ik voel me zo kut..

Ik ging zaterdag uit, met een groep vriendinnen
& daar in die discotheek sta ik altijd met een hele grote groep vrienden,
maar ik heb al een tijdje ruzie met 2 van die meisjes & die waren er dus nu ook.
En rond 2 uur kwam een meisje die ik ken via via toevallig van naam,
naar me toe om te vragen of ik 1 zo’n wijf had getrapt. Nou dat had ik niet,
dus ik zei nee. Begon ze hele erge ruzie met me te schoppen, en zei stond
met meerdere mensen en begon naar d’r wang te wijzen met dat ik haar moest slaan enzo. Dus naja dat heb ik niet gedaan , ze begon me helemaal gek te maken en mensen mijn vrienden naar me toe te duwen enzo.
Toen heb ik op een gegeven moment uit reactie en paniek terug geduwd en dat
was dus mn vriendin, en die is daardoor heel erg boos op me.
Later kwam een andere vriendin naar me toe, vragen of het ging.
Maar ik was zo overstuur en met adrenaline dat ik zei, nee dat zie je zelf
toch ook wel? en toen duwde ik haar weg en toen liep ik naar de wc .
Daar heb ik mijn zus gebeld en die is me op komen halen.

Geen één van mijn ‘vrienden’ kwamen voor mij op,
ik stond daar helemaal in mijn eentje tegen die andere. Mijn vrienden
stonden gewoon met hun biertje door te drinken en gezellig te praten,
terwijl ik daar compleet gek werd gemaakt.
Nu heb ik zo ongeveer ruzie met iedereen, heb van bijna niemand wat gehoord
wat er nou aan de hand was en hoe het nou met me gaat.
van niemand. Ik voel me gewoon zo onwijs kut…

en dit moest ik gewoon even kwijt want
ik zit gewoon echt in een dip en het is gewoon dat ik zo hard met me neus
op de feiten ben gedrukt, degene waarvan ik dachten dat het goede vrienden waren, zijn nu allemaal tegen me en door iets wat ik niet heb gedaan of
niks aan kon doen, en niemand is er voor me. De enige die er nu hartstikke
voor me zijn, zijn degene waarvan ik het nooit had gedacht…

xx

[i]oef,
dat is balen!

probeer die “groep vrienden” links te laten liggen,
je hebt niks aan je zie je wel.
gelukkig zegje aan het einde
“de enige die er nu voor me zijn zijn degene waarvan ik het nooit had gedacht”

hou hen in ere,
ben blij voor wat ze voor je doen en stel je open voor nieuwe mensen.
van die mensen nu dacht je ook niet dat ze aardig waren,
dus wie weet wie je nog meer tegen komt met wie het klikt?

succes meissie![/i]

Dat is inderdaad echt balen.
Leg hun uit dat je heel erg in paniek was en dat je er van baalde dat ze niks hadden gezegd tegen die andere en dat je daardoor gewoon niet meer helder kon nadenken van die hele situatie.
Wie weet waren hun ook vreselijk in paniek…

Hun nemen mij allemaal kwalijk dat ik hun heb geduwd.
Dus ja en ik heb dat uitgelegd dat dat daardoor kwam
maar ik denk dat ze het gewoon niet snappen.

Het was inderdaad niet fijn dat je ze duwde, maar ja, in zo’n panieksituatie kun je er zelf ook weinig aan doen. Zeg dat het je spijt dat je ze duwde, maar dat je gewoon niet helder kon nadenken.

Ik vind het lafjes dat ze tegen je zijn.
Hun reageren toch ook wel eens boos en kortaf tegen vrienden wanneer ze chagrijnig zijn?
Ikzelf vind het ook niet leuk wanneer afgesnauwd word wanneer een vriendin weer ruzie heeft met uitgaan, maar ik blijf er wel bij omdat ik weet dat ze het dan toch niet meent.
Blijkbaar zijn die ‘vrienden’ van jou dus geen echte vrienden, je kan ze beter laten waaien. Klinkt heel kut, i know. Maar ga opzoek naar nieuwe vrienden en wie weet worden dat wel echte vrienden.

En de mensen die er nu wel voor je zijn, laat merken dat je blij met ze bent.

Het is nu ook niet zo slim om het meisje dat bezorgdheid om je toont, weg te gaan duwen.

