Ik voel me afhankelijk !

Ik heb hier al een tijdje last van.
In mijn klas zit een vriendin van mij, waar ik al heel lang bevriend mee ben, maar ik heb sinds dat ik op de middelbare zit, een beetje het gevoel dat ik afhankelijk van haar ben, ik heb een beetje een rotklas, dus ga ik wil met mijn vriendin om, maar het probleem is , dat als zij chagerijnig is , ik dat ook wordt omdat ik niet weet wat ik anders moet doen, en ik wil haar niet kwijt, want dan ben ik bang dat ze de hele klas tegen me opzet, en ik heb ook vaak lol met haar , maar ik ben altijd bang dat ze ergens boos op me wordt ofzo, ik denk eigelijk meer aan haar dan aan mezelf. ken iemand dit probleem, of heeft iemand tips?
Alvast bedankt !
xx

Krijg vrienden uit andere klassen, word een beetje zelfverzekerder: tuurlijk word ze niet boos op jou, en neem haar ‘mood’ niet over! Jij hebt niks om chagrijnig over te zijn als zij dat is, dus als jij gewoon vrolijkheid en warmte uitstraalt kan je haar misschien een beetje opbeuren :slightly_smiling_face:

Zoek vrienden.

Het is niet dat ik geen vrienden heb hoor !
Maar in mijn klas niet, omdat het gewoon geen aardige kinderen zijn ><

O, op die fiets, na dan maakt het toch niet uit als je in je klas niet veel mensen heb?
klinkt een beetje raar

huh?

Als je buiten je klas om andere vrienden hebt maakt het toch niet uit, dan hoef je helemaal niet afhankelijk te zijn, lijkt mij.

Ze bedoeld niet veel mensen als vrienden in je klas.

Ik hield me daar echt niet mee bezig, ik wist soms niet eens alle namen van iedereen uit de klas aan het eind van het jaar :'3

Nee eigelijk niet, ik begin steeds meer te beseffen hoe dom ik ben om me afhankelijk te voelen.

misschien moet je er met haar over gaan praten en het uitleggen. je kunt natuurlijk ook gewoon zoeken naar andere vrienden maar ik zou voor het 1e idee gaan

Ik herken het een beetje.
Het is kut als je maar 1 iemand hebt in je omgeving hebt, waarmee het ook niet helemaal klikt. Misschien moet je nieuwe vrienden zoeken, dan heb je beetje vastigheid enzo

Ik herken het uit mijn vorige jaren. Probeer ook andere (leukere) vriendinnen te maken en maak jouw mening duidelijk tegenover je vriendin. Als jullie ruzie krijgen, is het jammer, maar als daardoor jullie vriendschap stop wordt gezet, is ze het niet waard.