Ik voel het niet...

Hi girls!

Ik heb heel wat meegemaakt op gebied van jongens. Ik had een enorme haat voor jongens opgebouwd en daardoor had ik me strikt voorgenomen, om nooit meer een relatie aan te gaan. Ik vond mezelf en mijn school/toekomst belangrijker.

Maar je raad het al, ik werd perongeluk toch verliefd… Hij was anders dan de jongens die ik tot nu toe gezien had. Hij heeft nog nooit eerder een vriendin gehad, hij zegt zelfs dat hij nog nooit eerder echt verliefd is geweest.
Ik ben nu ongeveer twee maandjes met hem samen en het is geweldig. Ik bedoel, hij is geweldig. Maar toch twijfel ik heel erg. Op 1 of andere manier kan ik me niet echt aan hem hechten en heb ik het gevoel dat hij meer voelt voor mij dan ik voor hem.

Ik heb niet meer echt het gevoel van verliefd zijn. Ik wil hem niet kwijt en ik zou alles voor hem over hebben. Maar dat zweverige gevoel als hij mijn hand pakt, dat is er bijna niet meer. Soms wil ik niets liever dan bij hem zijn, en ik denk ook wel continu aan hem, maar “de vlinders” die zijn er niet. Ik ben doodsbang dat dit allemaal daardoor aan een einde komt… Hoe zorg ik dat ik over mijn vervelende herrineringen af kom uit het verleden (ik moest al een keer huilen waar hij bij was), en dat ik weer oprecht durf te genieten van hem en wat we samen hebben…?

xxxx

aan de ene kant vind je hem geweldig.aan de anderen kant heb je geen gevoelens die zijn dan weg.misschien moet die vlinders nog komen?
als je niet gevoel bij hebt moet je ook niet dwingen,dan is liefde toch er niet
je hebt iets rots meegemaakt wat jou niet kan loslaten,en er van af te komen.
ik zou met hem erover hebben,wat je echt aan hem kwijt dat je ergens mee zit,dat hij jou ook beter gaat begrijpen.
Succes

Waarom zou het kapot gaan als je nu al die gevoelens hebt dat je niet zonder hem wilt? Dat je alles voor hem over hebt?

Je hoeft niet per se verliefd te blijven om een relatie te laten werken; verliefdheid slaat uiteindelijk om in houden van.

onze gesprekken gaan bijna alleen maar over niet leuke dingen. En ik weet dat verliefdheid overgaat in houden van… Maar niet na twee maanden toch?

Het gaat gewoon te snel voor me

De vlinders zijn misschien verdwenen omdat je nu zeker weer dat het wederzijds is, en dat hij jou net zo geweldig vindt als jij hem. Een crush duurt nooit maandenlang als er een relatie uitgroeit, dit slaat om in houden van, zoals hierboven ook al ezegd is. No worries!

hmm okee… Dankjewel

Sinds wanneer bestaan verliefde gevoelens alleen uit vlinders in je buik hebben? Ik heb het nooit gehad en ik ben absoluut verliefd op mijn vriend, gewoon op een andere manier. Het feit dat je aan hem denkt en niks liever wil dan bij hem zijn, is ook een vorm van verliefdheid.

Vlinders, warm en koud, etc. komen trouwens alleen voor in spannende situaties. Meiden krijgen het wanneer hun crush de kamer inloopt, wanneer ze met hem zoenen (en dat nog belange niet altijd), wanneer hij je onverwachts een berichtje stuurt. Je bent nu zeker van z’n gevoelens en hij is je vriendje, natuurlijk verandert die verliefdheid door die zekerheid.

Het punt is, ik heb eerder een relatie gehad van 7 maanden en toen is er geen seconde geweest dat dat gevoel er niet was van mijn kant en toen het uit was bleef dat nog minstens een halfjaar.

(Helaas heeft die jongen daar dus enorm misbruik van gemaakt)

Achja, misschien hebben jullie wel gelijk en moet ik me niet zo druk maken.

Hij zei, dat hij me misschien zou kunnen helpen om mijn verleden los te laten. Zou dat ook kunnen?

Ik begrijp wat je bedoelt! Ik heb het gevoel dat die slechte relaties die ik had me zo verzuurd hebben dat ik cynisch ben beginnen kijken naar verliefd zijn, waardoor mijn beleving ervan ook sterk veranderd is.

Ik had dit gevoel ook in het begin van mijn huidige relatie en ik voelde mij er ook zenuwachtig door, maar telkens wanneer ik bij hem weg wou omwille van die reden, voelde ik juist weer een sterke drang om bij hem te zijn en besefte ik dat dit geen doorsnee verliefdheid was.

