Ik walg er gewoon van

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit vertel maar ik moet het gewoon kwijt.
Jullie zullen vast ook commentaar op mij hebben en dat snap ik ook…
btw sorry voor het lange verhaal

Nouja vandaag was ik dus met mijn vriendengroep naar de stad gegaan, gewoon rondhangen en wat winkels kijken enzo en in die vriendengroep zit mijn vriendje dus ook. Ik heb het bijna 7 maanden met hem. Hij heeft een eigen manier van omgaan met vrienden en ik ook en ik weet op precies hoe dat gaat bij hem maar dit keer ging hij véél te ver. Hij liep de hele tijd hand in hand met een vriendin van mij, arm in arm, de hele tijd om elkaar heen enzo. Iedereen dacht gewoon dat zij zijn vriendin was inplaats van dat ik dat ben. Ik weet dat ze gewoon vrienden zijn maar dit ging me te ver. Hij deed ook veel liever tegen haar dan hij normaal tegen mij doet. Hij had het volgens mij zelf niet eens door. Ik voelde me daar vreselijk kut door en als hij naar me toekwam liep ik weg. Als ik hun zo samen zag kon ik er gewoon niet naar kijken en kreeg er tranen van in mijn ogen. Om het nog erger te maken is het zo dat dat meisje met heel veel jongens zoent, maakt niet uit of ze een vriendin hebben of niet. En dat ze met zowat elke jongen flirt. Dat maakte het er ook niet beter op. Uiteindelijk heeft mijn beste vriendin tegen mijn vriendje verteld wat er aan de hand was enzo en hij kwam naar me toen en zei dat hij nooit vreemd zou gaan, dat hij alleen van mij houd etc… Dus weer goedgemaakt. Maar het is nu zo dat een vriendin van mij die ook mee was in de trein zei dat het idd te ver ging maar dat ik ook zo doe. Minder erg dan hem maar toch ook. En daar walgde ik zo van toen ik dat hoorde. Die pijn die ik voelde en dan te bedenken dat ik het zelf ook doe… En een vriend van mij zei ook dat een vent van zo’n gitaarwinkel dacht dat ik zijn vriendin was terwijl hij zowat mijn beste vriend is. Ik had toen echt een gevoel van walging over mezelf. Ik wil daarmee stoppen maar het is zo dat ik het onbewust doe en niet extra.

Daarbij komt ook nog dat ik walg van mezelf dat ik niet bij hem weg kan gaan. Ik wíl niet bij hem weg gaan en ik kán het niet. Dat is juist het probleem. Iedereen die mij en hem kennen maar ook mensen die ik alleen verhalen over hem vertel weten dat ik niet bij hem weg kán gaan. Alsof ik afhankelijk van hem ben ofzo… En ik weet ook bijna zeker dat hij dat ook weet en sommige denken dat hij daar een beetje misbruik van maakt door steeds een beetje verder te gaan. En ik weet van mezelf dat ik het toelaat. Ik weet zeker dat als hij met iemand anders zou zoenen ik vreselijk boos op hem zou zijn maar ik hem toch zou vergeven en dat ik niet bij hem weg ga. Hij zou dat wel kunnen. Hij zou het zo uit kunnen maken en ik niet…

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon kwijt. Ik zou graag jullie mening hierover willen. Alvast bedankt

Ik zou zelf echt woedend zijn! Hij moet eerst maar zijn excuses aanbieden, voor zijn gedrag zijn geen smoesjes te bedenken. Ik vind het echt gemeen dat hij geen rekening houd met jou.

praat met hem en zeg duidelijk wat je voelt, aan zijn reactie te horen,weet je dan denk ik wel wat je moet doen.

Het is echt niet goed om zo afhankelijk van iemand te zijn. (Ervaringsdeskundige.)

Probeer als dat kan meer dingen zonder elkaar te doen en als jullie afspreken echt alleen met zijn 2en te zijn. Ik denk dat dat helpt. :slightly_smiling_face:

Oh en praat met hem! Maar dat zei de rest ook al.

Ik had hem al bij de jas gepakt en terug gesleurd.
Ik snap niet hoe hij bij het bijzijn ban jou gewoon met een meisje zit te flirten.Ik zou als ik jou was een gesprek met hem voeren dat je dat gewoon niet fijn vind. En als hij niet luisterd dan dump je hem

Als jij dat gedrag van jezelf wel acceptabel vind, moet je het van hem ook accepteren.
Als jij dat gedrag van jezelf niet acceptabel vind, moet je daarmee stoppen en het ook niet van hem pikken.

