Ik voel me leeg.

Hi ladies,

Ik moet eigenlijk gewoon iets kwijt, even van me afschrijven, misschien dat jullie advies hebben.

Ik voel me gewoon leeg en eenzaam, hoewel ik een druk bestaan heb. Ik heb het druk met school, met stage, met mijn werk. Thuis zie ik mijn ouders haast niet omdat ik het gewoon heel druk heb. Ik heb geen liefde meer, want deze week heb ik het uitgemaakt met mijn vriend (na een heel verhaal) omdat ik niets meer voor hem voelde, dan heeft het weinig nut dat de liefde maar van 1 kant komt… Ik heb een handjevol vriendinnen, die ik af en toe zie, maar dat we het wel stik gezellig hebben. Doordat ik het zo druk heb met alles, heb ik geen tijd om uit te gaan om zaterdagavond, waardoor ik dus niet of nauwelijks nieuwe mensen ontmoet. Maar ik geef ook eigenlijk helemaal niets om uitgaan. Ik lig liever lekker na een lange dag werken in de bank, tv kijken enzo.

Kortom; ik ben een apart individu. Ik wil alles alleen doen… Maar; hoewel mijn leven hectisch is en druk, voel ik me toch eenzaam. Ik wil carrière maken en dat lukt aardig… Maar toch voel ik me eenzaam.

Iemand die dit herkent? Ik vraag me soms toch is af of ik wel normaal ben, dat ik eigenlijk uitgaan en stappen helemaal niet leuk vind. (Oke, op een filmpje pakken in de bioscoop na, shoppen enzo… dat vind ik altijd wel heel leuk C:)

Wie heeft er tips of raad of weet ik veel wat.

Bedankt alvast ladies.

Ik kan je moeilijk helpen, want eigenlijk zie ik geen probleem in je verhaal, snap je? Wat is er nou precies waar je niet gelukkig over bent? Kun je die vraag zelf beantwoorden? Misschien mis je speciale aandacht van iemand?

Doe eens iets anders zou ik zeggen. Schrap wat dingen van je lijstje van de dag en ga eens even iets meer ontspannen! Misschien kan je je tijd wat anders indelen, of toch net wat meer op één dag doen zodat je op de andere dag meer tijd hebt? Ga juist meer sociale dingen doen, zoals uitgaan of met je vriendinnen ergens heen of een leuke avond houden.

Ik herken het wel heel erg. Ik geef ook vrij weinig om uitgaan en dat soort zooi terwijl ik in mijn studententijd zit op het moment. Maar ja, het is natuurlijk ook maar net waar je je geld aan wil uitgeven. Ik zit graag met een jointje op de bank naast mijn vriend, dat doe ik gewoon graag op een avond. Sommige gaan elke vrije avond uit of iets doen maar zo ben ik totaal niet.

Ik heb precies hetzelfde.
Heb het ook heel druk alleen ik heb wel nog een vriendje die zie ik dan ook iedere dag maar heb geen vriendinnen.
Maar ik snap het heeeel goed.
En heb helaas geen tips voor je.

Tuurlijk ben je normaal, niet iedereen houd van uitgaan. Ik zit ook liever thuis op de bank, behalve vandaag dan. Maar ik zou zo niet weten wat je er aan zou kunnen doen, misschien moet gewoon even af wachten wat de toekomst brengt. Wellicht krijg je straks weer een nieuwe liefde en wat meer tijd voor jezelf.

Dat is nou precies waar ik achterkomen. Wáárdoor voel ik me leeg… Ik kan die vraag niet beantwoorden.

Klinkt als het postmodernisme xD
Ik zou als ik jou was een soort moment van rust nemen binnenkort waarin je kan bijkomen en misschien alles even op een rijtje zetten?
Mag ik je wat vragen? Ben je gelukkig?