Ik weet niet goed wat je eraan kan doen. Andere vrienden zoeken?

jij duwt je vriendin richting die ruzie/dat gevecht? ja logisch

Nee?

Nou als al haar vrienden/vriendinnen bij die ruzie stonden had ik er wel misschien eentje daarheen geduwd. (ookal is het niet zo pinknailpolish ik kan lezen:p)
Maar wat naar voor je, wil niemand meer met je praten? Anders kan je ze misschien een email/brief sturen om alles uit te leggen. Deze vrienden moeten toch ook weten dat als er een hele groep naar je toe komt dat je in paniek raakt? En tja anders, anders zijn ze je gewoon niet waar meis, dan moet je blijven bij ‘degene waarvan je het nooit verwacht had die je nu steunen’.

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar goed. Bied je excuses aan, leg het uit en als ze je excuses niet aannemen, moet je dat accepteren en ze laten vallen, want dan zijn ze jou eigenlijk niet eens waard. Ik vind het namelijk wel echt raar van hen dat ze het niet voor jou opnemen…
En laat aan de mensen die er nu wel voor je zijn, merken dat je daar blij mee bent!

ja ik heb aan die 2 vriendinnen al excuses aangeboden enzo.
Maar verder hoor ik ook niks van die andere vrienden die er ook
allemaal bij stonden. Dus ja.
En ja inderdaad , maar zaterdag ga ik weer daaheen & dan gaat
me zus met me mee dus als die ruziemakers dan weer komen dan heb ik
in iedergeval steun. Maar dan zie ik wel hoe die andere doen, en anders
ga ik sowiezo geen moeite meer voor hen doen idd…

vrienden zouden begrijpen waarom jij boos/paniekerig/whatever reageert in bepaalde situaties.
vrienden zouden voor je opkomen, als dat nodig is.
vrienden steunen je

degene die daar niet aan voldoen, zou ik lekker links laten liggen. Focus je maar op de gene die er wel voor je zijn. klinkt cliche, misschien ook niet, maar het is echt zo dat je je echte vrienden kunt tellen op 1 hand.

True. :relieved:

Dus dat. Ik vind helemaal niet dat je sorry tegen hun moet zeggen want jij zit nergens fout vind ik. Ik zou ze laten.Ik weet het is moeilijk.Maar wat heb je aan neppe vriendinnen?

toen dat wijf had gezegd van ‘ja sla me dan! sla dan!’ had ik der keihard geslagen en meteen in haar buik getrapt, dan op de grond op haar benen gaan staan zodat die braken en dan vrolijk weglopen :grinning:.
wat een kutvrienden…
en wat een kutgedachten hebben die, die gaan gewoon uit om wat ruzie te stoken ofzo… misschien moet je het uitpraten en doen of jij ook iets fout deed(deed je niet btw, maar ja… die mensen willen zich niet 100% mongool voelen natuurlijk)

zij nemen het mij kwalijk dat ik hen heb geduwd.

voor de rest, wat romancable zegt.

Ik snap hoe je je voelt. :s
Ik voel me ook in de steek gelaten door mijn vrienden.
Mijn opa is onlangs overleden, ik voelde me superkut, al mijn vrienden wisten er van, maar niet één heeft me gecondoleerd/sterkte gewenst. Een sms’je of facebookberichtje kon er blijkbaar niet van af.
Ik weet nu wat ik aan ze heb, maar ik ga nieuwe vrienden zoeken.
Ik zou hetzelfde doen als ik jou was. Van slechte vrienden ga je je alleen maar meer kut voelen.
Veel sterkte!

Zo zie je toch maar weer wie je èchte vrienden zijn.
Ik snap volkomen dat je je kut voelt, maar je moet je niet schuldig gaan voelen omdat jij in die ruzie werd ‘geduwd’ en jij uit woede en adrenaline je vriendin hebt geduwd.
Ze zouden het moeten begrijpen en je moeten helpen, maar ja, alleen echte vrienden doen dat.
Laat je niet kut voelen door die ‘vrienden’ van je!

probeer het toch even goed te maken met die vrienden die je geduwd hebt. Als je even uitlegt hoe het zit zullen zij niet meer boos op je zijn denk ik. Verder zou ik ook vertellen dat je er erg mee zit en dan kijken hoe ze reageren, want misschien hebben ze het niet eens door.
Oke, dit was de positieve manier. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je vrienden gewoon kut zijn.