ik voel me echt heel erg alleen.

Oke ik had vorig jaar een enorme dip. Ik had een enorme ruzie gekregen met mn beste vriendin waardoor ik veel vrienden had verloren en totaal alleen was.
Ik had toen een meisje leren kennen ‘‘T’’ en ik ben best wel erg goed bevriend met haar geworden.
Alleen ik hoor er echt niet bij. Zij heeft ook een andere goeie vriendin ‘‘R’’. Zoiezo hun vrienden groep doet veel aan drugs etc. Ze dwingen het me niet natuurlijk maar doen het wel, dus als we uitgaan staan zij allemaal bijvoorbeeld strak en ben ik daar zo heel akward nuchter bij. Daardoor word ik snel vergeten.
Ook zijn het 2 hele mooie dunne meisjes. Ik wil niet zeggen dart ik dik en lelijk ben maar dun ben ik ook weer niet. Dus als wij uitgaan dan hebben zij alle aandacht op zich en sta ik weer ergens in de schaduw en toont niemand interesse in me. Ik wil niet jaloers doen maar ik hoop dat julie mijn punt ook snappen.
Nu hebben zij 2 allebei dus ook een vriend. Nou besta ik al helemaal niet meer.
De hele tijd zijn ze bij hun vriendjes en gaan ook met die mensen om. Doubledaten, bij elkaar chillen etc. Ik word nooit uitgenodigd ofzo. Ook bij voorbeeld de vrienden en het vriendje van ‘‘T’’ vinden ‘‘R’’ veel leuker dan mij ofzo. Soms heb ik echt het gevoel dat het puur is om dat ik niet zo mooi of spontaan als haar ben (iedereen vind haar geweldig) en ze allebei voor mij schamen ofzo.
Ik weet niet het klinkt zo sneu en ik schaam me eigenlijk wel als ik dit typ.
Ik weet niet doe ik iets verkeerds? ik voel me echt zo rot door dit.

Je hoeft je er echt niet voor te schamen. Vaak valt er bij een vriendinnengroepje van 3 er altijd een ‘buiten’ probeer eens met ze te praten (=

Ik zou zelf zeggen dat dit geen echte vriendin is. Een echte vriendin laat jou niet links liggen. En ik weet dat dit best hard klinkt maar als ik jou was zou ik opzoek gaan naar andere vriendinnen! Er zijn genoeg andere meisjes en ik weet zeker dat je een veeeel leukere vriendin vindt! (:

Gewoon op zoek gaan naar echte vrienden.

Ja ik snap dat je je hierdoor rot voelt, alleen dat is nergens voor nodig joh! Dit kan je geen vriendinnen noemen, die horen je niet rot te laten voelen, er zijn veel leukere meiden op de wereld.

Wat rot voor je. :astonished: Ik weet niet zo goed wat voor advies ik kan geven dus zie dit maar als een upje!

Als je je niet op je gemak voelt bij hun, zijn het geen vriendinnen.

wat vervelend. je zou eens met je vriendinnen kunnen praten. als je dat lastig vind kun je aan iemand uit je klas die vertrouwd avies vragen of er overpraten.

Herkenbaar!
Misschien moet je (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan) mere contact opbouwen buiten die vriendinnen. Of met ze praten.
En verder weet ik het ook niet,ik weet alleen hoe kut het is…

Zorg ervoor dat jij een keer in het middelpunt van belangstelling staat, dat zijn niet altijd de mooie en knappe meisjes. Als je maar spontaan en gezellig over komt. Of met iemand gaan praten kom je steeds verder!

En over je vriendinnen, ja van drugs kom je niet zo snel af. Je kan met ze gaan praten maar ik denk dat het niet zoveel gaat helpen. Je moet er mee leren leven of niet meer met ze om gaan denk ik.

