Ik voel me niet goed in mijn team

Hallo allemaal,
Ik zit met iets en ik hoop dat jullie me daar bij kunnen helpen. Ik zit op hockey, net in een nieuw team de c2. Ik ben er echt super blij mee want ik heb een hartstikke leuk en goed team. Maar ik weet niet om een of anderen reden voel ik me niet helemaal lekker, met een wedstrijd bijvoorbeeld als er een goal tegen is krijg ik een enorm schuld gevoel in mijn vorige team had ik dat nooit zo. En ik heb het gevoel als of ik minder waard ben dan de rest. Ik hoop dat jullie en hier mee kunnen helpen.

Ga naar je trainer en leg het uit. Misschien kan hij/zij je erbij helpen.

Of praat met je teamgenoten.

Of onthou voor jezelf dat hockey een teamsport is, en dat je samen speelt. Een doelpunt is nooit volledig jouw fout: het ging al fout op het moment dat het andere team de bal veroverde - die speler geen tackleback maakte - de andere pass niet onderschept werd - de keeper er net niet bij kon - en nog duizend andere momenten voordat de bal de lijn over rolt. Je doet het samen, iedereen maakt fouten! Knoop dat voor jezelf in je oren :slightly_smiling_face:

En als je echt denkt dat jij schuld hebt aan bepaalde doelpunten, werk dan nog harder om daarna het evenwicht weer terug te brengen door een briljante actie te maken of what so ever. Maak je een fout, dan maak je 'm goed (door de bal weer terug te veroveren, een goeie tackleback te rennen of weet ik het) en is er aan jou niets te wijten. Zolang jij je supergoed inzet voor het team hoef je je nergens schuldig over te voelen :slightly_smiling_face: