Ik voel me oud.

De laatste tijd word ik echt geconfronteerd met dat ik oud word :cold_sweat:
Mijn werkleven is zo saai. Ik werk veel te veel, heb nauwelijks tijd en energie meer voor leuke dingen, vrienden en familie. Ik heb het gevoel dat m’n jeugd nu echt klaar is en dat het vanaf nu alleen maar bergafwaarts gaat :’) Voor mijn gevoel zijn alle leuke dingen geweest toen ik 16 was. Wat ook meespeelt is dat ik niet echt vrienden heb die ik regelmatig zie. (Voor je beeldvorming: toen ik 16 was had ik een fantastisch sociaal leven)

Ik ben wel op zoek naar een andere baan waar ik misschien minder kan werken, zodat ik meer tijd heb om hobby’s ed op te pakken, maar dat schiet nog niet echt op. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar dingen die ik nu al kan doen, om m’n leven minder saai te maken en meer spontane dingen te ondernemen.

Herkent iemand dit? Wat zouden jullie voor spontane en leuke dingen doen om de saaiheid te verdrijven?
Het mogen echt de meest random dingen zijn.
Dank! :bowing_man:

PS: Aan dingen als ‘maak vrienden’ heb ik niet zoveel, daar ben ik al vrij lang mee bezig en dat gebeurt niet 123. Maar búiten dat denk ik dat er ook dingen zijn die je in de tussentijd kan doen om een positievere instelling te krijgen.
PPS: ik heb m’n beginpost herschreven omdat ik erachter kwam dat het echte probleem was dat ik gewoon niet tevreden ben over m’n leven.

Nou dat begint al vroeg! Wat vind je ‘‘saai’’? Het werk wat je doet? En wat versta jij onder '‘coole levens’ ?

Als ik een saai werkleven had zou ik een andere richting opzoeken wat ik wel erg leuk vind om te doen.

@FallenAngel
Thanks! Mijn werk zelf is eigenlijk allesbehalve saai, maar omdat het zo druk en stressvol is en ik geen leuke collega’s heb geniet ik er niet van. Ik heb nauwelijks tijd voor mezelf. En ik vind het verschrikkelijk dat ik me op werk altijd zo ‘correct’ en verantwoordelijk en volwassen moet gedragen, omdat dat gewoon niet strookt met hoe ik me voel :cold_sweat:

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat er dan cool is aan de levens van anderen, maar die doen gewoon allemaal leuke dingen enzo. Ik ben blij als ik om 23:00 mag slapen, eindelijk rust. Volgens mij is dit niet oké op je 22e, maar ik weet niet echt wat ik eraan kan doen.

Ik ben wel op zoek naar minder stressvol werk maar dat schiet niet echt op.

ahh ok tja dan weet ik het ook niet echt. Ik was het zelfde op die leeftijd maar ik vind juist dat je rond 20+ toch wel wat volwassener moet gaan gedragen, maar dat is mijn mening.

Je hebt je hele leven nog voor je en je kunt nog zoveel dingen doen en bereiken. Zolang je het zelf maar wilt. En kijk niet naar andere mensen hoe ver hun zijn of hoe cool hun levens zijn, daar gaat het niet om, het gaat om jezelf. Focus daar op.

Je kunt in het weekend nog leuke dingen doen? Of ''s avonds met een vriendin een kopje thee drinken of naar de film of bowlen ofzo. Dat hoeft niet eens tot laat in de avond. Ik ben ook 22 maar ik.vind mijn leven ook niet superspannend. Dat hoeft ook helemaal niet van mij want zo ben ik niet. Als je ouder wordt moet je nou eenmaal gaan werken en voor inkomen zorgen en daar is niets raars zijn. Ik zou wel kijken of je misschien een leukere baan kan vinden als je het daar niet naar je zin hebt

Ik herken het wel, en ben zelfs nog iets jonger dan jou :’) Ik doe een studie en heb ook wel eens feestjes, maar toch, ik voel me soms kinderachtiger en suffer dan die jongeren van 3/4 jaar jonger. Het is absurd, en ik voel me soms echt zo’n saaie volwassene in hun ogen. Zij lijken opeens allemaal ouder en cooler dan mij?

