Ik voel me genegeerd

Hoi hoi

Ik zit laatste tijd met iets en ik wil het graag even kwijt.
Ik heb dus 2 zussen en ik hou heel erg veel van ze en ze zijn heel erg lief voor me. Wel zijn ze al een stuk ouder dan mij (23 en 29) en ik ben dus 19. Om heel eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet leuk als we met zn 3en bij elkaar zijn om iets te doen omdat ik me dus genegeerd voel. Bijvoorbeeld als we samen in de stad lopen lijken ze mij totaal te vergeten en als ik in hun gesprek wil mengen moet ik altijd 10 keer iets zeggen voordat ze mij horen en dan geeft 1 van hun meestal een kort antwoord en dan zijn ze weer helemaal op elkaar gefocust.

Ik wil er graag met ze over praten maar ik ben zo’n iemand die heel erg snel huilt en daarom vind ik het heel erg eng om over mijn gevoelens te praten.

Laatst waren ze bijvoorbeeld ook plannen aan het maken voor in de kerstvakantie en ik zeg dat ik ook graag mee wil en ze negeerde dat volledig. Toen ben ik gewoon weggelopen.

Mijn oudste zus woont op zichzelf en als zij er niet is gaan ik en mijn andere zus veel dingen doen en praten we heel erg veel maar zodra mijn oudste zus erbij komt lijk ik wel lucht voor hun.
Mijn moeder, mn zus van 23 en ik zouden voor kerst taarten gaan maken en nu heeft ze mijn oudste zus ook uitgenodigd om te komen. Eerst was ik er helemaal enthousiast over maar nu heb ik er helemaal geen zin meer in omdat ik denk dat ik alweer door hun negeert ga worden.

Sorry voor dit lange verhaal, ik moest dit echt even kwijt.
Iemand misschien advies?

Praat er anders eerst met je moeder over. Want vaak zie je dingen anders dan eigenlijk zijn. En als het echt zo is hebben je zussen het waarschijnlijk ook niet door omdat ze het echt niet expres doen, en niet eens door hebben. Als je moeder het niet ziet kan ze er misschien een weekje op letten. Misschien heeft je moeder dan advies voor je.

Bedankt voor je reactie.
Kan er wel met mn moeder over praten maar ik ben bang dat ze me dan een aansteller gaat vinden. :frowning_face:

up?

Ik zou het tegen je zus van 23 zeggen als jullie alleen zijn. Misschien hebben ze het wel helemaal niet door en als je ene zus ervan weet, kan zij er wel voor zorgen dat het niet meer gebeurt. Ik denk echt niet dat ze je dan een aansteller vinden hoor, gewoon duidelijk zijn over hoe jij het ervaart!