ja… beetje rare topictitel misschien, maar laat het me even uitleggen.
Begin dit jaar heb ik een studie gefaalt. Het was niks voor mij, en ik ben er dus mee gestopt. Ik woonde daarvoor in tilburg en nu zit ik terug in zeeland bij mijn ouders.
Ik heb niet ontzettend veel vrienden hier, aangezien ze allemaal studeren, en om te studeren moet je, als je in zeeland woont, op zijn minst toch al redelijk naar andere provincies op kamers. Een resultaat van dit hele gedoe is dat ik sommige vrienden vrij weinig zie.
Bij mijn beste vriend kan ik gelukkig altijd terecht als het slecht met me gaat, of iets anders in die aard. Nu gaat mijn beste vriend voor zijn stage 8 maanden naar Suriname. Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor hem want dit is echt een goede kans.
Ik zie al mijn vrienden langzaam wegtrekken richting andere plaatsen en die liggen allemaal redelijk ver aangezien zeeland een gat is, en ik aan de kant woon waar geen treinen zijn enzo.
Dit alles maakt me toch best wel bang. Ik voel alsof ik hier opgesloten zit, alleen ga achterblijven etc. Ik vind het niet erg om een beetje ‘’ on my own ‘’ te zijn, maar ik heb gewoon niet graag het gevoel dat ik eenzaam ben, wat ik nu wel begin te krijgen.
Mijn andere kant van goede vrienden wonen allemaal in Italië. Ik zou zo graag naar Italië gaan. Ik hou van dat land, de cultuur, het eten etc. (Nu vraag je jezelf waarschijnlijk af, waarom de fuck doe je dat dan gewoon niet?)
nu, ik heb mezelf opgegeven voor een cursus visagie, van 9 maanden. Dit is best wel een dure cursus dus ik ga er een baan naast moeten zoeken. Make up is een van mijn passies dus ik heb het er best voor over, maar nu begint er toch wat aan me te knagen. Zou ik het toch wel doen? Ik kan best eerst een jaartje gaan reizen, eens naar Italië, wat van de wereld gaan zien, en dan als ik terug kom die cursus gaan volgen.
Ik voel me een beetje vastzitten in mijn eigen omgeving terwijl ik mezelf hier voel ‘uitgroeien’ als het ware.
Echt heel erg bedankt als jullie het lange zeververhaal hebben gelezen… Hopelijk kan iemand me hiermee misschien helpen? Heb je goede raad ofzo…
oh en please de beginpost niet citeren !