Ik voel me bekeken

Ik voel me de laatste tijd telkens zo bekeken, alsof er ergens iemand achter me staat naar me te staren en als ik dan kijk is er niks. (Net zoals nu)
Of als ik in het park loop met de hond, dan krijg ik echt zo’n gevoel alsof ik word achtervolgt, of s’ avonds in bed als ik ga slapen, alsof er iemand naast mijn bed staat. Ik kan me gewoon niet meer ontspannen.
Ik wil nu gewoon ff weten of jullie soms ook dat gevoel hebben, dan voel ik me niet zo abnormaal:).

ik heb het niet, zou niet weten hoe het komt?

Hmmm…
Het kan zijn dat (ik geloof er wel in, maar andere mensen niet) je bekeken wordt door geesten?
Ik heb er geen ervaring mee enzo. en ik weet er ook niet veel van.
maar het zou wel kunnen.
Ik heb ook wel eens dat gevoel. maar meestal is er dan ook gewoon iemand aan het kijken.
misschien iemand anders die een oplossing voor jou heeft?

Heeel soms.

Zelden. Maar zou niet weten hoe het komt.

ja heb ik ook hoor maar het is echt een irritant gevoel net zoals je zegt in je bed dan doe je ff 1 seconden je ogen dicht en dan weer meteen open om te kijken of der niets is. maarja ik kan er geen oplossing voor vinden (zou ik wel graag willen) maaar het is al wel minder bij mij

je kijkt te veel pretty little liars!
je hebt je waarschijnlijk op de kast laten jagen door een boek, een film, een plaatje of een verhaal of zoiets.

Op het moment dat je gaat denken dat mensen je telefoon afluisteren etc. zou ik even actie gaan ondernemen.

Maar goed, nee ik heb dat zelf niet en zou ook niet weten waardoor het veroorzaakt wordt.

@Scortum

Nee, echt niet. Ten eerste ik kijk geen pretty little lairs, en dat ik dat gevoel heb heb ik la zo lang als ik me kan herinneren. Het lijkt me niet dat ik al sinds mijn 4(dan herinner je je toch pas dingen) enge plaatjes, films, boeken kijken/lezen.
Niet als aanval bedoelt;p

je zegt eerst dat je het de laatste tijd hebt, en nu heb je het ineens al zo lang je je kunt herinneren? :crazy_face:

misschien bedoeld ze dat het steeds erger word de laatste tijd? :stuck_out_tongue:

dat heb ik nou echt altijd haha, heb het ook wel vaak maar dan vooral als k alleen ben, zoals alleen thuis enz dan denk ik altijd dat er iemand opeens voor de ramen staat ofzo, en als ik in bed lig zie ik heel vaak als ik richting de kant van mn deur lig opeens zo’n schim, oke ik geloof eig niet eens echt in geesten maar dat is gewoon iets wat echt altijd gebeurt ;p

Ik heb dit ook wel eens. Soms is het best wel eng. Bijvoorbeeld wat jessieannaxx zei van dat je dan denkt dat er ineens iemand voor je raam staat. Maar ik heb het heel soms dat ik bijvoorbeeld in de stad ben en dan voel ik me ineens heel erg bekeken terwijl er niemand naar me kijkt

ja ik heb dit ook wel eens, maar ik weet weet niet wat het is
ik geloof wel in het paranormale (oke niet in de zin van dat ik erin doordraai en daar alles in ga zoeken, maar wel dat ik geloof in geesten opzich) dus ik denk dat het daar gewoon mee te maken heeft (heb m’n redenen om zo te denken)

ik heb ook vaak het idee dat ik achtervolgd word… heel vreemd

Hmm ik heb dat in periodes. Maar ik weet niks wat je er aan kan doen.

dat heb ik ook heel vaak, en het is helemaal niet prettig. bij mij heeft dat ook echt een reden, ik weet waardoor het komt, maar gelukkig gaat het steeds beter. (: bij mij gaat het alleen beter doordat ik een psycholoog bezoek, niet omdat ik geestelijk ziek ben ofzo, maar ik heb de laatste tijd echt zo veel aan mijn hoofd dat het niet goed meer ging. bij mij kwam het voor een deel daardoor.

Ik zat er gisternacht ook al aan te denken om zo’n topic te starten. Echt toevallig!

Wow dat heb ik ook! Nou sinds groep vier dan, maar ik weet gewoon nog precies dat ik toen voor het eerst dacht ‘wat vreemd’ ofzo. Echt het gevoel dat er dan iemand naar me zit te kijken. Ik heb het soms geprobeerd te negeren maar het komt toch steeds terug en nou heb ik dat gevoel gewoon.

Ik herken mezelf hier heel goed in.