Ik voel me net een man.

s

Langsgaan bij de huisarts?
Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende mogelijkheid als je er echt mee zit.

Je komt niet altijd aan door de pil. Bovendien is haar normaal en heeft de één het meer dan de ander. Je kan het eventueel ook epileren als je niet wilt harsen, anders moet je het maar laten. Het lijkt mij ook niet echt een heel groot probleem doordat de haartjes licht zijn. Misschien heeft de huisarts inderdaad nog andere opties.
Ik denk niet dat je nog meer kunt doen dan het te accepteren.

Iedereen heeft haar over zijn hele lichaam

^ Inderdaad, de een wat meer de ander wat minder.

idd… volgens mij is dit heel normaal…

ik heb dat ook, maar dan bruine haren en dat is echt verschrikkelijk. maar geen idee wat je moet doen (:

Gewoon even langs de huisarts gaan. Hij kan kijken of het echt overmatig is, of dat het normaal is.

Ja als jij je er echt niet prettig bij voelt, even langs de huisarts gaan of een onthaarsalon… de huisarts ziet zoiets echt wel vaker hoor!

Probeer eens objectief te kijken: is het echt extreem/valt het heel hard op? Zo ja, dan zou ik ermee naar de huisarts gaan.

Of valt het eigenlijk nog mee? Soms lijkt het voor jezelf erger dan het is.

Neem je trouwens medicatie (tegen bv. puistjes of zo)? Daar kan het ook mee te maken hebben.

Ik weet niet hoeveel je afgevallen bent, maar mensen met ondergewicht krijgen over het algemeen ook meer last van haargroei op hun lichaam.

En dan ga je naar de huisarts, wat wil je dan dat hij doet?
Ik denk niet dat hij er veel aan kan veranderen. Je zult het waarschijnlijk toch moeten accepteren of eplileren/harsen.

Ik heb hetzelfde, alleen in het zwart ლ(ಠ益ಠლ)

Als je echt overbeharing hebt (als in: de ziekte ‘hirsutisme’) dan kan de huisarts er zeker wat aan doen. Hij kan je medicatie geven om het mannelijk hormoon, die voor deze overbeharing zorgt, af te remmen. Of hij kan de oorzaak (bv. andere medicatie die dit hormoon versterkt) aanpakken. En de verzekering komt bij laseren er ook intussen als de huisarts een verklaring schrijft.

Ik heb hele donkere haren over heel mijn buik, dus niet zeuren, iedereen heeft het.

Dat zou hij inderdaad kunnen doen, daar heb ik ook aan gedacht. Maar er moet ook rekening mee gehouden worden dan ze nog maar 15 jaar is. Kan je zo jong al aan die hormonenprut beginnen? Ik heb wel eens gelezen dat dat schadelijk voor je mild/lever zou kunnen zijn. Laseren was geen optie voor haar, vertelde ze in de beginpost.

Ik heb er ook last van, en dan voornamelijk op mijn ondderrug. Ik zit er ook best wel mee.

Ja hoor. Het valt natuurlijk te zien over welke hormonen het gaat, maar normaal gezien is dat geen probleem als het geval echt ernstig is. De dokter weet wel wat ie doet. (: Ik heb zelf -vanwege een ander probleem- ook op jonge leeftijd hormonen moeten nemen, waarvan hirsutisme dus een bijwerking was. Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad.

En ik weet dat laseren voor haar geen optie was, maar ik zei het gewoon in het algemeen, omdat je vroeg wat de dokter zou kunnen doen.

zelfde probleem

Weetje, jullie hebben gelijk! Ik moet het gewoon accepteren! Thank you :grinning: