Ik voel me gewoon altijd zo kut.

Hey mensen… Ik wil even wat kwijt. Nou, ik zit in het 3e jaar en doe Havo. Maar ik ben iemand die zich echt druk maakt over alles. Ik heb een paar goede cijfers gehaald , maar gisteren hoorde ik dat ik een 4,7 voor economie heb gehaald en ook nog een 5,8 voor een toets waarvan ik dacht dat ik best goed gescoord had. Ik sta nu een 5,2 gemiddeld voor economie en ik vind het gewoon kut… Ik kan wel janken en mijn hele dag is dan echt verpest. Mijn moeder vindt het heel erg als ik onvoldoendes haal en denkt dan meteen dat ik ga zakken, hebben jullie alsjeblieft tips ofzo want ik kan het echt even niet meer… :frowning_face:

Gewoon goed je best blijven doen, economie haal je vast wel op, neem anders bijles! (:

Een paar slechte cijfers zijn niet het einde van de wereld. Voor de volgende keer gewoon goed leren.

Dit, en als het niet lukt kan je met je leraar praten voor evt. extra uitleg of misschien bijlessen?

hmm, ik doe 3 vwo. heb een 4 gehaald voor nask en een 3 voor duits. de rest is rond de 7/7,5. Zeg tegen je moeder dat dit het begin van het jaar is, je moet erin komen. dat heb ik ook, en dat had ik vorig jaar ook.

Bijlessen, en durf iets te vragen in de les als je het niet snapt?

Jaa, jullie hebben gelijk… Ik ga maar eens met mijn docenten praten, dank jullie wel voor jullie advies. :upside_down_face:

Het is pas begin oktober, je hebt nog tot juni, dat komt wel weer goed, een 5.2 is niet zo erg, scheelt maar 0.3 van een 5.5 :slightly_smiling_face:
Blijf positief, hou alles goed bij en vragen als je dingen niet snapt!

ah joh, pas de derde!
je cijfers tellen nog niet eens mee voor je examens!

besteed gewoon wat extra tijd aan je economie huiswerk, maak/leer het met vriendinnen, zodat je meteen hulp kan vragen, en anders inderdaad bijles.

je kan economie ook nog laten vallen volgend jaar (daar heb ik in de derde met scheikunde heeeel erg naar toegeleefd)

niet zo negatief denken, heeft helemaal geen nut
gewoon denken; okee, ik moet me niet zo aanstellen, er is niks aan de hand, het ergste wat kan gebeuren is dat je een onvoldoende blijft staan voor economie, maar met een onvoldoende ga je over en kan je zélfs je examens halen!!

Hey dit herken ik.

Die cijfers kun je nu nog makkelijk ophalen. Zorg gewoon dat je de stof goed bijhoud en je huiswerk altijd maakt, en let op in de les. Maak aantekeningen en ga niet helemaal achter in de klas zitten.