Ik voel me klote..

delete

Hmm… wat een lastige situatie zeg!
Dat lijkt me behoorlijk heftig voor je allemaal :frowning_face:
Is er echt geen fatsoenlijk gesprek met je vader te voeren?
Of misschien kan je bij je moeder gaan wonen en dan een bijbaantje nemen en dat je vader ook een vergoeding moet geven aan je moeder (is dat niet altijd zo als de vrouw te weinig verdient trouwens?)?
Ik zou er hoe dan ook iemand bij halen zoals misschien een oom of tante, iemand van jeugdzorg of een mentor?

:astonished: wat vervelend
kan je niet tijdelijk bij familie inwonen ?(hoewel ik weet niet of die hetzelfde zijn als je ouders)
Of bij een vriendin?

k zou instanties in gaan schakelen als ik jou was!!
Je vader mishandelt jullie eigenlijk gewoon!!
Ik zou ingrijpen voor het een x echt goed uit de hand loopt

Ik zou een professional inschakelen. Ga naar dokter, die verwijst je naar een psycholoog(het is goed om er met iemand over te praten, want dit gaat geheid je opleiding verpesten) en zorg dat je misschien nog uit huis kunt.

Want dit valt allemaal onder huiselijk geweld.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen tegenover je ouders als je weg wilt.

Wow, heftig!
Ik zou zoals Crystaldeer al zei een professional erbij halen.
Want wat jou vader doet klopt niet!
Ik zou trouwens met je moeder proberen te praten,
want die lijd er net zo goed onder.
Veel sterkte, ik hoop dat het gauw goed komt!!

delete

Zit hij misschien zelf ergens mee? Dat hij het op jou afreageert?
Voor de vriend van mn moeder waren sommige dingen ook nooit goed, bijvoorbeeld met opruimen enzo. Dan had ik ook zoiets van: eh doe het dan zelf als je het beter weet?

Krop het niet meer op, praat er met iemand over, of schrijf het op.
Zorg dat je het kwijt kan. Dat je het hier hebt neergezet is al heel goed :3

Een hulpinstantie inschakelen? Misschien kun je praten met de huisarts, zij kan je doorverwijzen naar bijv. een psycholoog e.d.

Sowieso heel veel sterkte gewenst!!

Instanties inschakelen is goed, maar duurt zo belachelijk lang! Dan ben je allang 18 mocht er uberhaupt wat aan veranderen. Ik zou als ik jou was eerst eens zorgen dat je ergens anders woont en daarna instanties inschakelen. Niet bang zijn omdat je op je 17 nog minderjarig bent: Als jij op je 17e uit huis wilt, en je legt dit uit aan de instanties waarom, komt niemand je ophalen ofzo :wink: Desnoods ga je bij een vriendin wonen ofzo.

Als je nog dingen wilt weten op het gebied van Jeugdzorg of wettelijk gezeik, note me maar ff :slightly_smiling_face:

Besef ook dat zinnen als ‘Als je naar beneden komt stomp ik je in elkaar’ gewoon bedreigingen zijn… Daardoor alleen al is hij heel erg fout bezig!
En niemand, maar dan ook niemand heeft jou of je moeder te slaan. Je zou zelfs naar de politie kunnen gaan hiermee. En zoals hierboven wordt gezegd: Schakel inderdaad jeugdzorg in.

zijn er mensen in je omgeving waarmee je er over kan praten?
bijvoorbeeld een counselor of iets dergelijks op je school misschien, of een familielid die je goed vertrouwd, ik denk dat het niet echt helpt als je het zoveel mogelijk aan je vrienden/vriendinnen zal vertellen, ja misschien als opluchting enzo, maar daarvan gaat het grote probleem nog niet weg,
je kan natuurlijk ook naar het AMK bellen, ik weet dat de kindertelefoon er een onderdeel van is, maar dan moet je echt niet naar de kindertelefoon bellen, want die doen er meestal echt geen hol aan, sorry als hier mensen zijn die daar anders over denken, maar bij mij was dat áltijd wel zo.
maar het AMK kan je natuurlijkookdoor iemand anders latenbellen, en misschien als je bij een counselor zit, of een vertrouwenspersoon dan, die kan je ouders op gesprek laten komen, en dan kunnen ze misschien naar een of andere therapie, maar dat raad ik je niet aan, heb ik zelf ook gehad, en dat viel echt niet mee…

sterkte in ieder geval meid!

