Ik voel me vastzitten en daar word ik ongelukkig van

ja… beetje rare topictitel misschien, maar laat het me even uitleggen.

Begin dit jaar heb ik een studie gefaalt. Het was niks voor mij, en ik ben er dus mee gestopt. Ik woonde daarvoor in tilburg en nu zit ik terug in zeeland bij mijn ouders.

Ik heb niet ontzettend veel vrienden hier, aangezien ze allemaal studeren, en om te studeren moet je, als je in zeeland woont, op zijn minst toch al redelijk naar andere provincies op kamers. Een resultaat van dit hele gedoe is dat ik sommige vrienden vrij weinig zie.

Bij mijn beste vriend kan ik gelukkig altijd terecht als het slecht met me gaat, of iets anders in die aard. Nu gaat mijn beste vriend voor zijn stage 8 maanden naar Suriname. Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor hem want dit is echt een goede kans.

Ik zie al mijn vrienden langzaam wegtrekken richting andere plaatsen en die liggen allemaal redelijk ver aangezien zeeland een gat is, en ik aan de kant woon waar geen treinen zijn enzo.

Dit alles maakt me toch best wel bang. Ik voel alsof ik hier opgesloten zit, alleen ga achterblijven etc. Ik vind het niet erg om een beetje ‘’ on my own ‘’ te zijn, maar ik heb gewoon niet graag het gevoel dat ik eenzaam ben, wat ik nu wel begin te krijgen.

Mijn andere kant van goede vrienden wonen allemaal in Italië. Ik zou zo graag naar Italië gaan. Ik hou van dat land, de cultuur, het eten etc. (Nu vraag je jezelf waarschijnlijk af, waarom de fuck doe je dat dan gewoon niet?)

nu, ik heb mezelf opgegeven voor een cursus visagie, van 9 maanden. Dit is best wel een dure cursus dus ik ga er een baan naast moeten zoeken. Make up is een van mijn passies dus ik heb het er best voor over, maar nu begint er toch wat aan me te knagen. Zou ik het toch wel doen? Ik kan best eerst een jaartje gaan reizen, eens naar Italië, wat van de wereld gaan zien, en dan als ik terug kom die cursus gaan volgen.

Ik voel me een beetje vastzitten in mijn eigen omgeving terwijl ik mezelf hier voel ‘uitgroeien’ als het ware.

Echt heel erg bedankt als jullie het lange zeververhaal hebben gelezen… Hopelijk kan iemand me hiermee misschien helpen? Heb je goede raad ofzo…

oh en please de beginpost niet citeren !

Heb je geld om te gaan reizen? Heb je onderdak als je naar Italië gaat (of natuurlijk ergens ander)? Heb je mogelijkheden tot een baan daar? Kan je jezelf (alleen) redden in een ander land? Kwa taal maar ook het alleen zijn?
Als dit allemaal ja is, dan zou ik het gewoon doen. Waarom niet?

Ik werk nu de hele vakantie mezelf uit de naad om die cursus te betalen… Ik zou dat geld ook kunnen gebruiken om te gaan reizen.
Onderdak heb ik ook aangezien mijn vrienden daar me al een paar keer hebben aangeboden om me dan in huis te nemen…
en mogelijkheden tot een baan niet, maar ik plan ook niet langer te blijven dan 2 maanden als ik daar heen ga…

Misschien zou je er langzaam eens naar kunnen kijken om op jezelf te gaan. Dan kan je volledig een eigen draai geven aan je eigen dag indeling. Wel super goed dat je een opleiding gaat doen en dat je er werk bij gaat zoeken. Vergeet niet dat je dit eventueel ook bij een fotografe terecht kan. Die zoeken soms ook wel eens visagisten.

Dat je zit te twijfelen om een tussenjaar te nemen en te gaan reizen. Je leert er heel veel van en mensen die je tegenkomt is altijd leuk.

Kortom; aan mijn advies heb je niks aan… Dus ik denk dat het beste is dat je je hart gewoon volgt.

Ik zou gaan reizen als je, je nu al zo voelt dan blijft dat gevoel waarschijnlijk. Je kan die cursus altijd nog doen! Wie weet krijg je meteen na die cursus een baan en kan je niet meer reizen, dus als je de kans hebt zou ik het sowieso doen!

Ik ken het gevoel want ik ben ook gestopt met een studie terwijl iedereen naar andere steden verhuist om daar te gaan studeren, daarom ga ik nu zelf ook een jaartje naar het buitenland aangezien ik me ook opgesloten voelde. En ook al ben ik er nog niet ik heb het gevoel dat ik een van de beste beslissingen van mijn leven heb gemaakt.

en iets van een au pair in Italië voor een jaar (of langer…) verdien je geld, heb je onderdak, en ben je in Italië :slightly_smiling_face: is wel heel iets anders, maar dan ben je er wel tussenuit…

Ik neem aan dat jouw vrienden daar ook werken of op school zitten? Wat ga je in de tijd doen dat zij er niet zijn? Je kan altijd kijken of je niet een baantje kan krijgen, al is het 2 dagen. Dan kan je toch nog wat sparen voor de cursus wanneer je terug komt.

Ik zou het doen in elk geval.

Als ik jou was zou ik eerst de cursus doen. Misschien kun je daarmee ook werk vinden in italie

Tbh zou ik naar Italië gaan. Als dat is waar je het meest gelukkig van zou worden en je hebt het geld. Waarom niet? Het heeft geen zin om een cursus te gaan doen en alles als je je ongelukkig voelt. Sterkte en succes met je keuzes! X

Wel herkenbaar. Wat ik zou doen is gaan reizen, je vrienden opzoeken in Italië en zo rustig gaan nadenken over wat je nu eigenlijk wilt. Reizen biedt je zoveel mogelijkheden en uitdagingen. Je weet nooit wat er op je pad komt.
Als je nu niet lekker in je vel zit en niet echt gelukkig bent, dan gaat die cursus je daar ook niet helemaal mee helpen. Natuurlijk is dat wel iets wat je erg leuk vind, maar je zit dan wel nog steeds 9 maanden lang in deze situatie.

Ik zou ook naar Italië gaan. Die cursus kan altijd nog en je beschikt over de middelen om naar Italië te gaan.
Volg je hart en je gevoel, dan komt alles goed!

Wat wilde je met de rest van de maanden gaan doen, als je twee maanden naar Italië gaat? Ik raad je heel erg aan om dat eerst te bedenken voordat je beslist. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar waarom ga je niet weer studeren ipv een cursus doen?

allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik toch besluit de cursus door te zetten (mede omdat ik al een redelijke smak geld heb neergelegd en je dat niet meer terugkrijgt, lang leve particuliere school)

Ik ga hier werken, geld verdienen, geld overhouden voor misschien eens een korte vakantie naar Italië, en dan na die 9 maanden als ik genoeg geld heb eens kijken of ik abroad kan gaan werken

Bedankt voor de antwoorden :slightly_smiling_face: Ik voelde me echt heel rot toen ik dit topic aanmaakte en jullie antwoorden hebben me echt geholpen