Ik voel me kut om een vriendin.

De vriendin van mn nicht haat de sfeer thuis enz, ze haat haar leven in amsterdam. ze was deze vakantie een week naar breda gekomen voor haar vriendin en we hebben er echt een super vakantie van gemaakt!
Maar vandaag is ze weer thuis, en ja daar begint de ruzie met haar ouders weer, en de sfeer die ze haat, ze mist haar vriendin, ze mist alles hier.
Nu zit ze ook maar een beetje op haar kamer waarschijnlijk huilend, en ik voel zo met haar mee! ik weet precies hoe het voelt, maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen!
Hoe kan ik haar op een bepaalde manier toch weer tja blij maken ofso?

Een vriendin van je nicht? Zou je je dan ook niet druk maken om de postbode van de kapper van de tante van je buurvrouw?

Jij kan niets doen. Als zij thuis niet blij is moet ze dat met haar ouders oplossen. Zo simpel is het.

Nou nou, makkelijker gezegd dan gedaan hoor.

Trouwens ze zegt ook dat het HAAR vriendin is, dus dat met de postbode van de kapper van de tante van je buurvrouw slaat helemaal nergens op.

de vriendin van mn nicht, en ze is ook een goede vriendin van mij…maarja ouders werkt niet…

Mwah, 'k snap je wel. Maar zie wel in dat jij niet zoveel kunt doen hè.

Wat herkenbaar! Ik denk dat je haar blij maakt door zo vaak mogelijk dingen met elkaar te doen. Van sleep-overs tot uitgaan, winkelen tot een meidenavondje. Maar gezien de afstand kan dat waarschijnlijk niet al te vaak. Laat haar vaak weten dat je aan haar denkt, haar mist d.m.v. een berichtje op Facebook of Whatsapp. Nog leuker is het om een handgeschreven brief te sturen met bijvoorbeeld een foto-album van jullie, zodat ze thuis jullie leuke herinneringen steeds terug kan zien.
En als ze het er echt heeft gehad daar, is het dan geen optie om haar te helpen een eigen kamer of iets dergelijks te vinden?

[quote author=xwhocares link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273]#msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273] date=1330290273]#msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273]#msg

[quote author=xwhocares link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273]#msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273] date=1330290273]#msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg[quote author=Lovatics link=topic=227925.msg11060587#msg11060587 date=1330290273]#msg

Daar haal ik niet uit dat het de vriendin van de topicstarter is.

Het staat in de titel. Anders had er wel gestaan Ik voel me kut om de vriendin van m’n nicht.

Ze vraagt toch hoe ze kan helpen? Doet het er verder toe hoe close ze zijn? NEE.

+1

:’)

herkenbaar. Voel me zoals jouw vriendin

Titels kunnen verkeerd getypt zijn. Maar dat is niet eens het punt.
Ze kan niets doen, klaar. Als dat kind niet blij thuis is, dan zal ze dat met haar ouders uit moeten vechten.

Wat moet de topicstarter doen…de vriendin van haar nicht zelf in huis nemen? Schei toch uit.

Daarbij, de topicstarter is 14 dus dan zal die vriendin niet ouder dan een jaar of 16 zijn. Puber dus. Iedere puber heeft momenten dat ze aan alles thuis een hekel hebben.

Dat is wat jij ervan maakt. Jij hebt duidelijk niet in die positie gestaan dat je je kut voelt om iets waar jij eigenlijk niks aan kan doen, maar tóch voel je je kut.

OT: Ik denk dat je het beste haar zoveel mogelijk moet steunen en proberen op te vrolijken. Maar waarom gaat het niet goed met haar ouders dan en spelen die problemen al langer?

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, ondanks de botte reactie…

Het klinkt misschien heel hard maar jij kunt er niets aan veranderen. Het enige wat je kan doen is haar steunen en helpen als ze het moeilijk heeft. Uiteindelijk zal je vriendin het toch zelf met haar ouders op moeten lossen en vergeet niet; een verhaal heeft altijd twee kanten.

Weet je, ik zou je wel begrepen hebben als het niet zo’n botte reactie zou zijn geweest.

Je weet toch niet wat de ernst van de situatie is? Misschien is het wel meer dan een alledaags puber probleem. En daarbij kan ze wél helpen. Ik weet niet wat voor vriendin jij bent tegenover jouw vriendinnen, maar ik neem aan dat je ook openstaat om in zo’n situatie te helpen i.p.v. te zeggen: Ach doe ik niks aan, los 't lekker met je ouders op.