Ik voel me zo waardeloos nu.. net uit met vriend

Gisteren heb ik het na een lange periode van veel geruzie en verdriet uitgemaakt… op het moment zelf was ik super verdrietig maar ik was echt overtuigd dat het de beste keuze was. Ik had het heel lief proberen te brengen en dat was ook wel gelukt want hij vatte het heel goed op en na een dikke knuffel hebben we zelfs nog gewoon samen ergens geluncht.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had met deze jongen bijna een jaar (volgende week) en we waren allebei elkaars eerste echte liefde. In het begin ging alles echt super, maar na een poosje voelde ik me steeds meer door hem geclaimt. Onze relatie verslechterde daardoor en ruzietjes ontstonden. Ik ben best eigenwijs en raakte snel geirriteerd als hij mij niet een beetje meer vrijheid gaf.
In de vakantie sprak ik af met mijn beste vriend, omdat hij ver weg woont bleef hij bijna een week. Dit vond mijn vriend niet super leuk maar ik had echt behoefte aan die vrijheid en gewoon lol met hem hebben… ik zou nooit vreemdgaan en hij had zelf ook een vriendin.
Echter hadden we het echt heel gezellig…iets te gezellig misschien. Het voelde allemaal super leuk en spontaan en ik was echt happy.
Een paar weken hierna had mijn beste vriend het met zijn vriendin uitgemaakt.

Tussen mij en mijn vriend ging het steeds slechter, dit kwam vooral door mij. Ik zat steeds met mn hoofd bij mijn beste vriend en ik irriteerde me aan bijna alles… ik dacht echt dat de liefde voorbij was en dus heb ik het gisteren uitgemaakt… maar nu voel ik me zo waardeloos, zo leeg. Ik voel me echt niet meer compleet. Ik twijfel nu echt of ik wel de juiste keuze gemaakt heb. Mijn vriend was echt een superlieve jongen, hij zette altijd alles voor mij aan de kant en hield heel veel rekening met me. Door hem ben ik echt door moeilijke tijden heengekomen en heb ik hele fijne momenten meegemaakt… dit hadden er nog zoveel meer kunnen worden.

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen, het echt even achter me laten en vergeten of toch contact met hem houden (rustig aan) en vrienden blijven (dit is wat we hebben afgesproken) en dan kijken of het misschien nog terug komt, of gewoon alles terugdraaien… dit wil hij heel graag. Hij zegt dat het mooiste van zijn leven in een keer van m is afgerukt en heel erg hoopt dat ik het nog een keer wil proberen.

Hebben jullie advies? Ik weet het echt niet meer goed en voel me zo verdrietig…

Lastig, hij wilt er duidelijk nog voor gaan. Heb je van te voren echt heel goed nagedacht en de keuze gemaakt om ermee te stoppen? Wellicht had samen praten en aangeven wat je dwars zit, nog kunnen helpen. Als je het niet ziet zitten om opnieuw een relatie aan te gaan, dan heb je de juiste keuze gemaakt. Want je gaat je opnieuw irriteren als je een relatie aangaat. Het is in het begin even zwaar, maar het komt weer goed.

Ik heb er wel heel lang over nagedacht ja… het was ook al 2x bijna uit gegaan, maar toen hadden we toch besloten er echt voor te gaan. Maar omdat het steeds maar slechter ging en ik niet wilde dat we straks met een heel erg k*tgevoel uit elkaar zouden gaan wilde ik liever rustig uit elkaar gaan en vriendschap behouden omdat we nog heel veel van elkaar houden…

Dan is het de juiste keus geweest om er een punt achter te zetten. Hoe rot het voor nu ook even is. Probeer afleiding te zoeken.

Toen ik die twijfels had, gebruikte ik het volgende trucje. Lees de onderstaande vraag en antwoord meteen zonder nadenken. Het eerste dat in je opkomt is vaak ook echt wat je hart zegt.

Is hij de juiste voor je?

Bij mij was het dus een ‘nee’ :wink:

Ik heb ervaring met het “steeds weer opnieuw proberen”. Mijn advies: stop ermee. Het is al meerdere keren bewezen dat het gewoon niet gaat werken. Probeer de komende tijd wat afstand te houden, dat is ‘makkelijker’ met het verwerken.

Sterkte, ik denk dat je er zo goed aan doet.

ook hier ervaring met terug naar je ex, niet doen. Wordt nooit meer zoals het was. Het is dan zo makkelijk om het uit te maken als er ruzie is.
Boeien, dan maak ik het toch uit als ik je zat ben. Zo wordt het dan.

Bovendien denk ik dat je de keuze niet voor niets hebt gemaakt.
Aan de ene kant denk ik: het is goed zo, ga verder en kijk wat de toekomst je brengt.

Aan de andere kant denk ik: je vriend was goed voor je, hij hield rekening met je, zette alles voor je aan de kant, hield oprecht van je, liet zelfs je beste vriend bij je slapen(??) de jongens die dat voor hun vriendin over hebben, zijn echt moeilijk te vinden.

Ik denk dat je gewoon verder moet gaan.
terug gaan is denk ik geen optie omdat het dan vaak een knipperlichtrelatie wordt en dat doet pas pijn.

Wat hierboven gezegd wordt ja. Als het al een keer uit geweest is wordt het zo makkelijk om het bij elke ruzie maar uit te maken.

Bij mij was het na 1,5 jaar uit en was ik er kapot van. 2 Weken later besloot hij dat hij het toch maar wel wilde proberen en ik was 1 dag blij voor ik me realiseerde dat het eigelijk veel beter met me ging toen het uit was. Dat is ook iets wat kan gebeuren, en als je het dan nog een keer uitmaakt is het waarschijnlijk ook voorbij met een eventuele vriendschap…