Ik weet echt geen oplossing meer...

hey, ik en mijn beste vriendin kennen elkaar al 10 jaar en zijn dus al 10 jaar beste vriendinnen. Ik ben een persoon die heel erg makkelijk over dingen denkt en ik denk altijd dat alles wel goed komt, wat echt bijna altijd ook zo is. En mijn beste vriendin is juist iemand die heel erg nadenkt en alles heel erg uitgepraat wil hebben en ze is heel eerlijk en direct dat is echt heel fijn. Maar heel vaak dan doe ik iets, en dan denk ik maar heel even na en dan denk ik zeg maar niet verder na, bijv. ik ben dan aan het bellen met mijn beste vriendin al een uur lang, dat doen we best vaak, want ze woont 1,5 uur verder dan waar ik woon dus we zien elkaar niet elke dag ofzo. En ik had dan afgesproken om nog met een andere vriendin te bellen. En ik belde met mijn beste vriendin en toen dacht ik oh nu moet ik met mn andere vriendin bellen. Dus ik zeg dat aan het eind van het gesprek, en ik dacht ik kan wel ophangen want we bellen al een uur en dan bel ik morgen gewoon weer en dan kan zij zich ook klaar maken om te slapen. Maar ik heb dus niet gezegd van te voren dat ik nog met iemand anders zou bellen, en dan hang ik zomaar op. En dat is natuurlijk heel lullig, en dat heb ik vaker gedaan dan was ik met haar aan het bellen, Bijv. op de fiets, en dan kwam er iemand naast me fietsen en dan zei ik okay ik moet gaan er fietst iemand naast me. En dat heb ik dus vaker gedaan. En ik heb meestal niks te doen op zaterdag ofzo, dan maak ik meestal huiswerk of ik ben aan het oppassen. Ik heb het sowieso nooit druk. Alleen dit weekend dus wel voor de eerste keer, en ik had dus niet goed in in agenda gekeken en ik had dus blijkbaar mijn maatschappelijke stage zaterdag en dat moet ik natuurlijk den, en ik had ook met mijn beste vriendin afgesproken die zou dan helemaal naar mij komen 1,5 uur reizen. Alleen ik las dus niet goed en ik wist niet dat die zaterdag vast stond en ik had een nieuw oppasadres en die vroegen mij zaterdag. En ik zat te twijfelen want ik dacht ohnee dit is mijn nieuwe oppasadres en de eerste keer ik moet gaan, maar dat kan niet want ik heb afgesproken, en dat appte ik ook steeds naar haar, van moet ik het nou door laten gaan of niet. Want ik zie haar waarschijnlijk toch weer over 3 weken. Dus ik twijfelde steeds enz. maar dat is natuurlijk super lullig, want ik heb met haar afgesproken en dan doe ik weer zo onduidelijk omdat ik twijfel, en dan denkt zei ja halo zeg het nou we hebben het afgesproken, en ik besefte dat niet ofzo, want ik lees heel vaak te snel en niet goed. Dat is nu dus de situatie, nu is ze boos en weet ze niet of onze vriendschap nog wel kan blijven. Want ik zeg steeds sorry en dat ik het begrijp en dat ik er echt op ga letten en dat is dan ook echt serieus zo, alleen de hele tijd komt er dan weer een situatie waar het mis gaat. Dus daarom gelooft ze me natuurlijk ook niet meer als ik zeg dat ik er wat aan ga doen enz. Heel logisch. Alleen ik weet echt geen oplossing hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet meer gebeurt dat ik zo makkelijk denk, en te snel lees enz. Ja mijn oplossing is het gewoon doen, maar zij zegt ja dag, dat heb je vaker gezegd en dat helpt dus niet, dus kom maar met een andere oplossing. Nou ik heb echt 12 minuten nagedacht terwijl ik met haar belde en ik weet echt niks anders, want het gaat steeds fout, want om dat moment bedoel ik het echt goed, maar dan denk ik te makkelijk en niet goed na en dan gaat het weer mis. Dus weet iemand alsjeblieft een oplossing, want mijn beste vriendin is echt de allerbeste die er is en ik wil haar echt niet kwijt!! ze is altijd heel eerlijk en direct en dat is zo goed, en ze staat altijd voor me klaar. Zij heeft echt maar 1 iets fout gedaan ofzo, en ik al echt zo vaak ik snap zo erg dat ze er klaar mee is, maar ik wil echt veranderen en met een oplossing komen anders is onze vriendschap gewoon over en dat wil ik echt niet. Dus de gene die nieuwe oplossingen heeft die ben ik echt zoo mega dankbaar!!!

