Ik voel me zo vervelend en naar..

Gisteren ben ik weer eens op stap geweest na een lange tijd. Ik had me er al een hele tijd op verheugd en het was ook echt super leuk en gezellig.

Een tijd geleden had ik de app Tinder gedownload. Ik raakte aan de praat met ene Robbert en heb een paar dagen met hem contact gehad via die app. Zijn nummer had ik niet. Zo’n 2-3 weken later kom ik hem dan tegen tijdens het stappen. Echt super leuk en toevallig! Ik ben meteen naar hem toe gegaan en raakte aan de praat. Dat was het voor even. Ik vertelde een vriendin wie hij was en waar ik hem van kende. Die vriendin van mij en een vriend van hem speelden voor wingman en we raakten weer aan de praat. We hebben zo wat de hele nacht gedanst en gezoend totdat de kroeg ging sluiten om 4 uur. Ik zeg wel even erbij dat dit weer de eerste keer zoenen is na bijna een jaar. Vorig jaar zoende ik met mijn ex en dat is toch wat anders dan zoenen met een jongen die je leert kennen tijdens het stappen, vind ik. Ik heb z’n nummer gevraagd en vanochtend had ik hem gewhatsappt:
Ik: heee, herken je me nog?
Hij: jaa tuurlijk! Jij mij ook? (en dan die ene smiley die een beetje op deze lijkt maar dan zonder bril: :sunglasses:)
Ik: jaa tuurlijk! Echt leuk dat we elkaar tegen zijn gekomen haha
Hij: jaa wel heel toevallig hè?!
Ik: inderdaad haha!

En dat was het. Ik vind het zo jammer dat het zo kort is, ik had het leuk gevonden als we elkaar beter leren kennen. Maar hoe het nu al is, ga ik er niet heel veel moeite meer voor doen. Ik denk dat ik gister niet zo heel goed heb gehandeld want ik was echt zwaar aangeschoten. Als iemand net iets te hard tegen me aanliep, viel ik al bijna om en dat is wel voor schut, vind ik. Ik heb ook een beetje het idee dat ik nog een jonkie ben vergeleken met hem. Ik, 18 jaar, die om 4 uur thuis moest zijn van d’r moeder maar een uur later werd, dus een boze moeder, en hij, 22 jaar, die 5 minuten lopen vanaf de kroeg woont en die alles zelf mag bepalen.

Ik wil hem echt graag beter leren kennen, maar ik weet niet wat ik moet doen. Weer tegen hem beginnen te praten vind ik ook zo awkward. Kan iemand me helpen? Moet ik hem dan maar laten gaan? Want ik heb het idee dat het voor hem een dansje en zoentje was, eenmalig dus. Of moet ik er voor gaan?

Ik voel me al heel de dag vervelend omdat hij nog niet is gaan appen…

Zeg wat je denkt en vindt… Tips zijn ook welkom!

Als je hem leuk vind, zou ik zeggen, ga ervoor! Probeer het de kans te geven dat je elkaar een beetje leert kennen, zo lang hebben jullie nog geen contact. Misschien dat hij nu nog niet weet wat hij voelt, juist daarom ook.

Ik zou hem gewoon een berichtje sturen. Je kan hem best vragen of hij vaker in die kroeg uit gaat bijvoorbeeld. Of probeer eens uit te vinden wat voor hobby’s hij heeft, en of jullie misschien gedeelde hobby’s hebben. Of misschien, als je het durft, vragen of hij het leuk zou vinden om een keer echt met z’n tweeën iets te gaan doen.
Jongens zijn vaak niet zo goed in het spontaan appen. Er zijn uitzonderingen, maar vaak valt het gesprek dood omdat ze gewoon vergeten dat ze nog wat terug moeten sturen, of ze checken gewoon überhaupt hun telefoon niet zoveel.
Daar hebben ze dan meestal verder helemaal geen bedoelingen mee verder, ze zijn er gewoon minder mee bezig dan meiden.

