten gaan. Want ik weet het nu echt niet meer.