En rot dat je ruzie hebt met die anderen… :frowning_face: Succes meid! Komt vast wel goed met je! ^^

Ten eerste vind ik het heel goed van je dat je dit hebt getypt, je kan het beste over je gevoelens praten in plaats van opkroppen. Ik denk dat deze meiden wel aardig voor je zijn maar geen echt vriendinnen kunnen worden. Jullie interesses verschillen te erg. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar echte vriendinnen, meiden waarbij jij je op je gemak voelt en kun kletsen over dezelfde dingen ofzo. Dit betekent niet dat je T en R moet negeren ofzo maar gewoon opzoek naar mensen die beter bij je passen. Ga ik geen geval mee in die drugs bende, dat is waarschijnlijk ook een van de redenen waardoor ze zo dun zijn. Dat doet drugs met je als een van de verschijnselen dat je longen en andere organen van binnen worden vernielt.
Kijk is naar wat jij leuk vind, hou je van lezen? Vraag dan is hulp aan een meisje in de bieb of zij weet waar een bepaald boek staat, wie weet wordt zij een nieuwe vriendin. Of hou je meer van shoppen, ga dan is op zoek naar mede-shoppers online. Misschien woont ze wel in de buurt. Dit zijn natuurlijk maar voorbeelden want er zijn genoeg leuke meiden, buurmeisjes, klasgenoten, mede-sporters,kennissen via via.
Mijn punt is dat, nu jij op dit moment weinig vrienden hebt, dat dat niet betekent dat er iets mis is met jou. Of dat jij wat verkeerd doet. Want dat is niet zo, zoek nieuwe vrienden, vermaak je met de dingen waar jij van houdt en wie weet kom je wel een vriendin tegen waardoor jij over een tijdje zegt: ‘Niet te geloven dat ik dacht dat het aan mij lag!’
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je wat positiever denkt. Als je nog ergens mee zit, stuur me dan gerust een note want ik heb ook een tijd zo’n rot periode meegemaakt en ik kan me dus wel voorstellen waar jij het over hebt.
Wens je het beste :slightly_smiling_face:

Dit zijn geen echte vrienden, alleen ‘‘vrienden’’ als het hun uitkomt.
Echt heel rot voor je meid. Hopelijk vind je snel lieve vriendinnen! x :heart:

Het is geen permanente oplossing, maar: Op het moment dat er vervelend tegen je gedaan wordt of als je je buitengesloten voelt, wees je er van bewust dat er op dat moment meer mensen in die situatie zitten. Misschien helpt dat.

Hopelijk vind je snel andere lieve vriendinnen. En ik snap je hoor, het kan heel moeilijk zijn. Maar er zijn meer mensen in de wereld.
Ik vind het trouwens heel goed van je dat je niet meedoet met het drugsgebruik. En vooral houden zo! Als ik jou was zou ik een nieuwe groep zoeken, want je moet jezelf kunnen zijn bij vrienden.

Probeer je veel minder aan te trekken van wat bv. dat vriendje van jou vindt. Hij kent je niet eens goed (waarschijnlijk), dus hij kan ook niet weten hoe jij bent. En daarnaast vertel het hun eens, hoe je je voelt?? Als ze je gaan uitlachen of iets anders dan zijn ze de moeite niet waard. Misschien kunnen ze er wat mee. Als het allemaal niet werkt en je blijft je bij hun zo voelen, kijk dan misschien of je nieuwe mensen kan leren kennen. Dit hoeft niet te betekenen dat je nooit meer met hun omgaat, maar je moet proberen iemand te vinden die je een positief gevoel kan geven. Als je met iemand er over wilt hebben, let me know! :slightly_smiling_face:

Wel een beetje raar dat je gelijk over drugs begint alleen omdat ze dun zijn! Ik was ook altijd heel erg dun toen ik in de puberteit zat maar gebruikte geen drugs en at ook heel veel, als je dun bent hoeft het niet gelijk te betekenen dat iemand aan de drugs zit. :S

^ Idd, en afvallen is meestal pas een effect op langere termijn, tenzij ze al sinds hun 13e of 14e al aan de drugs zijn, maar dat gaat echt niet zo snel hoor. En dan moet je ook echt en verslaafde zijn… als het ‘zo makkelijk ging’ waren aardig wat mensen nu aan de drugs :’)

^^heb je het bericht gelezen? Daarin staat nml. dat ze drugs gebruiken! Hoeft overigens inderdaad niet te betekenen dat ze dun zijn vanwege de drigs. dat is echt vreemd. Echt heel erg vreemd dat je dat zegt.

Maargoed, heb je het al eens met ze erover gehad dan?

^ Dit is niet mijn eerste reactie? :’)

^O, ik as niet tegen jou bezig, maar tegen het meisje boven jou(en dan eigenlijk het geciteerde gedeelte haha.) Ik was net iets te laat, ik verbeter het even.