ik voel me niet op mijn gemak thuis

hi, ik voel me niet echt op mijn gemak als ik thuis ben, en zelfs als ik op school ben.
gewoon omdat mijn ouders echt verschrikkelijk overbezorgd zijn, ze volgen me met gps, pakken regelmatig mijn mobiel af en lezen al mijn gesprekken en gaan door al mijn foto’s, gaan door de geschiedenis van mijn computer, halen regelmatig mijn kamer overhoop.

als ik dan de code van m’n mobiel of laptop, niet wil geven worden ze helemaal gek… ik verberg dan dingen zogezegd. en dan pakken ze alles vaak af, en gaan dan alles eens lekker uitgebreid bekijken.

ik verberg echt niks, maar mijn ouders hoeven bepaalde dingen gewoon niet te weten. nu weet ze ook wie ik leuk vind, en daar doet ze echt gewoon kut over. de hele buurt weet het nu al bijna.

ik ben echt geen rebel ofzo, ik scheld(thuis) nooit! ga niet vaak uit, nooit gerookt of drugs ofzo. maar toch behandelen ze me alsof ik ieder moment de rehab in kan.

praten werk niet, want ze vinden het ook helemaal niet raar ofzo, ze vind het normaal dat ik gewoon geen privacy heb en ze alles van mij moeten weten. en zelf doen ze overal geheimzinnig over,en ik moet veel dingen verzwijgen tegenover mijn oma, of echte vader. en als ik vraag waar ze over praten, doen ze geheimzinnig en beginnen ze te zeiken.

iemand help

Mag ik vragen hoe oud je bent?

ik ben 15

Misschien kan je mentor met je ouders praten? Wat een vervelende situatie voor je! Hopelijk word het snel beter.

dat probeer ik ze uit te leggen, maar ze vinden het echt normaal wat ze doen.
en als ik dan begin over privacy, dan ‘verberg’ ik dingen. ja dat is ook wel zo misschien, maar niks raars ofzo. zoals ik zei hebben ze niks te maken met wie ik bijv. leuk vind :hammer:

Dit klinkt misschien raar, maar waarom bel je niet is de kindertelefoon oid? Dit is echt niet alleen voor mishandeling ed. Maar die kunnen je misschien advies en tips geven!

ik ga denk ik morgen de kindertelefoon bellen, maar iemand verder tips?
want denk niet dat ze er iets aan gaan doen, omdat ik geen privacy heb?

Ga in protest tegen ze?

Kindertelefoon lijkt me wel een goeie ja, ik weet niet of mentor met ze laten praten juist averechts werkt?

O mijn god. Ik zou verstikt raken. Succes meid. Heb geen tips, behalve een goed gesprek voeren.

Wow, ik zou echt gek worden. Inderdaad de Kindertelefoon bellen, aangezien dit gewoon te erg is. o.o

Ik had als ik jou was echt goede wachtwoorden op m’n laptop en mobiel gedaan en een kluis gekocht voor m’n spullen waar ze niet aan mogen komen :’)
Maar dat is niet zo’n goed idee, dus je kunt inderdaad beter advies vragen bij de Kindertelefoon.

Dit topic dus ook maar ff uit je geschiedenis wissen :wink:

haha, zit vanaf een weekje altijd in incognito modus op chrome.

en heb ook wachtwoorden op mn mobiel en laptop staan, kunnen ze niet checken als ik er even niet ben. maar ze worden wel echt boos, als ik ze het wachtwoord niet geef, want ik verberg zoveel ohhhh.

Ben je enigskind thuis?

nope, heb 'n zusje van 5

een keer goed boos worden

Heb je ze al een gevraagd waarom ze alles willen controleren? Ik zou eens aangeven dat je snapt dat ze bezorgt om je zijn maar dat je ze nog nooit een rede hebt gegeven om je niet te vertrouwen en als er iets is dat je naar ze toe gaat om er over te praten.

Ik denk juist als je er tegen in gaat en boos word dat je ouders ook tegengas gaan geven en al helemaal denken dat je iets verbergt.

Dat werkt alleen maar averrechts, omdat ze dan geen volwassen gedrag vertoont.

boos worden zal niet zo veel helpen denk ik, ze blijven duidelijk maken dat dit niet kan zal beter werken.
heb je al eens de mening van een ander familielid gevraagd? (oma, oom, tante…) misschien kunnen zij op je ouders inpraten
sterkte meid, je vindt wel een oplossing :sob::muscle:

Echt een heel vervelende situatie! Mijn ouders zijn ook wel vaak heel bezorgd over me maar ze geven me vooral advies en ze zijn nog nooit door m’n spullen gegaan.
Praten werkt niet, dus ik zou inderdaad de Kindertelefoon of een familielid/goede vriend van de familie bellen. Iemand die je vertrouwt. Weet een van je vriendinnen het?
In ieder geval, ik vind het heel goed van je dat je je realiseert dat dit niet normaal is en dat je er iets aan wil doen! Sterkte, meid. Laat je ons even weten wat je doet/gedaan hebt?