Ik voel me niet veilig

Hallo iedereen,
Ik word al het nodige aantal jaren gepest (10 jaar) en ik zit nu in 3 HAVO.
Vandaag is het uit de hand gelopen.
Afgezien van het feit dat het pesten met de dag erger wordt, gaat dit te ver.
Er is een roddel over een meisje verspreid dat ze seks zou hebben gehad op school, en volgens haar is deze roddel van mij afgekomen wat overigens niet zo is.
In de pauze kwam ze naar me toe en begon tegen me te schreeuwen.
Ze vroeg me om de waarheid, dus ik zei dat ik dat niet gezegd had.
Ze sloeg me, en dat tot acht keer toe om die rede.
Ook zei ze: “als je nog een woord zegt, sla ik je.” dus hield ik mijn mond.
Daarna vroeg ze me weer om de waarheid, ik zei: " Ik mag van jou niks zeggen. " toen sloeg ze me weer en zo maar door.
Mijn zogenaamde “vrienden” deden er niks tegen en lachte mij gewoon uit.
Ik heb mijn ouders gebeld en die zijn naar school gekomen.
We hebben met de directeur van HAVO gepraat en hij zei dat ik voor vandaag naar huis mocht, maar maandag weer terug moest.
Het probleem is, ik durf nu niet eens meer alleen naar buiten omdat ze weet waar ik woon.
Ik durf ook niet meer naar school omdat, als ik een leraar erbij zou halen, ik volgens haar in nog grotere problemen zou komen.
Ik voel mij dus totaal niet veilig op school, omdat ze de afgelopen drie jaar ook niets hebben gezegd over het pesten.
Mijn ouders dwingen mij gewoon naar school te gaan en willen mij niet naar een andere school laten gaan.
Weet iemand wat ik nu moet en kan doen?

xx Naomi

Terug slaan. Dat is het enige wat je kan doen als het al zo ver is.

Terug slaan ja.
Hebben jullie geen schoolpolitie ofzo dan moet je ook gewoon daarheen gaan.

Die hebben wij wel, maar die doen er niks aan.
En als ik terug sla, ben ik altijd degene die het gedaan heeft, is altijd zo gegaan.
daarom doe ik het nu niet.

Ik zou haar ook keihard terug slaan! Damn, waar haalt ze het lef vandaan om jou te slaan?

Zal terugslaan het probleem oplossen? :’)

Ik denk het eerlijk gezegd niet, ik denk dat terugslaan het sowieso erger maakt.
het ergste vind ik nog dat ik van mijn ouders niet overgeplaatst mag worden naar een andere school. ;l

ja idd. wie is zij ?
je moet niet zo over je heen laten lopen. als jij geen stap terug doet waneer zij op je afkomt doe je al iets heel dappers hoor. dan voelt zij zich minder machtig en als je dan ook nog met je woorden voor je zelf op komt en haar gewoon terugslaat wanneer ze jou slaat. schijt zij hem voor jou.
je moet haar goed laten merken dat je niet bang bent ookal ben je het. hide it !
zulke pestkoppen durven alleen maar als ze zeker zijn wanneer jij echt te zwak voor ze bent.
gewoon terugslaan als ze het nog en keer doet en vooral niet laten blijken dat je je geintimideerd voelt !

Nee klopt dat lost het probleem niet op, maar ik zou haar dan wel terug slaan + nog een andere oplossing bedenken :’) Meer zoiets van; als jij mij slaat, dan sla ik ook… Je gaat gewoon niet iemand slaan, omdat je hebt ‘gehoord’ dat zij misschien een roddel heeft verspreid. :pensive:

Maargoed, Je kan misschien je ouders vragen om met haar ouders te praten? En dan dat jullie er bij zitten?

Maar toch is hard terug slaan een mogelijke oplossing, jij laat dan ziet dat er niet met jou te kloten valt en dat je voor jezelf opkomt.
Als ze merken van; ‘‘Zij pikt dit niet’’ Is voor hun de ‘‘lol’’ er snel af, en zouden ze misschien kunnen stoppen?

