Ik voel mij schuldig.

Hoii
Ik heb een paar maanden geleden een jongen ontmoet. We waren goede vrienden maar uiteindelijk wou hij meer dan goede vrienden zijn, ik vond dit erg lastig want ik ben niet zo heel snel verliefd. Ik heb hem verteld dat ik nog niet klaar ben voor een relatie en dat ik hem eerst wat beter zou willen leren kennen. Ik ben die weken wat meer met hem omgegaan en mijn vriendinnnen begonnen hem ook echt te mogen, maar ik zag hem niet zitten als een vriendje. Hij is ook 3 jaar jonger dan ik (hij is 13) en dat kan ik ook merken in zijn gedrag, hij is veel kinderlijker dan ik. Hij kreeg echte gevoelens voor mij, flirten, hand pakken etc. Op een gegeven moment begon hij zo klef te worden dat hij dacht dat we al een relatie hadden, dit werd voor mij erg moeilijk om nog vrienden te zijn want hij was zo smoorverliefd op mij. Vandaag heb ik hem even apart genomen om te praten over mijn beslissing. Ik heb hem verteld dat het voor mij niks gaat worden vanwege leeftijd en dat we niet genoeg bij elkaar pasten, ook heb ik gezegd dat hij een hele lieve jongen is die iemand verdient die 100% voor hem gaat. Hij begon toen heel erg te huilen en ik dacht dat het beter voor hem is dat ik even bij hem uit de buurt bleef, ik heb hem natuurlijk niet alleen gelaten mijn vriendinnen zijn hem gaan troosten. Hij heeft de hele pauze lopen huilen, in de gangen en in de klas en hij heeft zichzelf in de half uur pauze opgesloten in het toilet. Ik voel mij best wel schuldig nu maar ik denk dat dit het beste voor hem is. Is er iets wat ik voor hem kan doen of moet ik hem gewoon met rust laten? Bedankt

Hij komt er wel overheen. Je hebt het goed gedaan. Laat hem maar gewoon met rust!

Jullie zijn allebei nog jong, jullie vinden allebei nog wel iemand. Het is logisch dat hij verdrietig is, maar hij komt er wel bovenop. Je hebt een goede keuze gemaakt door eerlijk tegen hem te zijn!