Of ik gelukkig ben… Hmpf. Gelukkig, wat noem ik gelukkig? Mijn leven gaat op rolletjes… Ik ben nooit een moeilijk kind geweest en nu richting volwassenheid ook niet. Heb een geweldig, maar kleine, familie. (in mijn leven 8x het crematorium binnengestapt, dus helaas veel familie weggevallen). Rijbewijs gehaald, mijn opleiding is leuk. Dus ik ben wel gelukkig, want ik heb wat ik heb. Maar ik denk dat ik niet zo goed in mijn vel zit. Stress thuis omdat we weten dat mn vader begin 2012 geen werk meer heeft, maar wel nog naar het buitenland moet voor zijn huidige werk) en waarschijnlijk veel op mijn bordje gaat komen. Ik heb geen speciaal iemand meer waar ik me terug kan trekken… Misschien dat dat het is. Of een opeenstapeling van.

Maar ik heb ook geen hobby’s. En mijn ontspanning is juist het meest foutste ever, namelijk uren aan een computer zitten… Ik merk daarom dat mijn karakter daar een opdonder mee heeft gekregen. Ik ben stiller geworden, maar ook héél vergeetachtig. Waarom? Doordat ik mezelf afsluit van de wereld…

Hm, misschien is het slim om na te gaan wat je belangrijker vind, carrière of sociale contacten. Natuurlijk is dit ook wel de combineren maar misschien heb je niet de juiste balans? Echte vrienden zullen voor je klaar staan, vooral als je niet goed in je vel zit.

Eerlijk gezegt denk ik dat je je niet gelukkig voelt, en dat is niet erg, zolang je daar maar weer uitkomt. Ik weet niet of je van sporten houd? Maar misschien is dat een idee, samen met een sportmaatje, misschien wel een toekomstige vriend haha :wink:

Ik ben bang dat dit niet het geweldige antwoord is waar je op zit te wachten maargoed, meer kan ik ook niet voor je doen eerlijk gezegt.

Persoonlijk heb ik ook de nijging om mezelf af te sluiten, maar ik ben er achter gekomen dat omgang met anderen (niet over internet) je goed doet. Als ik jou was zou ik aan een sport beginnen, of 1 of andere creatieve cursus of wat je maar wil! Zoek een hobby, die je deelt met meerdere personen. Mensen functioneren het best met andere mensen die hun goed laten uitkomen en die ze zelf goed kunnen laten uitkomen (:

Dat is iets wat ik niet goed kan. Een balans krijgen tussen sociale contacten en een carrière. In mijn hoofd heb ik; shit, nu het crisis is moet ik wel goed sparen voor later wanneer ik mijn eigen huisje heb, dus ik spaar enorm veel. Maar ook lichamelijk ben ik niet goed in orde… Doordat ik het zo druk heb en ik wel genoeg slaap, ben ik iedere dag weer doodop. Dan slaap ik om half 9 savonds bijvoorbeeld, maar kan ik de volgende dag wel om half 11 wakker zijn. Ik noem maar even een voorbeeld. Dan ben ik moe. Maar als ik lange periodes gemiddeld 8 uur per nacht slaap, ben ik daarna ook doodmoe.

Dat zorgt er weer voor dat ik niet uit wil gaan, daardoor ik ook totaal geen zin heb. Ik probeer het wel, maar het lukt gewoon niet. Ik vraag me inderdaad ook wel af van; ben ik wel écht gelukkig? Ik heb eigenlijk alles, maar ook weer niet.

Ah, ik vind het echt heel vervelend voor je!

Stiekem moet ik nou denken aan het feit dat in de kerk wel eens wordt gezegd dat mensen toen ze nog niet geloofden, een soort leegte voelen totdat ze God kenden. Maar ik wil niet zeggen dat mensen die religieus zijn zich niet als jij kunnen voelen xD
Volgensmij, als ik me goed herinner, heb jij het niet zo met religie :stuck_out_tongue:

Misschien moet je hulp zoeken een een professional? Die je kan helpen en steunen, vooral met je zelfbeeld en persoonlijke ontwikkeling?

Haha, nee ik geloof in geen enkel geloof. Maar ik vind cultuur en geloof wel interessant :-).

