Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen..

Hee allemaal,
Ik ben sinds deze week begonnen met mijn HBO studie na 2 tussenjaren. Wat ik nou eigenlijk wil later weet ik echt totaal niet, zelfs geen richting. Maar omdat je volgend jaar geen stufi meer krijgt ben ik dit jaar toch maar begonnen. Het eerste half jaar van mijn studie valt samen met 2 andere studies, dus eigenlijk is het nu nog vrij breed. En dat brede vind ik prima, maar zodra een docent met voorbeelden komt, dan zijn het dus voorbeelden uit de sector waar mijn opleiding voor opleidt. En op zulke momenten merk ik gewoon dat ik daar niet op de juiste plek zit. Aan de ene kant wil ik echt graag een opleiding doen, al is het maar om het papiertje. Maar aan de andere kant heb ik het prima naar mijn zin op het werk en daar voelde ik me echt thuis. Alleen als ik nu stop, weet ik niet wat ik volgend jaar wil en of er uberhaubt nog wel iets van studeren komt. En dat is iets waar ik later echt spijt van zou kunnen krijgen, want dan kom ik namelijk niet verder dan ongeschoold werk. Maar als ik een studie doe waarvan ik weet dat ik er niks mee wil doen omdat ik het eigenlijk niet zo leuk vind, dan heb ik er alsnog niks aan.

Ik weet dus gewoon echt niet wat ik nou moet…

Je kan ook gewoon je P halen en dan instromen op een andere opleiding?

Weet wel dat heel veel mensen een diploma halen en uiteindelijk totaal iets anders gaan doen. Het is echt belangrijk dat je wel een diploma hebt. Nou heb ik het natuurlijk niet over echt specifieke beroepen zoals arts of advocaat, maar een economische studie kun je veel richtingen mee in bijvoorbeeld.

ik zit met zelfde probleem zit nu 1,5 jaar thuis zeker ongeveer…
wou dit jaar Welness opleiding doen… heb me weer afgemeld omdat dit t toch niet is, naar mijn mening heb je er ook niet veel aan iets af te maken wat je later niet gaat doen… tenzij je iets afmaakt waardoor je verder kunt leren voor iets wat je wel wilt…
Anders heb je straks je jaren weggegooid die je op school hebt gezeten… ik vind wel dat je je goed moet voelen bij de keuze kwa studie en dat je weet dat dat werk je plezier geeft later.

tis zo moelijk n keuze te maken waar je je goed bij voelt.
Ik wil denk ik het liefst nu iets met voeding en sport doen omdat ik daar veel mee bezig ben. maar ik doe graag BBL wat ik nergens kan vinden hiermee.
(woon in Limburg)
of ik ga cursussen doen.
ik ben echt geen typ voor school, ik moet kunnen werken of iets.
krijg zo’n stress van school. waardoor ik mijn verpleegkundeopleiding (die ik niet heb afgemaakt) echt Depressief werd…
Heb nu ook gesprekken bij een vrouw, die je helpt met keuzes maken kwa werk en school.
Er zijn meer mensen bij haar geweest die zonder diploma dingen bereikt hebben, maar dat vind ik zo eng… dadelijk bereik je niks en zit je nog achter de kassa.
maar als je cursussen gaat doen, zal je dan wat meer kans hebben op bepaald werk? dat vraag ik me wel af.

Bij ons op school valt het eerste half jaar ook samen met andere opleidingen. Maar bij ons kan je na dat half jaar nog switchen tussen die opleidingen die hetzelfde eerste half jaar hebben. Kan dat bij jullie niet? Dan kan je nu nog eerst een half jaar aankijken hoe dit loopt, en dan zou je dan nog kunnen overstappen op één van die andere twee studies.
Ik zou in ieder geval niet stoppen, want je zegt zelf al of je niet weet of je dan nog weer gaat studeren. En dat zou zonde zijn.

Ja dat van die cursussen vraag ik me ook af! En als je ongeschoold werk gaat doen en via dat bedrijf doorgroeit, wat zijn dan je kansen? Kom je dan nog nergens omdat je geen mbo/hbo/wo diploma hebt? Of kun je dan juist wel dingen bereiken? Want wat jij al zegt, dadelijk bereik je niks en zit je alsnog achter de kassa…

Kan bij ons ook idd. Ik kan naar 2 andere opleidingen overstappen. 1 lijkt me sowieso helemaal niks en de ander opzich wel, alleen dat is net als deze studie iets waar ik uiteindelijk niks mee wil

Kan je niet proberen tot februari en dan misschien een studie doen die dan begint? Of zit daar niks leuks tussen?