Ja zou het? Ik ben echt bang namelijk dat hij me niet ziet zitten. Ook al hebben we gezoend, ik was behoorlijk aangeschoten… Misschien dat ik 'm vanavond of anders morgen ga appen en inderdaad vragen of hij daar vaker komt. Dankjewel!

Ik heb misschien een ideetje en zit er aan te denken om dit te sturen:
“Heyhey! Ik weet natuurlijk niet zo goed wat voor een beeld je van me hebt na gisteren, maar ik kan je al wel zeggen dat ik zo niet echt ben hahaha… Het lijkt me iig leuk om je beter te leren kennen als jij dat ook wilt tenminste haha”

Of zou ik dit pas later sturen ipv nu?

Gewoon voor gaan ! Hij reageerde iig niet droog op je appje :grinning:

Nee dat moet je echt niet sturen haha. Hij is 22 hij heeft echt wel meer aangeschoten meisjes meegemaakt. Als je dat stuurt stel je jezelf echt super kwetsbaar op, leg je hem de woorden in zijn mond en kom je onzeker over. Dat is stommer dan de indruk die je gisteren evt hebt achtergelaten in my opinion.

Neeeeeeeeee, zeker niet sturen. RhythmDivine heeft gelijk. Stuur gewoon, hey alles goed?

Als je het gesprek gaande wil houden moet je open vragen stellen :slightly_smiling_face:
Geen kruisverhoor, maar geen ja/nee antwoorden.

Hahaha oké, dankjewel voor de tip… Dit is lastig!! Maar ik ga mijn best doen haha, ik wacht nog 2 daagjes denk ik.

Haha nee gekkie dat soort “spelletjes” moet je niet spelen. Als je hem wil appen, app je hem. Heb je er geen zin in, doe je het niet. Dan haal je de druk eraf. Als je telkens data gaat stellen dat je wacht tot het appen dan ga je voor jezelf een bepaald soort druk creëren en is de enige die gek wordt uiteindelijk jijzelf. Als hij dan een uur doet over het reageren, denk jij bij jezelf: “ik wacht ook een uur”, en zo blijf je bezig.

Als hij oprecht geinteresseerd in je is vindt hij het niet erg als je hem vaak appt. Als je merkt dat je stugge antwoorden terugkrijgt zit het er misschien gewoon niet in. Jammer, on to the next moet je dan maar denken…

Je hebt gelijk… Ik vind het eng, het is al zooo lang geleden dat ik met een jongen ben bezig geweest. Al betwijfel ik het over die stugge antwoorden, want ik heb het idee dat het stukje gesprek al zo stug is. Hij mag toch ook wat interesse tonen?

Wat RhythmDivine zegt! En ik vind hem niet ongeïnteresseerd overkomen in jullie gesprekje hoor. Ga gewoon gezellig praten zou ik zeggen (: vraag hem naar zijn dagelijkse bezigheden, hobby’s, interesses etc. Dan merk je ook vanzelf of hij ook geinteresseerd in jou is (of hij dezelfde soort vragen terug stelt).

Jongens hebben echt niet door wanneer ze stug overkomen op Whatsapp. Ga je dit weekend uit? Zeg gewoon iets van “He, ik ben morgenavond weer in *kroeg*, zie ik je dan?” ofzo.

Jammer genoeg ga ik echt heel weinig uit omdat ik vaak moet werken, maar zal wel een keer zo’n vraag stellen, thanks!

Iemand nog tips?

Niet zo onzeker zijn! Je maakt je echt ‘‘druk’’ om niks. Ik denk dat hij je best wel ziet zitten. Vraag hem nog een keer uit, misschien nu iets met z’n tweeën?

Gewoon zo ineens? Of eerst een gesprekje vooraf?

Kan beide, als je het zo ineens vraagt dan is dat misschien makkelijker dan op een random moment in het gesprek haha :slightly_smiling_face: