ik vraag teveel negatieve aandacht

hoi

ik heb een genant probleem en vind het erg moeilijk om hierover te praten maar heb nu toch hulp nodig. In groep 8 en de 1e ben ik gepest. In de 2e klas wat minder maar ik werd niet geaccepteerd. In de zomer van de 2e naar de 3e ben ik nogal verandert. Ik ging een paar keer uit, dronk en kreeg een vriendje. Ik kreeg een veel grotere mond en liet van mezelf horen. Kortom op school werd ik erg nadrukkelijk aanwezig. Het feit dat ik geaccepteerd werd in de 3e en dat ik veel meer vrienden kreeg deed me goed. Maar ik ben nu dus veel te druk en vraag teveel aandacht. Sommige kinderen hebben me dit al verteld en dit kwam erg hard aan. Ik wil gewoon aardig en leuk gevonden worden. Hebben jullie hier ook last van of hebben jullie tips hoe ik dit gedrag kan stoppen?

xx

hee, ik ken mensen die dit ook hebben maar er niks van merken.
Dus ik vind ik het wel goed dat je er ook iets aan wilt veranderen.

Op wat voor manieren vraag je aandacht? Doe je heel overdreven of is het iets anders?

Ik zou proberen wel van jezelf af te bijten zodra je weer gepest/geplaagd wordt, alleen beleefd en aardig blijven tegen de mensen die dat verdienen. Zo kan er weinig slechts over je gezegd worden. Verander trouwens niet voor anderen! Doe waar je jezelf het fijnst bij voelt.

jaa heel overdreven

Dit had ik gewoon echt kunnen schrijven! Ik ben ook gepest, kreeg daarna een grotere mond waardoor het pesten ophield, maar mijn grote mond bleef uit angst dat ik anders weer gepest zou worden. Ik werk er nu wel aan, en mensen zeggen ook dat ik positief verandert ben. Maar eerst was ik altijd heel druk, aanwezig en luidruchtig. Nu is dat al een heel stuk minder gelukkig, want ik realiseerde me dat ik mij dood erger aan meiden die zo doen, terwijl ik dat zelf ook deed.

Probeer elke keer dat je van plan bent om ergens overdreven op te reageren, je mond te houden.
Hopelijk helpt het en voel je je zelf snel ook vrolijker!

Gewoon tegen iedereen aardig blijven doen, en soms je mond houden. Dan hoef je echt niet bang te zijn dat je gepest wordt hoor :slightly_smiling_face:

Dit herken ik inderdaad! Dan ben je het verlegen meisje en dan ga je opeens weer tever…

Gewoon jezelf blijven en zo zie je wie je echte vrienden zijn! :slightly_smiling_face: Succes