Ik voel me schuldig.

Sinds ongeveer kerst, schat ik zo, begon ik wat meer te voelen voor een goede vriend van me dan gewoon vrienden. Ik heb er een tijd mee gezeten, en hem uiteindelijk verteld dat ik hem leuk vond. (Dat was 2 maanden terug) Toen vertelde hij mij dat hij ook verliefd op mij was, Aangezien we allebei vrij verlegen zijn is er daarna vrij weinig meer gebeurd, en eigenlijk is de tja, ik weet niet hoe je dat zegt. verliefdheid dan maar, aangezien het toch niet zo lang duurde, over aan mijn kant. Ik vind hem nog steeds een lieve jongen etc, maar ik ben niet meer verliefd op hem.

Maar dat is het hem, aan zijn kant is de verliefdheid nog niet over volgens én hijzelf, én zijn vrienden, én dat merk je gewoon, op 1 of andere manier toch wel (ookal maakt/maakte hij nooit moves). Moet ik hem nu eerlijk vertellen dat ik niks meer voor hem voel, met de kans dat onze vriendschap kapot gaat, of het maar gewoon zo laten tot hij ook niks meer voelt? En is het terecht dat ik me schuldig voel? Aangezien ik toch wél degene was die hem het eerst vertelde over mijn verliefdheid, en het dan nu opeens zo over is…

Nou ik vind niet dat je je schuldig moet voelen, gevoelens gaan soms over. Maar zeg het hem eerlijk! Want nu heeft hij valse hoop

Ik zou gewoon niks erover zeggen aangezien jullie het er niet meer over hebben gehad en er toch niks gebeurd is in die tijd… Als hij er zelf over begint dan zou ik dat natuurlijk wel doen.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, gevoelens kan je niet sturen toch!

Ah dat is wel fijn, geeft me een goed gevoel dat ik me (volgens jullie dan haha) niet schuldig hoef te voelen. :slightly_smiling_face: Nog meer meningen of ik het moet vertellen of er gewoon niks mee doen?

Denk er wel goed over na je kan misschien spijt krijgen en dan kun je vaak niet meer terug.

ik zou ook niets zeggen en gewoon wachten tot zijn gevoelens ook over gaan… hopelijk gebeurt het snel. maar pas wel op dat hij geen hoop krijgt ofzo , want in dat geval ben je toch wel een beetje gedwongen te zegge waar het op staat denkik. ik zou me ook heel rot voelen in jou plaats, maar ja zo gaan die dinge nu eenmaal en daar kan jij niets aan doen :wink: succes ermee

Ik ben het met Refly eens.

Vertel het maar niet, en je hoeft je zéker niet schuldig te voelen.

Waarom zou je je schuldig voelen? Het is niet ‘opeens zo over’, het is twee maanden terug. Laat het gewoon rusten.

Dankjulliewel! 'T stelt me wel gerust dat het dus niet zo raar klinkt, ik voelde me zelf een beetje raar erbij dat het zo hop hop over is met m’n gevoelens haha.

@Springdald en ja, omdat ik hem toch wel íets van hoop heb gegeven. Maar dan denk ik van de andere kant weer, had hij maar een move moeten maken, dan hadden we nu misschien wat gehad en waren mn gevoelens misschien niet over. Maaroké, zo zou ik niet moeten denken haha. In ieder geval fijn dat ik me niet schuldig hoef te voelen!

Dit, hij had maar wat moves moeten maken ;o

Dit, hij had maar wat moves moeten maken ;o