Ik voel me echt lelijk

Hallo, ik ga alles echt in het kort vertellen.
Ik lach hier nu echt om maar het zit me zo erg dwars.
Ik voel me lelijk. Al sinds 2 maanden denk ik.
Ik maak me op, doe mijn haren goed, mooie kleertjes aan.
Ik sport. Maar ik voel me nog steeds heel erg lelijk. Vooral als ik met mensen ben.
Ik praat nu echt met een hele schattige jongen, en we willen gaan skype.
Als ik dan opeens naar de camera kijk (even alles goed doen)
Voel ik me zooooooooooooo erg greidsoklgrehgurhgurh en dan heb ik gewoon geen zin om te skype, Ik ben dan bang dat hij afknapt.
Ook als ik foto’s maak etc. Dan lijkt het wel mijn gezicht niet. Net alsof ik naar iemand anders kijk.

Ik ben helemaal niet zo, ik ben juist best wel zelfverzekerd, en ik hoor ik heel vaak dat ik mooi ben. Maar ik voel me niet meer mooi. Integendeel.
En ik weet gewoon niet wat ik moet doen, echt niet. Ik vind het niet zo fijn om zo te zijn, want dit ben ik niet. :frowning_face:
Heeft iemand tips?

het is misschien hard, maar ik denk wel eens als ik zo’n bui heb:
het kan altijd erger.

Ja dat wel, maar ik zit gewoon niet zo lekker in mijn vel.

Ik denk dat ieder meisje zich weleens lelijk voelt.

Ik voel me ook heel vaak lelijk, maar ik ben zeg maar in mijn ‘tiener jaren’, dan verander en voel je je vaak lelijk.

En als jij een puber bent, is het heel normaal onzeker te zijn over je uiterlijk. Wat wel altijd zo is, is dat je in de loop van de jaren er steeds beter uit gaat zien. Don’t worry!

Ten eerste is het hartstikke rot dat jij je zo voelt, want zo wil niemand zich voelen! Iedereen is mooi op zijn eigen manier en zoals er al gezegd werd, het kan altijd erger. Probeer vooral aan de positieve punten te denken en het negatieve zo veel mogelijk weg te laten. (:

Ik snap hoe je je voelt. ik voel me ook vaak lelijk. en foto’s van perfecte meisjes bekijken maakt het niet veel beter :wink:.
maar ik zelf vind dat iedereen mooi is op zijn/haar manier. God heeft geen lelijke mensen gemaakt, niemand is lelijk. iedereen is uniek dus jij ook. voel je niet onzeker om te gaan skypen met die jongen, want nu vul je in, wat hij misschien wel niet gaat denken. middelvinger naar haters, want je bent wie je bent en daar kun je niet aan doen. schakel je knop om, en zie positieve dingen van jezelf in. al is het moeilijk… misschien vind je alleen je haar of je ogen mooi? maar focus dan daar op.
Carry on.

Hee meis, ik heb lange tijd precies hetzelfde gehad.
Ik wilde niet meer op foto’s of in spiegels kijken bij de wc’s, omdat ik mezelf echt lelijk vond. Wat helpt is niet zoeken naar de negatieve punten, maar naar de positieve punten. Er zijn echt wel dingen die je mooi kunt vinden aan jezelf!
En de rest moet je (langzaam) accepteren.
Uiteindelijk heb ik ook mezelf weten te accepteren, deels door uit te vinden hoe ik ben en wat ik mooi vind. Eerst probeerde ik andere mensen na te doen die ik mooi vond. Door mijn haar ook zo te doen, ook zulke kleding te dragen etc.

Maar door de jaren heen ben ik er achter gekomen dat ik hele andere dingen mooi vind. Dingen die jij mooi vind passen bij je, en dat maakt je uniek. Dat maakt je mooi. Zolang je jezelf niet accepteert straal je dat ook uit!

En daarbij wil ik ook nog even zeggen dat niemand, maar dan ook NIEMAND lelijk is. Mensen kijken altijd veel te kritisch naar zichzelf. Bij anderen let je ook niet op ieder detail, bij jezelf vaak wel.

Trek je sowieso niets aan van wat anderen zeggen, ook al is dat lastig! Je hoeft niet bevriend te zijn met iedereen! Wees blij met de mensen die je accepteren zoals je bent, dan kun je daar lekker jezelf zijn en ga je ook steeds meer tevreden worden met jezelf!

Ik denk dat heel veel, vooral tienermeisjes, dit gevoel wel herkennen, ik heb het zelf ook een hele tijd gehad en heb soms nog wel eens zon dag, ik denk dat je hier wel een beetje overheen moet groeien en moet leren om van jezelf te houden, probeer positief te denken, niet alleen: oh mijn haar zit verschrikkelijk vandaag, maar ook: maar me outfit is wel leuk, snap je wat ik bedoel? Niet alleen naar het negatieve kijken, ik weet dat het moeilijk is maar je moet het proberen! en ik weet zeker dat die jongen echt niet op jou af knapt als jij je webcam aan doet, gewoon lekker gaan skypen en niet teveel op jezelf letten!

ongeveer wat ik dus zei …

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik moet volgende week naar school en dan maak ik me daar weer druk over omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit, mijn moeder weet ervan en ik heb ook al een gesprek met haar gehad, maar ze weet verder niet echt wat ze ermee aan moet, ik zelf ook niet…

Zorg dat je tijd met jezelf doorbrengt, en leer van jezelf te houden. Jij klinkt (en alle meiden hier met dezelfde problemen) als een lief en mooi meisje. Maak je geen zorgen, geniet maar gewoon van je jeugd!

Iedereen is mooi op zijn/haar eigen manier.
Weet je wat bij mij hielp?
3 keer per dag in de spiegel ‘ik ben mooi’ zeggen werkte echt heel goed bij mij.
Ik kreeg steeds meer zelfvertrouwen, ik kocht leukere kleren, ik deed mijn haar anders, droeg sieraden (o.a. oorbellen, kettingen. etc.), make-up, had parfum en deo op, verzorgde mezelf (bijvoorbeeld door je beenhaar te scheren ofzo), enzovoort. En ik schreef inderdaad de positieve dingen op van mijn gezicht/lichaam.
Mijn neus (niet arrogant bedoeld trouwens, maar ik vind mijn neus niet lelijk, ik zeg dit liever dan dat ik lieg).
Mijn krullende wimpers.

Ik heb ook wat negatieve punten zoals mijn lichaam, ik ben niet zo slank, maar daar kan ik wel iets aan veranderen dus daar hoef ik me niet zo’n zorgen om te maken. En sorry dat ik nu begin over mijn negatieve punten. Wat ik wil zeggen is, kijk daar vooral niet naar net zoals ik net deed, daar word je alleen maar onzekerder van.

En daarbij vind ik dat innerlijk hier ook een belangrijke rol bij speelt, en als je zelfvertrouwen uitstraalt, geloof me, dan ga je jezelf echt mooier en mooier vinden.

Oh haha indd had de andere reacties nog niet gelezen toen ik antwoordde!

Rot dat je je zo voelt zeg! Ik heb dit ook vaak genoeg gehad dus je bent niet de enige. Ieder meisje heeft dat wel. Wat ik altijd doe als ik me zo voel is me mooi opmaken, mooie kleren aandoen, me haar leuk doen. Soort verwendagje voor je zelf dus. Lekker geurtje opdoen etc. En kijk eens naar wat je wel mooi aan jezelf vind!