Ik voel me onzeker

Hey meiden,

Ik ben 18 jaar en ik ben nog maagd, ik ben volgens mij nog nooit echt een jongen tegengekomen waarvan ik dacht ‘o dat is echt een leuke jongen’. Ik heb met mijn 16e voor het eerst gezoend tijdens het uitgaan en ik vond het nogal IEL :flushed:
Ik merk echt wanneer ik met mijn vriendinnen klets ik een beetje een buitenstaander ben, zij hebben een vriend zijn ontmaagd en zijn gewoon veel verder op dat gebied als mij.
Ik voel me zo raar en het zit me echt dwars, herkent iemand zich van jullie hierin?
Ik wil me echt niet raar voelen, het maakt me doodonzeker.
Ik hoor graag hoe jullie over dit soort dingen denken.
xxx

Ik moet zeggen, aan je manier van typen kom je ook een beetje “jong” over, wat zou verklaren waarom je er nog niet mee bezig bent/het niet zo leuk vindt.

Je moet het gewoon in je eigen tempo doen en je niet onzeker laten maken door je vriendinnen. Zij gaan met een andere snelheid dan jij door het leven, zo is dat nu eenmaal. Doe dingen wanneer jij ze fijn vindt en jij er zin in hebt, en niet omdat je denkt dat je mee moet kunnen praten.

Dankjewel voor je berichtje, o haha die heb ik nog niet gehoord dat ik ‘jonger’ overkom door hoe ik typ.
Maar mischien heb je wel gelijk…
Ik lijk wel juist volwassen, zie er ook graag goed uit qua kleding en make-up. Mensen weten niet dat ik hiermee kamp, dit is ook niet aan mij af te lezen.

Gewoon wachten op de jongen waarbij je je goed voelt.

Nou ja, ik denk dat als je wat langer op dit forum rondscharrelt, je zult merken dat de meeste mensen redelijk “oud” praten, haha. Ik weet niet precies hoe ik me goed uit moet drukken. Maar goed, dit is een computerscherm en ik ken je verder helemaal niet, dus ik kan niet zeggen of je in het echt ook jonger overkomt.

Blijft dat je gewoon alles in je eigen tempo moet doen. Laat je niet onzeker maken door mensen die verder zijn dan jij, want dan is de kans groot dat je dingen gaat doen waar je later spijt van krijgt.

Dankjewel! :slightly_smiling_face:
Nou ik heb zo nog nooit meegemaakt dat iemand mij jonger vind overkomen dan ik ben.
Maar ik denk dat ik snap wat je bedoeld en ik denk ook dat je daar gelijk in hebt! Ik heb niet echt een puber kunnen zijn vroeger, en daarom haal ik nu op sommige gebieden nog wat in.
Ik hoop het zo erg, en ik ben gelukkig geen type die geen dingen gaat doen waar je spijt van kunt krijgen. Het enige waar ik tegenop zie is dat als het ooit zover komt, of die jongen het dan niet raar vindt dat ik met deze leeftijd nog maagd ben. Achja mischien is het wel de druk wat er tegenwoordig op gelegd wordt je hoort zo vaak dat meisjes al met 13/14 seks hebben en dat vind ik best jong.
x

je komt vanzlf de ware tegen hoor:)

Als ik jou was zou ik me niet al te veel zorgen maken. Het is heel vervelend als je je een beetje een buitenstaander voelt bij je vriendinnen, ik heb hetzelfde omdat ik nooit uitga, dus als het daar over gaat val ik er volledig buiten. Ik neem wel aan dat jullie het ook over andere dingen hebben waar jullie wel allemaal over mee kunnen praten, probeer daar wat meer op te letten, als je zelf de focus erg legt op de dingen waar je niet over mee kan praten, lijkt het vaak erger dan het is. :slightly_smiling_face: Raar moet je je sowieso niet voelen, alles op zijn tijd. Dat er in je vriendengroep toevallig geen mensen zijn met dezelfde onzekerheden, wil niet zeggen dat je abnormaal bent. Het barst van de mensen die over dezelfde dingen inzitten! Geen reden om je anders of raar te voelen dus!

Het is niet altijd erg dat je niet overal op hetzelfde “niveau” zit. Misschien kan je je onzekerheden voorzichtig duidelijk maken aan je vriendinnen? Als het goede vriendinnen zijn reageren ze vast begripvol en dan voel je je ook wat minder bezwaard, omdat je je onzekerheden hebt kunnen delen.