Thanks Falathiel! Met werken vind ik niet zoveel mis, maar ik heb gewoon te weinig tijd voor mezelf denk ik. Ik werk 38 uur, maar in de praktijk loopt dat op naar 46 omdat het zo’n enorm drukke baan is.

Maar buiten dat verlang ik gewoon terug naar toen ik 16 was. Toen vond ik alles écht leuk, as in feestjes en vakantie en afspreken met vriendinnen die ver weg wonen. Nu is alles te veel gedoe, moeilijk inpassen, druk, moe. Ik geniet er niet echt meer van, ik denk bij alles zoiets van ‘Zolang ik niet aan het werk ben zal het wel een soort van leuk zijn ofzo’.

Jaaa precies dit bedoel ik!

Voorbeeld: ik stond pas in de metro, zag echt zo’n supercoole jongen met een coole outfit. Hij zag er echt uit alsof hij die dag allemaal coole dingen ging doen. Hij had zijn OV in zijn hand, staat daarop een geboortejaar van 1998. Voor mijn gevoel zijn mensen uit 1998 nog peuter! En nu is een peuter (voor mijn gevoel dan) cooler dan ik?
En ik keek echt naar mezelf in het metroraam. Make-uploos in mijn lelijke-maar-zeer-comfortabele jas, twee uur nadat ik mezelf mijn bed had uitgesleept voor weer een nieuwe, vermoeiende werkdag.
‘Ok, dit is mijn leven nu.’

Volgens mij komt het ook echt omdat ik nu een soort omslagpunt heb bereikt.
Vroeger was het cooler om ouder te zijn, want je mocht meer, je zag er beter uit, je had meer geld om coolere dingen te doen.
Nu heb ik het punt bereikt waarop alles bergafwaarts gaat en je je verjaardagen liever niet meer viert :bored:

Ik voel me sinds ik 20’er ben ook oud. Ik weet niet, 18 en 19 enzo voelde zo jong… Haha!

Als je zo opkijkt tegen mensen met ‘supercoole’ kleding, waarom pas je dan niet je eigen stijl aan? Misschien ga je dan beter in je vel zitten. Je zegt zelf al zegt dat je makeuploos in de metro stond in een lelijk jasje. Als je daar niet tevreden mee bent dan verander je dat toch? Sta je tien minuten eerder op om wel makeup op te doen.

22 is echt absoluut niet oud. Als je het gevoel hebt alsof je leven nu al saai is dan zou ik dat gaan veranderen als ik jou was. Vooral om jezelf gelukkiger te maken

Ik begrijp je!
Ik ben nu 25 jaar en werk alweer 3 jaar fulltime. Wat ik doe op een vrijdagavond? Dan ben ik niet meer vooruit te branden en lig het liefst op tijd op bed. Ik ga dan naar bed met de gedachte ‘Morgen heerlijk uitslapen!’. Om 10 uur 's ochtends ben ik mijn bed echter al beu, terwijl mijn vriend - zoals het een echte student betaamd - rond 12 uur zijn ogen pas opent. Niet omdat hij zo’n zware week achter de rug heeft. Nee, uitslapen went! Terwijl ik 5 dagen per week vroeg moet opstaan, kan hij 5 dagen per week uitslapen. Het is de omgekeerde wereld en ik bevind mij in de drukke wereld van de “oude” volwassenen.

