Ik voel me zo lullig tegenover hem.

Er is dus een jongen, hij is collega van mij, een vriend van een van mijn beste vriendinnen en hij ziet mij wel zitten, om het maar even heel plat te zeggen. We hebben wel wat flirterige msn/smsgesprekken gehad enzo, en ik heb nu het gevoel dat er geen klik is tussen ons. Helaas heeft hij dat gevoel niet.
Hij vroeg of we een keer iets gingen afspreken, en ik wist niet echt wat ik daarop moest antwoorden. Het is een hele lieve jongen enzo, en m’n vriendinnen zeiden dat het maar een date was, het hoefde niet meer te betekenen. Dus zei ik dat het mij wel leuk leek om eens iets af te spreken.

Het probleem:
Ik heb nu ontzettend veel spijt. Hij heeft dus duidelijk niet door dat een date niet meer hoeft te betekenen. Ik wil hem duidelijk maken dat ik dus niet meer voor hem voel dan vriendschap, maar ik ben echt bang om hem te kwetsen. Ik heb nu ook helemaal geen zin meer om iets met hem af te spreken eigenlijk.
Hoe maak ik hem dit duidelijk zonder hem erg te kwetsen? Ik voel me zo lullig dat ik hem aan 't lijntje houd…

Gewoon duidelijk zijn tegen hem. Eerlijkheid duurt het langst!
‘‘Je bent een lieve jongen en je zal vast wel iemand vinden die jou wel net zo leuk vindt als jij haar. Sorry, maar dat ben ik niet.’’

^ Dat dus. Er is geen manier waardoor jullie jezelf niet slecht voelen, het blijft nou eenmaal klote om te zeggen.

Zeggen dat je bijv. een jongen denkt leuk te vinden fzo(beter een persoon opnoemen die hij niet kent), zodat hij weet dat jij niet van hem houdt?

Eerlijk zijn is wel het beste.
Toen ik het uit had met mijn ex, had ik soortgelijke situatie met zijn beste vriend. Eerst vond ik hem wel leuk enzo, en ging ik er wel op in, maar dacht toch wel van nee dit wordt niet wat. Hij wou wel heel graag wat.
Heb hem toen gezegd dat ik er over nad moest denken, na 2 weken wist ik echt ckr.
Hij vond het niet leuk en voelde zich wel btje lullig enzo,
maar uiteindelijk voelt het wel goed. Dat aan het lijntje houden is niet wat, maar gun jezelf de tijd het goed uit te zoeken. wil je niets met hem, laat het dan hem weten
en vooral belangrijk: Leg goed uit waarom!

& niet zoiets verzinnen ^^ Dat maakt het alleen maar moeilijk als het uit komt en moet je liegen, iets wat je sws niet moet doen…

Succes!

Dat is nog kutter om te horen hoor :’) echt meteen zekerheid geven is het beste.

Ik weet nu ongeveer wel wat ik tegen hem ga zeggen enzo. Ik heb nu alleen het dilemma of ik hem zal mailen/smsen of via msn vertellen.
We spreken elkaar eigenlijk nooit in real-life, behalve op 't werk, dus dat wordt 'm sowieso niet.

Mail

• je kan heel goed met argumenten en alles het uit gaan leggen
  • duurt ff voor je antwoord terug krijgt
  • je hebt heel veel tijd goed na te denken en alles goed op te schrijven enzo.

Msn

• je kan niet na denken (lang) over wat je wil zeggen enzo, of als hij met vragen komt
  • je krijgt direct antwoord terug

sms

• kan ff duren voor je antwoord terug krijgt
  • erg kort, dus moet je je info ook kort houden

Dus ik zou mailen, afh. als hij daar veel op kijkt, of msn xd

X.

niet smsen, dat is echt heel lullig. Dan zou ik hem nog mailen, als er geen andere optie is, maar het beste is in rl, want alle drie de manieren zijn best rot.

In het echt is het beste hoor.

Ik weet dat face to face het beste is, maar ik zie hem dus eigenlijk nooit, en het is ook zo stom om het tijdens werk te zeggen. Smsen ga ik sowieso niet doen, dat is inderdaad erg lullig.

herkenbaar, haha

En eventueel via sms hem vertellen dat je nog een keer wilt afspreken om wat te bespreken? Grote kans dat hij dan ook al gelijk wilt weten waarom… nou dan zeg je het vast!

Vraagt hij daar niet naar dan ga je nog eens wat afspreken en zeg je… ik wilde je niet aan het lijntje houden dus daarom zeg ik nu maar gelijk dat ik geen klik voel maar khoop dat we gewoon normaal tegen elkaar kunnen blijven doen

of je intresse in hem laten afzwakken… dus steeds minder smsen/msnen/mailen… dan voelt hij het ook wel vanzelf… maar doe dat geleidelijk

Inderdaad, het kan heel bot overkomen via sms/mail/msn.

Ik zit dus precies in dezelfde situatie als jou!

Ik heb nogsteeds niet de ballen om het te zeggen, en het probleem wordt steeds groter.

Ik moest dus een keer voor hem invallen op 't werk. En dat was een van die dagen dat het zo heel veel sneeuwde en ik moest daar door fietsen, dus ik zei voor de grap: ‘Hoe ga je dit nou goed maken?’ En toen zei hij voor de grap (dacht ik): ‘Ik bedenk nog wel wat’

Nou moesten we gisteren allebei werken, maar ik heb hem verder niet meer gesproken ofzo.
Krabbelde hij gisteravond dat ie het jammer vond dat ie me niet meer had gesproken enzo, want hij wilde me nog een fijne kerst wensen blabla. En hij had dus nog een cadeautje voor me voor die ene keer dat ik moest invallen.

Ik wil dit dus echt niet aannemen, dan voel ik me nog veel schuldiger.
Aaargh, het is zo moeilijk.

Mss toch maar even zeggen want als jij zo tegen hem blijft doen denkt hij wss dat jij ook (nog steeds) intresse hebt in hem, en dat wil je niet hebben, dus gewoon eerlijk zijn, dan weet hij ook waar hij aantoe is :wink:

Zolang je niet zegt dat je hem niet leuk vindt, zal je schuldgevoel zich alleen nog maar opstapelen ;]

Ik zou eerlijk tegen hem zijn.