Ik voel me eenzaam/niet fijn op school

Hoi allemaal,
Ik wil even wat van me afschrijven, maar als er tips zijn hoor ik het ook graag.

Even vanaf het begin:
In de eerste klas (middelbaar) zat ik in een klas met alleen maar meisjes uit andere dorpen (nu nog steeds trouwens), dus iedereen kende elkaar al en toen viel ik eigenlijk al uit de boot. Van mezelf ben ik niet zo goed in contact/nieuwe vriendinnen maken dus was het lastig voor me om contact met ze te maken. Ik voel(de) me niet fijn op school en was (en ben) daardoor erg stil in de klas.

Ik werd niet echt gepest maar voelde me wel buitengesloten. Heb veel geoefend met begeleiding (van school) om beter gesprekjes te voeren met ze,etc. maar op de een of andere manier lijkt het dat ik er gewoon niet bij kan horen ofzo.

Ondertussen werd ik ook nog vaak lastig gevallen door oud klasgenoten van de basisschool, een groepje kwam ook zelfs een paar keer scheldend mijn tuin inlopen. Ook jongens uit mijn klas doen vervelend tegen me en iedereen oordeelt over mij zonder dat ze mij ‘echt’ kennen, ze zien alleen mijn stille, onzekere “ik”.

Inmiddels zit ik in de tweede klas en is het eigenlijk nog steeds zo, ondanks dat ik altijd vol probeer te houden valt het me erg zwaar.
Ook in de pauzes zit ik nu ergens anders, alleen, omdat ik in de aula nergens mijn plekje kon vinden.

Ik ben nu erg op mezelf, ik heb wel vriendinnen maar die ik “maar” minimaal 1x per maand en wonen bijna allemaal een stuk verder weg.

Ik snap ook eigenlijk niet wat er nu zo mis met me is, en het breekt mijn hart als ik allemaal gemene roddels over me hoor terwijl ik eigenlijk een heel gezellig persoon kan zijn.

Wel heb ik gelukkig begeleiding die me helpt, en het gaat ook wel een stukje beter dan de eerste klas. Maar goed, moeilijk is nu nog steeds wel.

Respect als je dit allemaal hebt gelezen, bedankt!

Liefs,

Ik snap dat dit lastig is en ik had dit zelf ook wel (en nu weer, maar heb gelukkig een hele lieve vriendin, in een andere klas helaas), ik kon (kan) zelf ook niet goed vinden met de klas. Kun je ook niet naast iemand gaan zitten? Dat helpt meestal nu wel bij mij iig

Dankjewel voor jullie antwoorden! :slightly_smiling_face:
Zeker een idee, ik doe het ook wel maar toch lijkt het bij een gesprekje te blijven… Maar ik blijf proberen natuurlijk. :wink:

Dat is al heel wat hoor, ik heb ook niet echt vrienden in de klas, maar nu ik wat ouder ben (oke, klink als een oude taart, maar ben pas 17) gaat het wel steeds beter. In de 1e klas was ik ook helemaal alleen en nu zit ik op het mbo en het gaat steeds beter. Ik heb ook net zoals jij(?) sociale trainingen gehad en hielp niet heel veel.
Het is ook maar net dat je een klik met klasgenoten moet hebben, waarschijnlijk zijn er vast wel 1 of 2 mensen die jou aardig lijken :slightly_smiling_face: Succes iig!

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Hey hey,
Voel me zelf momenteel ook niet 100% in mijn klas. In mijn weekends hou ik me bezig met Scouts, zit in een Speelpleinwerking en nog vanalles meer. In mijn weekend ben ik sociale ik. Ik heb diverse vriendengroepen mensen waarmee ik kan lachen over domme dingen, andere waarmee ik me eerder serieus moet houden. Op school word ik stille ik. Saaie ik. Mensen oordelen dan ook over mij zonder me echt te kennen. Zonder zelf moeite te doen. Morgen heb ik de zoveelste schooluitstap, waarnaar ik tegen op kijk want alleen zitten is niet mijn ding. Ik ben een babbelkous! Niet dat ene stille meisje dat niemand kent. Ben wel blij dat ik niet alleen met deze gevoelens struggle.

Kusjes,

sorry te lang, heb dyscalculie, kan niet lezen

met gigantische groeten,
BasketbalMam420

@papillon2, je kan beter een nieuw topic starten, dit is een oud topic en members gaan dan op de topicopener reageren

@BasketbalMam420, dyscalculie heeft met rekenen ed. te maken, niet met lezen

Oud topic, slotje