ik voel me er zo vervelend door

ik werk in de supermarkt als cassiëre. Nu blijkt dus dat ik vorige week alcohol heb meegegeven aan een meisje van 14 jaar en dat die helemaal dronken was geworden. Nu ging die vader van dat meisje naar de supermarkt om te klagen en ook de politie is geweest en daar werd ik gister op aan gesproken. Punt is dat ik wel id heb gevraagd, maar volgens de beelden heel snel heb gekeken. Ik weet wel zeker dat de id van iemand was die 16 was. Maar ik voel me er nou zo kut door. Voel me echt een dom kuiken, maar ja ik verwacht dat soort dingen gewoon niet. Hebben jullie wel eens zoiets mee gemaakt??

Nooit mee gemaakt, maar dat gebeurt veel vaker. Maar jij kan er niets aan doen ja? Vroeger had ik ook een id die ik kon lenen van een meisje van 16. Maar die leek ook echt op me. Ze dachten/denken ook altijd dat we zusjes waren.
Jij hebt je werk goed gedaan, als jij haar had gesnapt en der weg had gestuurd (bijv.) dan was ze wel naar een andere supermarkt gegaan.

+ jij kan er niets aan doen. jij bedenkt ook niet altijd ‘ze is helemaal geen 16, ik moet alles goed bekijken.’

Je moet je niet te veel zorgen maken. Gebeurd is gebeurd. Waarschijnlijk had dat meisje een id van iemand anders gebruikt.

kan me wel voorstellen dat je het zelf vervelend vind, maar zoals electrocutee al zegt: gebeurd is gebeurd. je kunt er nu niks meer aan doen en vertel gewoon hoe het volgens mij gegaan is, dat zij een ID heeft gebruikt van iemand die 16 is, is dus haar probleem niet die van jou.

dit vind ik dus echt niet jou fout hoor. Al had ze het van jou niet mee gekregen, dan kwam ze wel via via aan drank. En dan was ze ook dronken geweest. Zij is zo dom om zo veel te drinken.

Ik snap niet dat die vader boos is op de supermarkt en jou, hij moet boos zijn op dat meisje, zij koopt drank, drinkt en wordt dronken? :’)

Hij zal ook wel boos zijn op zijn dochter maar ook teleurgesteld zijn dat de supermarkt haar drank heeft meegegeven terwijl ze pas 14 is. Ik kan me het wel voorstellen.

Dit ja. Waarschijnlijk had ze gewoon een id mee van iemand van 16. Ik zou me er niet te schuldig om voelen en de volgende x wat langer/beter naar die id kaart kijken. (Zodat je zeker weet dat iemand een id mee heeft van 16 of ouder).

Ik kan het me voorstellen dat die man boos is, maar het is niet jouw fout. Als jij zeker weet dat je het ID van een meisje van 16 voor je had, heb jij geen fouten gemaakt.

het is echt niet jouw fout hoor. die man hoort boos te worden op dat kind.

Uiteindelijk is dat meisje verantwoordelijk voor haar acties. Dat jouw ‘voorkom-actie’ niet heeft geholpen is dan vervelend, maar als ze het echt willen komen die meisjes toch wel aan alcohol.
Ik hoop maar dat die vader dat meisje flink op haar donder heeft gegeven hiervoor, dat ze het niet nog eens flikt. En feit dat je sowieso de ID hebt gevraagd en bekeken betekent dat jij je plicht hebt gedaan. (En je kan de volgende keer wel iets vragen als ‘wanneer is je verjaardag?’ als je het niet vertrouwt)

Inderdaad. Dat meisje had geen ID mogen lenen, dat heeft ze we gedaan dus volgens mij is het haar fout. Jij kon er niets aan doen.

Ik vind het niet jouw schuld, je hebt toch gekeken? Als mensen - nu dus in dit geval dat meisje- willen drinken, komen ze toch wel aan drank.

Belachelijk dat ze jou de schuld in de schoenen proberen te schuiven. Ik snap dat die man boos is, maar dan moet hij niet boos zijn op jou, maar op zijn zwaar minderjarige kind dat alcohol haalt en drinkt en dat ook nog eens met het ID van iemand anders.
Voel je niet al te schuldig, zoiets kan gebeuren. Je zou voor de zekerheid inderdaad iets langer kunnen kijken.

Maar is de politie hier mee bezig? Moeten ze niet iets anders doen, zoals boeven vangen?

Het is echt niet jouw schuld hoor. Jij hebt gewoon gedaan wat je hoort te doen, en als dat meisje dronken wordt ben jij daar niet verantwoordlijk voor. Ook heel raar. Die man is niet boos omdat zijn dochter dronken is geworden maar wel omdat ze alcohol heeft mee gekregen.

Mee eens.

Maar die laatste zin: Van mij mogen ze dat meisje best straffen hoor. Opgeven van een valse identiteit is strafbaar.

Als die vader dan toch zo graag boos wilt worden op iemand anders dan moet ie maar boos worden op dat meisje die haar id heeft laten uitlenen.

Maak je niet druk, je hebt het netjes gevraagd dus je hebt geen fout. (:

ik ben het daar ook mee eens hoor, maar ik bedoelde meer dat ze de topicstartster met rust moeten laten. Straf die 14-jarige maar, die is toch fout geweest? ik bedoel, de topicstartster heeft zelfs naar ID gevraagd, wat moet ze anders nog meer doen?