Wat betreft maagd zijn op latere leeftijd, dat is echt geen schande en dat moet je ook absoluut niet zo ervaren! De jongen die daar een probleem van maakt mag je echt meteen de deur wijzen hoor, al word je na dertigste pas ontmaagd, hij hoort respect voor je te hebben.

Ik ben zelf ook nog maagd, en ben 19 jaar. Niks om je voor te schamen! Het komt wel, wanneer je je er goed bij voelt. Hoe sneu dat zinnetje ook klinkt, haha.

Gewoon lekker je ding blijven doen en die jongen komt uiteindelijk wel. Wanneer jij er totaal niet bij nadenkt komen ze voor je in de rij staan! En zodra jij je goed voelt bij iemand, dan gebeurd de seks ook wel een keer.

Later ga je echt niet hier naar terug denken en tegen jezelf zeggen van, ‘omg, ik was al zoooo oud toen dat ik voor de eerste keer seks had *schaam*’. Nee, dan denk je alleen maar terug aan hoe mooi en fijn het de eerste keer was (of hoe stom… hehe)

Dankjullie wel voor de fijne berichtjes, ik voel me echt al een stuk beter dit heeft mij echt geholpen. Ik voel mij ook echt wat opgeluchter!
Ik zal het eens langzaam bij mijn beste vriendin gaan aankaarten, ik denk dat ze hier wel begrip voor heeft bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:
xxx

omijngod, ik heb precies hetzelfde probleem haha, maar weet je de laatste tijd denk ik ook van: ik heb geen haast met seks, als ik iemand ECHT leuk vind en in een echte relatie zit dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik ga het niet doen om me niet meer als een ‘buitenstaander’ te voelen

Ik was ook 18 toen ik voor het eerst seks had, dat is vrij normaal. Ik vind niet dat je jezelf mag vergelijken met vriendinnen want het wilt niet zeggen dat wanneer zij er klaar voor zijn/de situatie zich gewoon voordeed oid dat dat bij jou ook zo hoort te zijn. Ga gewoon lekker door zoals je bezig bent, denk er niet teveel over na en voor je het weet krijg jij er ook gewoon mee te maken.

Het is zeker niet raar dat je nog maagd bent, ik heb vriendinnen die het ook nog zijn op deze leeftijd. En wanneer je een jongen tegen komt waarmee je het graag zou willen, zal hij het niet erg vinden, integendeel. Wanneer hij echt een goede jongen is, zal hij er net blij om zijn en zal hij je alleen maar goed behandelen.

Kortom, schaam je er niet om en wees niet bang om het te zeggen tegen iemand. Beter een beetje later met de juiste persoon dan nu met iemand die het niet met je meent, moet je maar denken! Dan voel je je er waarschijnlijk ook een stuk meer klaar voor!

Als je een jongen vindt die het echt zó raar vindt, verdient hij het niet eens. Ik bedoel, als die jongen denkt dat ieder meisje op haar 14e/15e wordt ontmaagd is er iets goed fout in zijn hoofd. En een oprecht lieve jongen vindt het alleen maar goed en mooi, die kunnen zich niet beter wensen.
Toen ik met mijn ex kreeg was ik 17, en met hem had ik mijn eerste zoen, hij vond het wel apart, maar niet raar. En dan ook nog eens apart in positieve zin.

Ik herken mezelf hier heel erg in. Ik zoende voor het eerst iets van 3 maanden geleden (ik ben 20) en toen vond ik het ook maar vies. Mijn vriendinnen waren toen ook allemaal veel verder dan ik, maar daar gaat het helemaal niet om. Natuurlijk voelt het niet altijd even goed. Maar het gaat hier om jóuw en niet om je vriendinnen. Ik vond het ook klote dat het bij mij zo lang moest duren en was hier ook superonzeker over maar het was het lange wachten allemaal waard. Er is geen specifieke leeftijd waarop zoenen of seks moet. Het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt.

Ik heb nu bijna 3 maanden verkering en ik ben klaar voor seks (hij ook) maar toch wachten we er nog even mee.

Och, ik had dit tot mijn 21e.
Door me er niet meer druk over te maken en het van me af te zetten werd ik gelukkiger.
Ik liet het los, vond een vriendje en had tot die tijd niets gemist voor mijn gevoel.
No worries.