Ik voel me nogal alleen in de klas

Hoi iedereen,

Ik heb een beetje een probleem… Ik ben dit jaar naar een andere school gegaan want ik ging van vwo naar havo(eigen keuze) Doordat ik vorig jaar vwo deed weet ik over sommige onderwerpen al meer dan de andere kinderen uit mijn klas. Ik haal daarom ook redelijk hoge cijfers, meestal een 8 of een 9 zonder veel te leren. Alleen merk ik dat mijn ‘‘vriendinnen’’ echt enorm onaardig doen wanneer ik een hoog cijfer heb gehaald. Daardoor heb ik ook enorme spijt dat ik naar deze school ben gegaan. Op het begin verzweeg ik mijn cijfers een beetje en zei ik meestal dat ik een 7 had, maar ik dacht daar laatst over na en dit vind gewoon onzin! Ik heb toen ook gezegd wat ik er van vond en nu laten ze me dus gewoon links liggen. Dus nu is het zo dat ik (al een tijdje) niemand heb waar ik mee om ga in de klas. Ik zit vaak alleen en als er tweetallen gemaakt moeten worden dan blijf ik altijd over, en ik pieker hier enorm over. Eigenlijk heb ik het idee dat ik dit alleen kan veranderen als ik lagere cijfers haal maar dit is natuurlijk onzin, dat weet ik zelf ook. Het is verder ook totaal niet zo dat ik opschep over mijn cijfers of dat ik commentaar heb op andermans cijfers.

Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen of is er iemand die hetzelfde mee maakt/mee heeft gemaakt? Ik weet namelijk echt niet meer wat ik moet doen.

Oh, ik zit nu trouwens in de tweede.

Het is pure jaloezie en dat je uitspringt bij de rest. Dat is normaal op deze leeftijd. Het laatste wat je moet doen is je minder voordoen dat je bent dus je gewoon focussen op school. Het is vervelend dat ze zo doen en je kunt met ze proberen te praten. Het zijn geen vrienden als ze hiermee doorgaan. Dan zou ik zeggen, kijk of je in een andere klas iemand kan vinden waar het mee klikt