sorry dat ik het zeg maar ik denk niet dat zij zelf het probleem is, en dat eerder haar ouders naar een psycholoog/psychiatrische instelling moeten, maar daarkan ik het natuurlijk ook mis in hebben:$

Nou, ik kan me het best voorstellen als ze met iemand wil praten omdat ze ook mishandelt is door haar ex.
En je gaat echt niet alleen naar een psycholoog omdat je zelf iemand mishandelt hoor…

Oh, en je denkt niet dat het gedoe tussen haar ouders haar psychisch beinvloed?? Als je naar een psycholoog gaat wil dat nog niet zeggen dat je gelijk gestoord bent ofzo hoor! Ze kunnen je ook helpen met het verwerken van gebeurtenissen…
Even nadenken voordat je zoiets typt he!!

Een psycholoog is hartstikke handig om even mee te praten. Die is er niet alleen voor mensen die ‘niet sporen’ om het maar even cru te zeggen.

Als je het wilt, kun je het beste zo snel mogelijk een afspraak maken, want de wachttijden zijn best…lang. Ik heb telkens gedacht ‘oh het komt wel goed’ en toen heb ik het telkens uitgesteld, maar toen werden de tegenslagen steeds moeilijker om mee om te gaan waardoor ik een soort burn-out kreeg. (ik ben ook een opkropper/wegstopper)

Een mens kan een hoop hebben, maar het houd ergens op.

delete

maar,
het is niet zo dat JIJ nu het geld moet gaan verdienen voor je moeder!
(of begrijp ik nou iets verkeerd?)
want dat is iets wat je moeder moet doen en níet jij, en als ze te weinig geld heeft om jou te ‘onderhouden’ dan moet ze maar meer gaan werken, want het is niet de bedoeling dat jij het dan gaat doen.

en kan je niet samen met je moeder naar je tante toe?
of ga een tijdje naar een vriendin toe, leg daar alles uit?
ik vind het echt heel rot voor je!

ps, ik keek net op je profiel,
ik woon ook in arnhem, haha xD

jaa dat is zo ;O… ze werkt geeneens fulltime… maar haar broer en zus zijn lui die werken geeneens die krijgen uitkering =O maargoed…
haha :stuck_out_tongue: Arnhem is cool xD
maar ik negeer mijn vader als hij straks thuis is, en ik wil gewoon bij mijn moeder gaan wonen als het zover is :open_mouth:

Poeh wat heftig! Ik denk ook dat je vader ergens mee zit, waardoor hij dat op jullie afreageert. Natuurlijk is dat niet goed, want jij wordt er zo de dupe van. Eigenlijk hoort zoiets ook toch huiselijk geweld, dus ik zou er echt over gaan praten met een instantie, jeugdzorg ofzo, want dit is echt niet normaal. Je kunt natuurlijk ook eerst met je vader praten, maar ik weet niet of hij daar voor open staat. En anders een keertje met je moeder praten over wat je kan doen?
En je zei al dat je aan het denken bent om uit huis te gaan wonen. Zoals je zei verdient je moeder weinig, waardoor je misschien in aanmerking komt voor een aanvullende studiefinanciering (bovenop de uitwonende financiering). Je zou dit eens na kunnen kijken, misschien dat het dan allemaal wel redelijk haalbaar is en dat ook een optie is. Maar sowieso met een instantie praten. Verder zou ik het ook niet zo goed weten, sterkte!