Mijn vriend heeft door social media een ideaal beeld van meiden gekregen: dun met een mooie strakke buik. Ik ben zelf niet te dik. Ik ben slank maar heb geen strakke buik. Hij wil dat ik samen met hem ga sporten bij Basic fit en vroeg specifiek naar wat ik wilde trainen en benoemde expres mijn buik. Ook zegt hij dat hij meiden met een strakke buik geil vind. Ik voel me totaal niet meer mooi doordat hij deze opmerkingen maakt en het lijkt alsof hij me niet accepteert zoals ik ben.Ik wil gewoon niet meer douchen samen met hem omdat ik niet aan zijn ideaal beeld voldoe. Ik voel me super onzeker hierdoor en het raakt me enorm. Hij zegt ook nooit dat ik mooi ben. Je vriendje moet je toch juist mooi laten voelen?
Een vriendje hoort je inderdaad mooi te laten voelen. Heb je al eens geprobeerd om erover te praten om hem te laten weten dat zulke opmerkingen je onzeker maken? Zo niet, zou ik dat zeker eens proberen te doen.
Vergeet niet dat de meisjes op Instagram geen realistisch beeld geven van hoe een dame er dagelijks uitziet. Er wordt zoveel gefotoshopt en dergelijke… Het belangrijkste is dat jij comfortabel bent met jezelf en je lichaam. Als jij vindt dat jouw lichaam er goed uitziet dan hoef je daar natuurlijk niks aan te doen, omdat jouw vriend dat wel wilt.
Ikzelf zou hier ook niet blij mee zijn en mezelf afvragen of hij wel een ideaal vriendje is.
Pffff, best een lastige vraag. Ik herken het wat je schrijft, zowel naar mij toe als ook naar mijn vriendjes toe. Door social media hebben we allemaal een ander beeld gekregen van schoonheid.
Ik vind mijn vriendjes ook niet altijd super knap. Ik heb tegen mijn ex-vriendje ook gezegd dat hij meer moest sporten, omdat ik vond dat hij te zwaar werd. Soms knap ik af op een klein buikje, of een te kleine piemel, of een te grote, of te dunne schouders, maar te veel getraind is ook lelijk. Ik doe het ook.
Je vriendje hoeft je niet het meest mooi te vinden. Ik vind mijn vriendje ook niet de knapste. Een relatie bestaat uit zoveel meer dingen dan wederzijdse schoonheid en goedkeuring. Zolang je energie krijgt van je relatie is het prima. Kost het je energie, dan niet.
Wel moet je relatie positief zijn.
Het belangrijkste is dat je tevreden bent over jezelf.
Als je gaat sporten, dan doe je dat ten eerste voor jezelf. Ik sport 5 x in de week en eet zeer bewust om een lichaam te krijgen waar ik blij mee ben. Niet iedereen wil dat, en dat is ook helemaal prima. Uiteindelijk heeft mijn vriendje me te accepteren om wie ik ben.
Ik kan het er niet echt met hem over hebben aangezien hij zich meteen aangevallen voelt. Hij doet dan net of ik hem heb pijn gedaan… zucht
Je mag best duidelijk maken dat hij jou pijn doet.
Als je echt ongezond dik bent, snap ik het wel als je vriend je probeert aan te sporen om te bewegen. Maar een beetje vet kan echt geen kwaad. Zeker als je zegt dat je slank bent, heeft hij echt geen reden om je zo graag te willen laten sporten. En zoals al gezegd, een realistisch beeld is op Instagram ver te zoeken. 9 van de 10 keer zijn het platte buiken door de pose of simpelweg door photoshop. En is hij zelf dan wel helemaal afgetraind? Ik vind het erg oppervlakkig van hem dat hij zo op je nek zit, omdat hij per se wilt dat jij een platte buik hebt. En het gaat hem niet eens om je gezondheid of iets, maar puur om je uiterlijk. Je mag van je vriend wel verwachten dat hij andere dingen in de relatie wel belangrijker vind dan dat.
Probeer duidelijk te maken waarom het je kwetst. Dat je je onzeker voelt door zijn opmerkingen. Dat je tevreden bent met jezelf, en dat hij dat maar heeft te accepteren. Met dit soort dingen is de enige oplossing bijna altijd praten. Weet wat je hebt aan elkaar.
Het zal aan mij liggen: maar ik vind dat mijn vriend mij mooi moet vinden. En dat vind hij ook.
Volgens het schoonheidsideaal zijn mijn partners vast ook niet de mooiste. Echter: als ik verliefd op iemand ben vind ik diegene heel knap. En schattig. En lief. En mooi. Enzovoort.
Jouw vriende moet je accepteren zoals je bent. Jij hoeft geen strakke buik te krijgen voor hem. Jij bent gewoon jij. Als hij daarop doorhamert, zou ik er behoorlijk klaar mee zijn.
*Ik vind het wel anders als je langer samen bent en iemand komt opeens heel veel aan. Dan kan je daar best een gesprek over voeren. Maar als je per se iemand wil daten met een perfect lichaam, dan kies je daar ook bewust voor. En ga je niet iemand anders proberen te veranderen. Vind ik. Overigens geef jij aan slank te zijn, dus dan zou er al helemaal niks aan de hand moeten zijn.
Ik vind het inderdaad een must dat mijn vriend mij mooi vindt en mij ook mooi laten voelen. Ja, als iemand ongezond dik is vind ik het anders, maar die lichamen van die instamodellen zijn 9 van de 10 keer gewoon onrealistisch. Dat moet hij ook kunnen begrijpen. Ik vind echt dat je dit aan hem duidelijk mag maken hoor.
Ja precies. En we hebben pas een half jaar dus het is niet dat ik ben aangekomen. Ik ben ook echt niet dik. Hij heeft helaas een ideaal beeld…
Tja. Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar iemand die mij leuk vindt zoals ik ben en hem lekker laten zoeken naar zijn ideaalbeeld. En dus de relatie uitmaken.
Misschien is het een idee dat je meer aandacht gaat besteden aan je kleding of make up. Draag jurkjes, hakken, doe je haar. En neem afstand van hem wanneer hij zich zo gedraagt. Dan weet hij wat je wel kan hebben en wat je niet kan hebben.
Mooi zijn zit hem niet enkel in het dragen van make-up of jurkjes. Totaal niet vind ik en dat is precies het beeld wat van instagram af komt: schoonheid zit in je zelf opmaken en mooi kleden. Dat is juist wat men wat losser moet laten.
Mee eens!