Succes!

Maar ze heeft al eens ruzie gehad op school met een meisje wat ik ken.
en zij sloeg wel terug, en dat meisje wat mij sloeg heeft haar toen uit het raam gegooid :s

Hee Naomi,

Terugvechten heeft geen zin.
Op deze manier blijf je in gevecht en wil zij jou de volgende keer weer harder slaan om te laten zien dat ze zelf stoer is.
Ik denk dat je een goede vriend(in) in vertrouwen moet nemen en hem of haar moet vragen jou te helpen de volgende keer. Zeg het in ieder geval tegen je vrienden, dat je bang bent dat het weer gebeurd. Zij helpen je vast als je het zo vertelt.

Heel veel succes ermee meis!

X

Nou, om eerlijk te zijn, heb ik geen vrienden.
de vrienden die ik dacht te hebben zaten me uit te lachen, en te klappen als ze me sloeg.

^ huh, dat klinkt wel een beetje raar ;p. (ik bedoelde dat over het uit het raam gooien.)
Anyways, ik denk dat terugslaan niet veel zal helpen… Iemand slaan is een teken van onzekerheid en onmacht. Ik zou zelf niet weten wat ik in deze situatie zou doen… ik ben zelf ook jaren gepest en ook geslagen. (niet heel vaak, maar zeker wel een paar keer) ik heb toen gewoon mijn tijd ‘uitgezeten’ Maar misschien kun je naar de politie stappen of iets. Misschien is dat voor jouw gevoel wel een iets te grote stap, maar ik zou niet weten wat je anders zou moeten doen.

Het is raar maar waar, ik heb geen echte vrienden.
het zijn geen vrienden als ze het niet voor je opnemen en je alleen maar zitten uit te lachen

Iedereen zegt hier wel slaan, maar dat werkt niet.
Grote kans dat ze naar iemand toegaat en over jou gaat klagen dat je haar slaat en “roddels over haar verspreid”. Sowieso vind ik het apart dat de directeur jou wel vrijgeeft omdat je word geslagen enzo, maar niks doet met degene die slaat. Ik zou met iemand gaat praten. mentor/vertrouwenspersoon/schoolpsycholoog en het hele verhaal vertellen. grote kans dat de pesters op gesprek moeten komen of iets dergerlijks. misschien klinkt het zwak, maar dan worden ze op de juiste manier gestraft. Slaan werkt averechts.

Die mensen moet je niet je vrienden noemen…

Wohhhh, goed(?) van je dat je niks hebt terug gedaan want ik had alle botten in dr lichaam gebroken. Maar als niemand er wat aan doet, is het enige dat je kunt doen toch echt gewoon kei hard terug slaan.

Andere school, het kan echt uit de hand lopen !

Ik wil je niet bang maken maar misschien moet je dit filmpje aan je ouders laten zien dan willen ze je misschien wel naar een andere school sturen :

http://www.youtube.com/watch?v=bKHEHhf_faE

PS : Is niet waargebeurd maar zeg maar tegen je ouders van wel, waarschijnlijk schrikken ze zich kapot maar dan kun je tenminste naar een school waar jij je veilig voelt !

Haaai Naomi!

Ik herken jou verhaal, ik denk dat het beste wat je kan doen is, als die meid je weer wilt gaan slaan, zoizo niet laten zien dat je bang voor haar bent. Ik kan nu wel tegen jou zeggen: negeer ze, maar dat ik makkelijker gezegt dan gedaan, dat weet ik uit eigen ervaring. Maar toch zou ik zelf niet laten merken dat je bang voor haar bent want dan denkt zij:‘Hé! die is bang voor mij! Laten we die eens gaan pakken!’… Ik hoop voor jou, dat dit stop! Egt waar, ik heb een vreselijke hekel aan pesten!
x Laris