Ik voel me niet zo lekker..

Even zeggen wat me dwars zit:

Ik voel me de laatste dagen niet zo lekker, ik ben ziek enzo, voel me al niet zo goed, maar dat gaat over.
Wat me wél dwars zit is dat mijn moeder & zus allebei wat op dieet zijn omdat ze overgewicht hebben, niet extreem natuurlijk, maar ze willen er wat aan doen. Ik ben 16 en van hun mag ik dus niet “diëten”.

Ik voel me dus ook niet zo goed in mijn vel, ik ben wel niet dik (1m72 & weeg 65 kg) maar ik zou toch liever wat minder wegen, ik wil ook van mijn buikje en love handles af maar dit lukt me echt niet. Heb ik al zooo vaak geprobeerd. Ik voel me gewoon ff niet lekker & àls ik er dan toch iets aan ga doen duurt het tot ik bejaard ben voor er verandering is.

Dankje als je alles gelezen hebt, tips zijn altyd welkom. -Slechte commentaar liever niet-

Ga sporten en gezond eten!

Sporten werkt heel goed, daar voel je je echt beter door. Ik vind dat je als 16jarige wel mag afvallen. Maar niet dieten, dat werkt toch niet.

Je kan wat buikspieroefeningen doen en gewoon gezond eten, veel water drinken ipv frisdrank helpt ook.

Ga rennen! Ik weet dat het moeilijk is jezelf daartoe te pushen, maar als je het eenmaal hebt gedaan maakt je lichaam bepaalde hormonen aan waardoor je een heel tevreden gevoel krijgt over jezelf (en over je lichaam). Rennen heeft er voor gezorgd dat ik een stuk beter in m’n vel zat. En je valt er natuurlijk vanaf + je krijgt er een betere conditie van!

Probeer meer fruit te eten, veel water te drinken en bijvoorbeeld de trap te nemen in plaats van de lift. Je voelt je een stuk gezonder en helpt ook echt! Neem naar school in plaats van koekjes een appel mee en neem geen geld mee, want dat ga (ik in ieder geval altijd) je dan uitgeven aan lekkere dingen.
Ik hoop dat het helpt, en dat je je snel wat beter in je vel voelt want ik weet hoe rot het is om je niet zo goed te voelen!

Ik ben het met je zus en moeder eens dat je echt niet mee moet gaan diëten! Je hebt een perfect gewicht voor je lengte en leeftijd dus diëten is nergens voor nodig, zeker niet op een leeftijd dat je waarschijnlijk nog in de groei zit. Wat je wel kan doen is gaan sporten, zeker als het een sport is die je echt leuk vindt. Sporten kan je een heel goed gevoel geven, bijvoorbeeld als je merkt dat je vooruit bent gegaan. Voor iedereen is er wel een leuke sport te vinden, dus als ik jou was zou ik daar naar kijken en me niet te veel bezig houden met je voeding, al kan je natuurlijk altijd frisdranken schrappen en meer fruit eten.

veel water drinken! Flesje water mee naar school ipv een pakje/flesje sap, geen fris doordeweeks en als je ´s avonds trek krijgt, neem lekker een appel oid. Het helpt echt, dus heel veel succes! :slightly_smiling_face:

Buikoefeningen en gezond eten :hugs:

Dat is een BMI meter, je BMI is 22,0 en dat is prima! Ik snap dat je je misschien niet lekker voelt, maar je moet weten dat je NIET te dik bent. Ik heb dat ook lang gedacht, tot ik mijn BMI uitrekende. Dus, alsjeblieft; denk niet dat je te dik bent.

-

En ga idd sporten voor de serotonine aanmaak!

O, sorry, wist ik niet!
Al is het wel logisch, ik heb een BMI van 19,0 wat bijna ‘ondergewicht’ is terwijl ik wel een beetje lovehandles heb.
Nou ja, sorry!