ik voel me niet op me gemak..

Hoi allemaal,

Ik zit ergens mee al een tijdje en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Oke als eerst, ik begin beetje onzeker te worden over me zelf (eerst was ik niet zo onzeker) bijv als ik iets zeg denk ik meteen dat het onzin is of dat het nergens op slaat. Of als er iets wordt gezegd tegen mij denk ik meteen negatief terwijl het helemaal niet zo is volgens me vriendinnen, ik vroeg ook hulp aan hun maar het werkt niet echt, iedereen is bezig met zn eigen probleem… Ik vind me zelf karakterloos geworden >.> ik weet niet hoe ik me moet gedragen. Ik beheers de taal niet zo goed ik voel me een mislukkeling… Ik heb echt jullie hulp nodig:(

Wat moeten we doen dan?

Zouden jullie mij tips willen geven over hoe ik met dit om moet gaan stap voor stap… Want ik wil dit verbeteren ik wil niet zo verder …

Zouden jullie mij tips willen geven over hoe ik met dit om moet gaan stap voor stap… Want ik wil dit verbeteren ik wil niet zo verder …

oeps heb er 2x op gedrukt.

up

up

up

up

Misschien is een soort faalangsttraining wat?

Nja sorry maar wij kennen je niet dus ik denk niet dat je van ons hier tips voor kunt verwachten… Beetje stom dat je vriendinnen eigen problemen belangrijker vinden. Praat over dit alles eens met iemand die je echt vertrouwt, dat is eigenlijk de enige tip die ik kan geven.

Dat is toch alleen bij toetsen? (niet dat ik hetweet hoor)

Nee, ook wel voor andere dingen.
(Ik moet er zelf binnenkort ook heen, (heb geen faalangste, dus ben er wrs ook snel weer weg, maar ach, daar komen ze vanzelf wel achter))

oh oke ik heb net test gedaan volgens die test heb ik sociale faalangst?

Waar slaat dat nou weer op x)?
Is dat niet wat hier het grootste deel van de tijd gedaan wordt ?
Elkaar tips geven?
Er worden zo vaak topics geopend door meisjes die niet meer weten wat ze moeten doen of ergens erg mee zitten, en die geven we toch ook tips?
En kennen we die meiden?
Nee, die kennen we niet, maar toch geven we hen tips.
Ik bedoel, daar is Girlscene ondertussen grotendeels voor.

OT:

Heb je een contact of vertrouwenspersoon op school?
Die hebben vaak contacten met psychologen e.d, en weten vaak ook wat voor hulp jij het beste kunt gebruiken met de gevoelens en ideeën die je nu hebt.
Ik zou daar dus een keer langs gaan, en anders een keer duidelijk je probleem uitleggen aan één vriendin/familielid/wat dan ook, en wie weet kan hij/zij je al ver helpen en is het probleem helemaal niet zo groot als dat het nu voor je lijkt!
Praat er in ieder geval over, ik denk dat dat je al veel zal helpen.

Ja, en het handige is dat die test je nu met vraagtekens laat zitten, als je hulp gaat zoeken, kan je er ook nog echt wat mee doen.

Bedanktt crystalskull, ik was paar maanden terug ook geweest bij een kinderpyschloog ik werd er nog onzekerder van… en als ik dit tegen een vriendin of familielid vertel ben ik bang dat ze “raar” over mij gaan denken…

Dat is denk ik een ‘fase’ waar je even over heen moet.
Ik bedoel, zo is er over alles wel een ‘wat als…’ te bedenken.
Snap je wat ik bedoel?
Als je echt geholpen wil worden, zul je moeten praten.
Je kan het je familie nu beter zelf zeggen dan dat ze het horen van eventuele psychologen of andere mensen.

Ja, ik durf het niet eens tegen mijn moeder te zeggen zelfs als ik ernu over praat ben ik opgelucht…
Je hebt wel gelijk maar ik weet echt niet hoe ik moet beginnen…

Ga eens rond kijken op girlscene er zitten ZAT meiden tussen met het zelfde probleem als jou, even goed zoeken tussen topics dus en je vind zeker tips.
www.sochicken.nl is trouwens een goede site.