Wat dat betreft probeer ik mijn best te doen om sociale contacten te krijgen. Ik ga waarschijnlijk ook met een vriendin van me lekker op vakantie volgend jaar, mits het mogelijk is natuurlijk. Maar qua zelfbeeld, heb ik mezelf geholpen. Ik doe hard mijn best om bijvoorbeeld af te vallen en echt ‘knapper’ te worden. Misschien een teken van onzekerheid, want ik wil gewoon perfect zijn qua innerlijk en qua uiterlijk… En ik moet leren mezelf te zijn, wat ik gewoon vaak echt niet ben…

Idd was asella ook zegt: omgang met anderen doet je goed, hoewel het vaak heel lastig is om jezelf er echt toe te dwingen, weet ik uit ervaring. Het is gewoon zoveel makkelijker om uren alleen achter de computer te zitten, maar uiteindelijk geeft samen zijn met andere mensen je veel meer voldoening.

Iets heel anders waardoor je ook moe en lusteloos kan zijn: vitamine B tekort. We horen natuurlijk allemaal wel 100 keer per dag dat het echt heel belangrijk is om gezond te eten, en dat doet iedereen natuurlijk ook, maar toch kan je dan nog een vitamine B tekort hebben. Ikzelf dacht namelijk ook dat ik heel gezond bezig was, veel fruit, veel groente, weinig vlees etc. Toch was ik ook bijna altijd moe. Toen bleek dat ik een B tekort had, omdat ik veel te weinig zuivel, vlees en noten at. Dus ben ik daar weer meer van gaan eten, en ben ik biergisttabletten (waarin heel veel vit. B zit) gaan slikken, en werd het stukken minder.

Niet dat ik je meteen aan de pillen wil hebben hoor, maar opzich zijn biergisttabletten onschuldig, dus baat het niet, dan schaadt het ook niet. En je krijgt er ook nog eens mooi haar en een mooie huid van :slightly_smiling_face:

Dat is een goede tip :-).

Ik doe echt alles voor een mooie huid. Want mijn gezicht is echt een mengelmoes van alles. Vet, droog, rood, normaal, alles… Zal die biergisttabletten is onthouden.

Haha okee :stuck_out_tongue:
Ik zal hier geen ‘overtuigende bekeringspreek’ ofzo neerzetten hoor xD

Super goed dat je dat wilt! Maar ik denk dat je pas een goed zelfbeeld van jezelf kan hebben als je jezelf accepteerd hoe je bent, ongeacht de minder mooie punten (uiterlijk en innerlijk). Want hoe triest het ook is, je zult waarschijnlijk nooit perfect worden, en dat hoeft ook niet!

Jeetje ik doe een tussenjaar waarbij je kijkt naar studiekeuze en persoonlijke ontwikkeling (met heel veel psychologie etc.) Dat zou denk ik een heel goed jaar voor jou zijn, alleen dan zonder het religieuze gedeelte die een beetje te dominant is xD

Ik doe zelf ook een opleiding in de zorg. Dus ben veel met mensenkennis en persoonlijk ontwikkeling bezig. Wat dat betreft :-). Nee maar ik weet het in mijn achterhoofd dat ik weet dat ik het gewoon kan. Sociale contacten en echt lol hebben met stappen of wat dan ook. Maar ik blijf wel erbij wat ik altijd ben geweest; ik ben een individu dat alles alleen wilt doen.

Hm, dan kan ik je in iedergeval aanraden, wat iemand anders ook heeft gedaan, om een ‘vertrouwenspersoon te zoeken’. Iemand aan wie je alles kan/wil vertellen, want dat heeft iedereen nodig! (:

Ik denk eerlijk gezegd dat je je teveel focust op wat je mist, in plaats van wat je nu hebt. Daarnaast vind ik het idee dat je alleen lol kan hebben als je uitgaat een heel verkeerd beeld. Ik bedoel niet dat jij dat vindt, maar dat ik merk dat dat toch wel een overheersend beeld is. Ikzelf haat uitgaan ook, en ik doe het ook gewoon niet. Ik zit veel alleen en dat vind ik prima (: Ik kan ook niet te lang bij een groep mensen zitten, want dat maakt me echt moe. Ik weet niet, misschien put al dat sociaal contact dat je door je opleiding hebt je uit. Maar als jij achter de computer zitten leuk vind, moet je dat gewoon doen. Jij bent degene die je leven leeft en dus bepaalt, niet anderen!