Lastig probleem.
Probeer om je agenda vaker/altijd te gebruiken.
Schrijf er alles in. Ook de afspraken die nog niet zeker zijn. Zodat je er wel vast rekening mee kunt houden.
Kijk ook elke dag een paar dagen vooruit.
Leg je agenda bij je telefoon, zodat je het altijd bij je hebt/in het zicht ligt.
Leg je vriendin eens uit dat je het heel lastig vind om dingen de plannen/onthouden. Misschien kun je haar ook om tips vragen. Misschien heeft zij wel een idee hoe je dit het beste kunt aanpakken. En wie weet, heeft zij ook een idee.

Super bedankt voor je reactie heb ik zeker wat aan! alleen ik weet niet of zij het een goede oplossing vind… En heel vaak lees ik dus te snel of luister ik niet goed en dan gaat het ook weer helemaal mis. Ik de k gewoon te makkelijk over onze vriendschap denk ik, ik denk steeds ach het komt wel goed. Maar sowieso niet als ik zo door blijf gaan dan besef ik ook echt wel alleen steeds komt er een nieuwe situatie en dan gaat het weer fout. Weet je daar ook een oplossing voor?x

Nja om heel eerlijk te zijn vind ik die vriendin wel een beetje zeiken. je hebt toch ook een leven naast haar? als jij had afgesproken om met nog iemand te bellen, en je belt al een uur met haar, dan vind ik het erg vreemd als ze dan boos wordt. Hetzelfde geldt voor dat afspreken zaterdag, tja jij had verkeerd gekeken en dan zeg je sorry, maar kan toch gebeuren. vind dat die vriendin zich een beetje aanstelt om eerlijk te zijn.

Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb dat wel vaker gedaan opgehangen omdat er iemand kwam ofzo. Dus dat is best lullig toch? en het is wel vaker gebeurt, en zij denkt gewoon dat ik heel makkelijk denk enz.

Als je een appje binnenkrijgt. Lees het, maar reageer niet gelijk. Wacht bvb 10 minuten Lees het dan nog een keer en reageer dan.
Maar voor het luisteren heb ik niet een idee.
Onthoud dat je niet alles hoeft te zeggen/ enz

Ik vind het verhaal een beetje langdradig en heb niet alles gelezen maar het klinkt alsof je vriendin een beetje zeurderig overkomt. Je hebt natuurlijk nog een leven naast haar. En het oppassen zou ik in dit geval voor laten gaan, maar dat is natuurlijk mijn mening. Doe wat goed voelt en voor het afspraak probleem gebruik ik vaak gewoon m’n agenda in mijn telefoon :slightly_smiling_face:

Zij zal ook wel eens de telefoon snel ophangen als het zo uit komt.
Als je hier erg mee zit kun je twee dingen doen tijdens het telefoongesprek
Of je zegt als je net bellen, iets van ik kan niet lang bellen omdat x zo komt.
Of als x er is, zeg je ow ik moet ophangen want er is x komt net binnen.
Zo zou je het ook kunnen doen. Maar je hoeft niet altijd een reden te geven waarom je moet ophangen

Dit is meer grappig bedoeld maar jullie lijken wel een getrouwd stel :’)

bedankt voor de tips!

haha! ja eigenlijk wel he, dat dacht ik dus ook steeds, dat het allemaal een beetje overdreven is

Wel lief hoor, dat je zo aan haar gevoelens denkt maar geniet van je eigen leventje er om heen en maak je niet te druk om kleine vergissingen.