Ik herken mezelf hier dan echt totaal niet in, haha! Mijn vrijdagavond bestaat momenteel nog uit sporten en daarna de hele avond op de bank tv kijken, heerlijk!
Het is denk ik vooral een beetje zoeken naar dingen die je leuk vind om te doen. Hoezo zou je je niet oke moeten voelen als je op zaterdagavond al om 2 uur thuis bent omdat je je dan oud voelt? Als je daar even over nadenkt weet je toch dat dat nergens op slaat.
Niemand is hetzelfde en iedereen haalt zijn plezier uit andere dingen. Ik heb uitgaan nooit leuk gevonden maar voelde me op mijn 16e toch echt niet oud hoor :wink:
Als je niet tevreden bent met hoe dingen verlopen, of hoe je dingen aanpakt dan moet je daar verandering in brengen. Alleen zo word je gelukkig =) Je kunt ook wel zo’n cool jasje dragen, maar word je daar blij van dan? Denk dat je je geluk over het algemeen niet uit een outfit haalt.

Ik meld me ook. Ben net zo oud als jij (topicstarter) en het enige wat ik doe is studie en werken. Af en toe eens afspreken met vriendinnen maar stapavondjes of iets spontaans zit er nooit in helaas. Ben vaak ook veel te moe.

Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet? Ben wel nieuwsgierig geworden.

Hoe oud ben jij dan en werk je al?
Ik heb dus gewoon geen tijd en energie om me bezig te houden met dingen als uiterlijk. Ik mag blij zijn als ik 6 uur per nacht slaap, dus mijn make-up bewaar ik voor in de metro, haha. Mijn avonden en weekenden zitten vol met werk en sport, en als ik een keer wel tijd over heb besteed ik die tijd wel aan familie en niet aan shoppen. En ik baal wel dat ik geen tijd heb voor leuke dingen, maar het is dus niet zo simpel te veranderen.

Het klinkt bijna als een quarter life crisis!!
Je bent nog hartstikke jong!!! Als je straks 40 bent denk je… shit was ik maar weer even 22.
Ik zou gewoon vast een hele leuke zomervakantie gaan boeken met vriendinnen naar (bijvoorbeeld) een festival of iets dergelijks. Dan heb je alweer iets super gaafs om naar uit te kijken.
Verder gewoon lekker op stap gaan in het weekend. Je bent echt nog totaal niet oud en het is zonde om nu al zo te denken! :sunglasses:

Haha ja, dat heb ik dus ook. Het is gewoon allemaal heel saai geworden sinds ik (meer dan) fulltime werk.

Ik werk in de marketing en communicatie, maar door allerlei veranderingen op de werkvloer en mensen die ontslag hebben genomen is de werkdruk veel groter geworden. Er wordt echt flexibiliteit van iedereen verwacht, dus regelmatig kan ik pas om 18:30 naar huis (en ik heb veel reistijd). Heb dit aangekaart, maar mijn leidinggevende gaf aan dat dit wel echt hoort bij het soort werk dat we doen. Daar tegenover staat dat het werk wel leuk is en dat ik ook nog niets anders heb gevonden…

Ik heb nu ik opeens 40 uur in de week op school zit (nieuwe opleiding) en nog tussen de 10 en 24 uur in het weekend werk ook echt oud en verlept. Ben ook niet meer happy met mijn leven. Vooral omdat ik na school ook huiswerk moet maken. Maar ik denk wanneer ik stage heb dit anders is.

Wel weet ik zeker dat ik later geen 40 uur in de week wil werken, is sowieso te zwaar voor mij.

Ik ben bijna 21 btw.

Dit topic ga ik even volgen. Ik werk zelf ook een fulltime van sowieso 37,5h per week en vaak nog meer… Ik begin ook haast het gevoel te krijgen dat ik niet meer leef maar geleefd wordt.
Ik ben 22 jaar.

@Nikey
@Uncommonhearts

Heel herkenbaar ja! Het verschilt ook per baan / studie / stage, als je om 17:30 naar huis kan en klaar bent is fulltime werken misschien nog net te doen… Maar als je ook in je ‘vrije tijd’ nog moet werken ontspan je nooit. Ik wil ook het liefst max. 4 dagen op kantoor werken. Die 5e dag kan ik toch nog 10x gebeld worden voor m’n werk, maar dan heb ik in ieder geval m’n weekend terug… haha.