Naar mijn mening beleef je dat telkens anders, mede door je verleden…Ik denk dat je het uiteindelijk wel voelt, wanneer die muur rondom jou weg is.

Tijd om de muur weer af te breken… Gaat nog lastig worden maar ik ga het proberen!

Ik denk dat je nog teveel geschaad bent door je vorige relatie en dat nog niet volledig verwerkt hebt. Daarom is het ook moeilijker om je te storten in een nieuwe relatie.

Ik zou veel praten; zowel met hem als met anderen. Ik heb zelf ook een nare tijd achter de rug met mijn voorgaande relatie en dat zit nog diep; ik praat er nog over en het lucht op waardoor ik steeds meer afsluiting vind.

Helemaal mee eens! Ik heb ook nooit vlinders gevoeld maar ik weet toch wel zeker dat ik verliefd ben op mijn vriend (:

Een vriendin van mij is inmiddels ook zo’n 2 maandjes samen met haar vriend.
Zij was er tot kort geleden ook nog niet zeker van of ze ook daadwerkelijk verliefd was, want zij voelde die vlinders ook nog niet. Ze was hiervoor voor heel erg lange tijd happy single en daardoor vond ze het ook moeilijk om te wennen aan het idee van een relatie.
Maaar inmiddels is ze er wel uit dat ze die vlinders simpelweg niet toe durfde te laten en dat ze zich zo zorgen maakten om haar situatie (wil ik wel of niet een vaste relatie) dat ze haar gevoelens niet eens toe liet… Misschien komt het bij jou ook nog wel vanzelf.
Het klinkt iig al heel leuk, maar misschien heb jij tijd nodig om echt vlinders (oftewel: zorgeloze hopeloze liefdevolle gevoelens haha) te voelen :slightly_smiling_face: Maar als je je zo goed voelt bij hem, zou ik het niet zomaar stop zetten iig! :wink:

@Hmpf; Bedankt, ik heb hem een berichtje gestuurd dat ik het gewoon gezellig met hem wil houden en dat ik verder veel wil praten met hem en anderen om meer afsluiting te vinden, en dat we het daar later nog wel even over zouden hebben :slightly_smiling_face:

@Amorfati; Toch wel prettig om zo’n voorbeeld te lezen. Ik ben zeker niet van plan om het zomaar stop te zetten, ik ga rustig aan doen en hopen dat het vanzelf allemaal wel komt!

Ik heb exact hetzelfde gehad met mn huidige vriend. We hebben nu een maandje, nog pril natuurlijk, maar het voelt nu goed.
Ik heb een rot relatie en bijna-relatie achter de rug, waarna ik had besloten me niet meer te binden en te gaan genieten van het vrije zorgeloze leven.
En toen kwam ik hem tegen, en vond hij mij leuk. Ik voelde nergens kriebels maar voelde me wel op mn gemak bij hem. Ik denk doordat die spanning van ‘vindhijmeleukofniet’ er niet lang was, er ook geen vlinders zijn gekomen. En dat er geen vlinders zijn is er niet per see een probleem, het is een andere ervaring van liefde, en die is naar mijn idee alleen maar beter.
Denk goed na, is het niet te snel gegaan? Durf je je niet te hechten? Waar ben je bang voor? Heb het daar over met hem en denk goed na. Vertel hem eerlijk dat je twijfelt. Denk na en maak dan je keus, doe je het of doe je het niet. Maar doe het niet half, dat zou je andersom ook niet leuk vinden lijkt me.
Hoop dat je hier wat aan hebt, het is mijn ervaring, maar misschien helpt het je.

Heel erg bedankt, ik zal kijken of ik er wat mee kan doen :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde gehad. Veel ellende gehad met slechte jongens en toen kwam hij… doe gewoon rustig aan en het komt écht wel goed. En vlinders voel ik ook nooit, dat hoef je echt niet constant te voelen :slightly_smiling_face:.

Als je elkaar veel ziet en spreekt en je weet dat het wederzijds is gaat die verliefdheid weg, of dat nou na twee maanden is of na twee jaar, dat zal wel verschillend zijn. Ik vind het best vroeg om er nu al over te twijfelen maar ik vind dat je alles op alles moet zetten zolang je twijfelt, niet gaan uitmaken dus. Op een gegeven moment komt er een punt waarop je denkt; Oke ik voel gewoon niets meer voor hem, dan kun je het uitmaken. Maar voor hetzelfde komt er een punt waarop je echt heel erg van hem begint te houden. Twijfels gaan over, heb geduld.

Ik hoop dat de twijfels over gaan ja, dankjewel!