Ik voel me enorm eenzaam.

Hoi meiden,

Ik voel me al een tijdje heel erg eenzaam ik heb wel vriendinnen maar ik heb geen vriendengroep. Ik heb heel veel ‘losse’ vrienden die wel weer andere vriendengroepen hebben.
Ik ben totaal niet on-sociaal en ben het liefst hele tijd met mensen om me heen.

Nu komt de zomervakantie er aan, en iedereen zet al op Facebook statussen voor de zomervakantie dat ze al feestvakanties hebben geboekt. Dit lijkt mij ook enorm leuk, alleen is er niemand die daar echt zin in heeft. Het lijkt mij heel erg leuk en ik baal nu best wel omdat de behoeftes die ik heb van leuk feesten en op vakantie gaan met vrienden niet kan vervullen.

Ik weet niet echt wat ik kan doen in deze situatie.
Heeft iemand anders ook een keer in zo’n situatie gezeten? En wat heb je toen gedaan.

Liefs

Hayyy, hier nog één. Up dus

-

Oké ik kan je echt iets aanraden en dat is om een vakantie te boeken via www.mambo.nl
Dit heb ik vorig jaar gedaan voor de zomervakantie en het was écht geweldig. Iedereen komt daar alleen en staan dus open voor nieuwe contacten. Deze mensen zijn nu hele goede vrienden van me geworden en ik heb dagelijks contact met ze! Eens in de zoveel tijd houden we een reünie.

Echt een aanrader!!!

Ah wat leuk, maar mag je daar ook gewoon uitgaan etc? Of zit je aan regels vast daar houd ik namelijk niet van.

ABSOLUUT dat je uit mag gaan! Je bent vrij om te gaan en staan waar je maar wil, je kan er ook voor kiezen om met de groep mee te gaan. Zelf ben ik naar Viareggio geweest aan de toscaanse kust en dat is echt een aanradar! Kijk eens op de website zou ik zeggen. Je hebt daar ook een forum waar je berichtjes op kunt plaatsen wat je zoekt in een vakantie. Mensen kunnen daar dan op reageren. Zo weet je meteen met wie je te maken hebt.

Jup. Alleen ik reis al een aantal jaar alleen :wink: Ik laat me niet tegenhouden doordat ik geen vaste vriendengroep heb. Als ik iets wil doen en niemand wil met mee, dan ga ik gewoon alleen.

Wel een iets andere situatie maar ik zit wel met hetzelfde

Herkenbaar…

Ook aan jullie: ga op vakantie met mambo! Je kan trouwens een leeftijdscategorie selecteren dus je gaat altijd op vakantie met leeftijdsgenoten!

Heb ik ook, precies dit.

Waarom gaan we niet met alle loners samen op vakantie :laughing:

Moest inderdaad ook gelijk denken aan zo’n groepsvakantie! Daar komt zo’n beetje iedereen alleen en leer je snel genoeg mensen kennen! Wie weet doe je daar ook wel leuke vriendschappen op!

We hebben hier ook een topic waar je je kunt aanmelden voor een groep om mee te gaan stappen, misschien vind je dat ook wel leuk?

-

Het is zeg maar ook niet zo dat ik totaal geen vriendinnen heb, maar al mijn vriendinnen hebben al andere plannen voor de vakantie en hebben geen geld of tijd om ook wat met mij te gaan doen laat ik het zo zeggen. Terwijl ik wel graag op feestvakantie zou willen. Dus het is een beetje lastig en ik voel me hier ook de laatste tijd best wel rot over.

Nee dat had ik wel begrepen ja, maar als je graag met die vriendinnen op vakantie wil, kun je het toch wel voorstellen? Misschien kun je dan met die vriendengroep mee?
Maar ik snap wel dat je je er rot over voelt.

Nog een andere tip: je kunt ook als begeleider meegaan op een Zomerkamp voor kinderen. Veel begeleiders zijn vrij jong. Zie: http://www.jumpzomerkampen.nl/begeleiders/

Een vriendin van mij heeft in de zomer een talenreis gedaan via www.studytravel.nl
Zelf zou ik voor Malta gaan. Engels is goed voor je CV, en je kan ook lekker naar het strand!

Dat is helemaal geen schande hoor. Dat hebben zoveel mensen, je bent echt niet de enige. Ik had dat ook en vorig jaar wilde ik zó graag op vakantie. Toen dacht ik: laat ik nu mijn vakantie verpesten door dat niemand met me mee wil of neem ik zelf het initiatief en boek ik een vakantie met lotgenoten via mambo.nl

Dat laatste is het geworden en echt, het was fantastisch. Ik kan niet beschrijven hoe bijzonder en leuk die vakantie was. Je bent een week of twee samen met mensen die je niet kent, maar je bouwt een band op die zo sterk is, echt apart!