Ik voel me minder belangrijk dan mijn broer.

[i] Ik zeur al maanden om een blackberry.
Mijn broer heeft in juli een hele dure htc gekregen van mn vader, en vandaag kreeg hij ok gewoon een blackberry…
Ik wil hem zelf betalen , maar zelfs dat mag ik niet.
Nu zei ik tegen mn moeder ‘het is niet eerlijk, hij heeft al een goeie!’
Ze zei Je kunt een abonement niet aan,
toen ik zei : Het is niet eens een abonement
flipte mn vader ineens en riep die : OPGEFLIKKERD! EN ALS IK JOU MET EEN BLACKBERRY ZIE BREEK IK HEM KAPOT.

Dus het is simpel : mn broer is belangrijker voor hun dan ik. [/i]

En dat basseer je op het mogen hebben van een telefoontje?
Ben je jonger dan je broer/ga je minder voorzichtig om met dat soort dingen?
Ik denk dat het eerder aan zoiets ligt…vooral aan je berichtje te zien, sorry als ik het verkeerd heb.

Je kunt je ook aanstellen.

Vraag aan je ouders waarom je geen mobieltje mag, vinden ze een Blackberry te duur en zijn ze bang dat je hem kapotmaakt, denken ze dat je teveel gaat bellen/smsen, vinden ze je te jong enz. Misschien kun je ze dan wel overtuigen dat je er echt 1 nodig hebt xD

[i] Ik heb nog niet dee rest gzegt?
Me broer is 19, en hij doet niks in huis. zit een beetje op zn laptop en zijn computer.

Ik moet: stofzuigen, afwassen, opruimen beneden.
Mijn kamer ruim ik elke week op, hij nooit is echt een vuilnisbelt.
maar hij krijgt echt alles?

ook krijg ik altijd opmerkingen van mn vader bijv : Je bent mijn dochter niet. (: [/i]

Misschien kan je gewoon echt niet goed met een abonnement en zo’n telefoon omgaan? Dat kan je namelijk vaak zelf niet goed inschatten over jezelf…

Dan stop je toch lekker met die klusjes.

oke, klinkt dus precies als mijn verhaal alleen gaat het dan om een broertje en heeft mijn broertje een dure htc gekregen in mei en heeft hij geen blackberry gekregen.

Je bent mijn dochter niet. Dat is wel heel erg,
Als ik dit lees geloof ik je wel :blush:

Stel je niet zo aan,
over 5 jaar kun je hierom lachen.

Oké, dat van ‘je bent mijn dochter niet’ is echt erg. Je doet me echt denken aan iemand die ik kent, alleen haar broertje is jonger. Maar ik weet echt niet wat je moet doen, sorry…

Ik ken je gevoel bij mij gaat het dan niet op een telefoon maar om andere dingen.
Ze trekken mijn broer ook voor.

Ik zit in exact dezelfde situatie (behalve dat het bij mij niet gaat om materiële zaken zoals een gsm ofzo) ,
maar ik heb me er maar bij neergelegd, praten met mijn ouders haalt toch niks uit. En m’n moeder en ik hebben zo ongeveer elke dag ruzie. Ik kan niet wachten tot m’n 18e, dan ga ik studeren en moet ik m’n ouders bijna niet meer zien.

Ik vond ook altijd dat mijn broer werd voorgetrokken, of tenminste anders werd behandeld. Mocht meer etc. Mijn ouders zeiden altijd omdat hij ouder is (2j) en een jongen, maar op een gegeven moment neemt het effect van die argumenten af.

Is het ooit over gegaan? Ja, toen ik op mijn 18de uit huis ging (hij bleef natuurlijk lekker daar sinds hij toch verwend is).

Stel je niet zo aan ? als je vader zegt ; Jij bent mijn dochter niet, dat is toch niet normaal ?

mijn broer heeft sinds 3maanden een vriendin,
ik was 1 x niet thuis, en toen zijn ze naar de stad geweest en hebben ze nieuwe kleren met haar gehaalt…

Maar het is wel je echte vader? Dan is zo’n opmerking echt niet normaal hoor…

Vraag aan je ouders wat je moet doen om het vertrouwen te winnen dat je ook een blackberry mag en werk daaraan!

Klinkt als Assepoester.

Sorry hoor ik snap niet waarom mensen zeggen dat zij zich aanstelt.
Weet je hoe rotgevoel het geeft als een ander alles krijgt en geen flikker uitvoert en jij klusjes doet en niks krijgt?
Kun je je ouders er niet mee confronteren?

Wel als ze nogal pubert, en ik vind dat het nogal daarop lijkt vanwege de berichtjes die ze post…ze is nu gewoon boos omdat ze zo’n telefoontje wil.