Ik voel me gedwongen om hem leuk te vinden..

ik ken een jongen waar ik één keer mee heb gezoend, dat was een jaar geleden.
Sindsdien smst hij me heel vaak. We hebben nog nooit afgesproken of elkaar meer gezien, maar hij blijft proberen om een afspraakje te regelen. We zouden pas geleden in zijn auto naar een soort parkje rijden, maar ik heb gezegd dat ik moest werken. Gisteren smste hij me dat hij in zijn auto een stukje ging rijden; met andere woorden: ‘zal ik je komen ophalen, nu ik toch in de buurt ben?’
Maar ik wil het gewoon niet eigenlijk…
Mijn vriendinnen zeggen dat ik een keer met m moet afspreken, ‘want hij heeft een auto enzo’. Maar ik ga hem toch niet gebruiken puur en alleen omdat hij een auto heeft?
Ik krijg van iedereen te horen dat ik met m moet afspreken, en zelfs hij laat duidelijk merken dat hij niet anders zou willen.
Het liefst wil ik gewoon zeggen dat hij me met rust moet laten, maar dat durf ik niet!
weet iemand wat ik het beste nu kan doen?

xx.

ik zou gewoon eerlijk zijn tegenover hem en jijzelf

Ik zou niet naar die andere mensen luisteren, je moet naar jezelf luisteren. Als je hem niet leuk vind zou dus ook niet afspreken. En hem bellen/SMSen dat je niks voor hem voelt enzo.

Eerlijk zijn. Je wilt ook echt niet in een relatie komen met iemand die je niet echt leuk vindt, geloof me.

Agreed. Je gaat dan kapot aan het schuldgevoel.

zeg tegen de mensen die vinden dat je met hem moet afspreken dat je hem niet leuk vind en dus niet met hem gaat afspreken ‘omdat hij een auto heeft’

als jij hem niet leuk vind, dus ook gewoon niet doen
en ik zou het ook vooral duidelijk maken tegenover die jongen, dan weet hij ook waar hij van op aan kan.

Zeg dat je op iemand anders bent, dat werkt altijd het beste, want het komt niet zo hard aan.

Je moet hem inderdaad niet gebruiken. Je kan jezelf niet dwingen om hem leuk te vinden. Dus gewoon niet op in gaan.

juist wel toch :flushed: of ben ik nou dom xd

edit: als ik van een jongen die ik leuk vind te horen krijg dat die een ander leuk vind voelt het alsof ik niet leuk genoeg ben …

^dat is inderdaad zo.
Ik denk dat ik gewoon een beetje afstandelijk doe, en niet meer inga op zijn ‘verzoekjes’

Mijn beste vriendin heeft een vriendje waar ze het mee uit wilt maken, en ze heeft het al heel vaak met mijn uitgemaakt, omdat ze dan kan oefenen, -dan doe ik alsof ik haar vriendje ben, en zegt ze precies hoe ze het wilt zeggen- en dan zeg ik, dat kllinkt een beetje lullig, en we perfectioneren hem, ze zat een beetje met hetzelfde probleem, -nu vind ze hem weer leuk, en blijft hij nog even-

Nou ik heb dan zoiets van; oh dan ligt het aan jou. En als een jongen zegt: ‘ik vind je gewoon niet leuk’, dan denk ik dat er iets aan me mankeert, snap je?

Wijs 'm gewoon af (: op 'n vriendelijke manier.
En je vriendinnen zijn best oppervlakkig als ze jou een jongen aanraden ‘omdat ie een auto heeft’

eerlijk zijn, luister naar je eigen gevoel!

Twee jaar geleden zat ik ook in zo een soort situatie…
Nouja het was wel anders, die jongen had geen auto en ik heb ook nooit met hem gezoend, maar ik kende hem al via vrienden en toen ben ik ooit via msn of hyves wat meer met hem gaan praten.
Hij was een vriend van mn neef en die was heeelemaaal enthousiast, want zijn vriend was een goede jongen en die was net als ik! want hij wilde ook alleen serieus zijn met een meisje en anders niet.
Die jongen was ook wel heel lief, en ik ben ook iemand die serieus wil zijn maar niet met hem :’)
Hij wilde steeds afspreken en omdat ik het zo kut vond tegenover hem en mn neef wilde ik gaan, maar ik zei steeds af.
Toen heb ik hem gewoon duidelijk gemaakt dat ik toch liever niet wilde afspreken, ja dat is heel lullig maar uit schuldgevoel komt echt geen normale relatie voort ofzo…
beter dat je m nu ‘pijn’ doet door er echt mee te stoppen dan hem nog langer voor de gek houden.

Als hij je weer eens vraagt, zou ik zoiets zeggen;’ Ik wil best met je mee, maar het is denk ik beter van niet. Ik vind je aardig, maar niet verliefd, en ik denk ook niet dat ik verliefd zal worden. ’

Als ze zeggen dat je met 'm moet afspreken “omdat hij een auto heeft enzo”, dat ze dan zelf met 'm afspreken!

Als ze zeggen dat je met 'm moet afspreken “omdat hij een auto heeft enzo”, dat ze dan zelf met 'm afspreken!

Niet doen. Je krijgt er echt spijt van.

Gewoon zeggen dat je hem niet zo leuk vindt.