Simpel

Maar begin in dit geval iig bij jezelf, lijkt me verstandig

Ik herken me zo erg in jouw verhaal… Ik had vorig jaar 8 maanden met mijn ex, en was ook zo afhankelijk van hem. Hij heeft foute smsjes naar een ander meisje gestuurd met er in dat ie liever met haar zoent dan met mij en allemaal van dat soort walgelijke dingen, en toch vergaf ik hem. Ik werd zo snel jaloers, maar op de een of andere manier voelde ik me goed als ik ook een beetje flirtte met een andere jongen. Hoewel ik achteraf altijd vreselijke spijt kreeg dat ik dat dan weer gedaan had. Ik kon en wou het ook niet uitmaken met hem, en uiteindelijk heeft hij het gedaan. Eigenlijk ben ik daar wel blij om, want ik had het zelf nóóit kunnen doen en als ik het gedaan had, zou ik zo erg spijt krijgen dat dat nog jaren achter me aan zou jagen.
Het is inmiddels al ruim een halfjaar uit en nogsteeds mis ik hem ziek erg en ik huil minstens 2 keer per week om hem, gewoon omdat ik hopeloos veel van hem houd en hem terug wil. Hoewel ik weet dat ik dat beter niet kan doen. En dat doe ik ook niet, want ik wil mezelf beschermen voor nog meer pijn.
Oke hier heb je helemaal niets aan mijn verhaal, maar ik wou het even kwijt en je weet in ieder geval dat je zeker niet de enige bent.
Ik zou met hem gaan praten, en als dit zo door gaat, tja… Ik kan je wel adviseren dan bij hem weg te gaan maar uit ervaring weet ik dus dat dat héél moeilijk is en jou misschien ook niet lukt.
Sterkte meis xxxxx

Ik doe al helemaal niet zoveel met hem. Hij zit op een andere school dan mij en woont 45 minuten fietsen van mij af dus ik zie hem alleen soms op vrijdag en op zondag. Nu zie ik hem misschien ook wel vaker op zaterdag… Meestal zijn we dan wel met zijn 2e. Dus ik denk niet dat het zo is dat ik hem te vaak zie juist helemaal niet. Het komt denk ik ook omdat hij mijn eerste vriendje is. Ik heb voor het eerst met hem gezoend en hij is gewoon heel speciaal voor mij. Ik denk dat ik daarom niet zonder hem kan. Maar ik weet dat het niet goed is dat ik zo afhankelijk van hem ben maar ik zou niet weten hoe ik ervoor moet zorgen dat ik dat veel minder ben…

Ik ga waarschijnlijk met hem praten vandaag daarover en nog wat andere dingen die voorgevallen zijn. Maar ik heb eigenlijk huisarrest dus ik mag niet weg. Ik laat mijn ouders dit lezen en ik hoop dan dat ze het begrijpen want ik kan hier niet nog mee blijven zitten tot ik hem volgende week zaterdag weer zie. Ik hoop dat ik vandaag naar hem toe kan. Ik móet er gewoon met hem over praten.

^ Doe je goed!

Vertel je nog even hoe het is afgelopen, en echt meid praten lost zo veel meer op dan dat mensen denken, hoe moeilijk het ook is!

Daarbij komt ook nog dat ik walg van mezelf dat ik niet bij hem weg kan gaan. Ik wíl niet bij hem weg gaan en ik kán het niet. Dat is juist het probleem. Iedereen die mij en hem kennen maar ook mensen die ik alleen verhalen over hem vertel weten dat ik niet bij hem weg kán gaan. Alsof ik afhankelijk van hem ben ofzo... En ik weet ook bijna zeker dat hij dat ook weet en sommige denken dat hij daar een beetje misbruik van maakt door steeds een beetje verder te gaan. En ik weet van mezelf dat ik het toelaat. Ik weet zeker dat als hij met iemand anders zou zoenen ik vreselijk boos op hem zou zijn maar ik hem toch zou vergeven en dat ik niet bij hem weg ga. Hij zou dat wel kunnen. Hij zou het zo uit kunnen maken en ik niet...

Toen ik dit las ging er inene een lampje branden… Ik heb dus echt precies hetzelfde met mn vriend. Heb al zovaak op het punt gestaan om het uit te maken. Het is zelfs uit geweest, maar ik kán niet zonder hem… En daar maakt hij misbruik van als we ruzie hebben…

Vraag je vriendin om je er telkens op te wijzen als jij ook zo doet… dat ze je dat dus direct verteld als het gebeurd zodat je je eigen gedrag dan ook direct kunt veranderen.

hm ik ken het,
ik was dan in joun verhaal ‘joun vriendin’ zeg maar.
maar ik liep al zo met hem, (want het was/is een goede vriend van mij) voordat hij met een goede vriendin kreeg.
zij vond het minder fijn dat ik zo close met hem was, en heeft daarover met mij zitten praten.
toen i kwist dat zij dit zo kut vond, heb ik der gewoon gezegd dat ik hem echt niet leuk vond, maar ben ik er wel mee gestopt,

dus mijn advies; praat met je vriendin,
en daarna met je vriendje!

Sorry dat ik zo offtopic ga, maar weet je dat ‘joun’ geen nederlands is?

jup xd.
foutje ;p

Update:

Ik ben vandaag naar hem toegegaan en hebben erover gepraat. We hebben de laatste tijd veel vaker ruzie en dit gaat gewoon niet werken dus we hebben het uitgemaakt. We houden nog van elkaar en ik hoop dat we nog eens bij elkaar komen al betwijfel ik het. Ik denk dat hij binnenkort wel weer iemand anders heeft. iedereen zegt dat ik beter af ben zonder hem maar zo voelt het niet. Ik hou van hem en ik wil hem niet kwijt maar dat is toch gebeurd.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, dat waardeer ik zeer<3

mijn ex vriendje had een beste vriendin die veeeel te klef zijn! heb het dus ook heel snel uitgemaakt

Me vriendje vertelde laatst dat hij blij was dat ik en dat meisje waarmee hij best klef was niet tegelijk met hem film gingen kijken. want dan zou hij het druk krijgen. Ben benieuwd hoe klef ze zijn maar kom ik wel achter… ;p

succesmeid, sorry zo offtopic. ;4