ik voel me er zo vervelend door

ik werk in de supermarkt als cassiëre. Nu blijkt dus dat ik vorige week alcohol heb meegegeven aan een meisje van 14 jaar en dat die helemaal dronken was geworden. Nu ging die vader van dat meisje naar de supermarkt om te klagen en ook de politie is geweest en daar werd ik gister op aan gesproken. Punt is dat ik wel id heb gevraagd, maar volgens de beelden heel snel heb gekeken. Ik weet wel zeker dat de id van iemand was die 16 was. Maar ik voel me er nou zo kut door. Voel me echt een dom kuiken, maar ja ik verwacht dat soort dingen gewoon niet. Hebben jullie wel eens zoiets mee gemaakt??

Nooit mee gemaakt, maar dat gebeurt veel vaker. Maar jij kan er niets aan doen ja? Vroeger had ik ook een id die ik kon lenen van een meisje van 16. Maar die leek ook echt op me. Ze dachten/denken ook altijd dat we zusjes waren.
Jij hebt je werk goed gedaan, als jij haar had gesnapt en der weg had gestuurd (bijv.) dan was ze wel naar een andere supermarkt gegaan.

+ jij kan er niets aan doen. jij bedenkt ook niet altijd ‘ze is helemaal geen 16, ik moet alles goed bekijken.’

Je moet je niet te veel zorgen maken. Gebeurd is gebeurd. Waarschijnlijk had dat meisje een id van iemand anders gebruikt.

kan me wel voorstellen dat je het zelf vervelend vind, maar zoals electrocutee al zegt: gebeurd is gebeurd. je kunt er nu niks meer aan doen en vertel gewoon hoe het volgens mij gegaan is, dat zij een ID heeft gebruikt van iemand die 16 is, is dus haar probleem niet die van jou.

dit vind ik dus echt niet jou fout hoor. Al had ze het van jou niet mee gekregen, dan kwam ze wel via via aan drank. En dan was ze ook dronken geweest. Zij is zo dom om zo veel te drinken.

Ik snap niet dat die vader boos is op de supermarkt en jou, hij moet boos zijn op dat meisje, zij koopt drank, drinkt en wordt dronken? :’)