Ik vind zoenen niet lekker

Hoi allemaal,

Ik heb nu al langer dan een jaar een relatie, en er is iets wat me nu al vrij lang dwarszit: ik hou niet van zoenen. In het begin vond ik het volgens mij iets draaglijker dan nu, maar de laatste tijd moet ik er al van walgen als ik er alleen maar aan denk. Op zich hebben we vrij vaak gezoend, ik probeer het steeds weer in de hoop dat ik het leuker ga vinden, maar ik vind het gewoon niet lekker.

Met zoenen bedoel ik tongzoenen, een kus met alleen de lippen vind ik niet erg. Ik vind het glibberige gevoel van een tong in je mond en al dat speeksel dat zich mengt en je uitwisselt simpelweg hartstikke smerig. Mijn vriend die houdt er helaas wel van, wat voor mij best irritant is, aangezien ik het dus echt vies vind.

Aangezien over het algemeen mensen wel van zoenen houden, denk ik toch dat er iets mis is. Waar zou dit aan kunnen liggen? Hebben sommigen van jullie dit ook?

Ik heb overwogen dat een van ons misschien gewoon niet kan zoenen, maar ook de gedachte aan de tong van iemand anders in mijn mond doet me gruwelen, dus dit weet ik niet zeker.

Graag zou ik weten wat er aan de hand is, of tips hebben waardoor het misschien minder vies voor mij wordt, want op zich is het ook niet leuk voor mijn vriend als ik nooit zin heb wanneer hij wil kussen.

Hopelijk weten jullie iets :kissing:

Ik heb ook niet zoveel met tongzoenen, gelukkig is mijn vriend er niet zo van. Het is dus niet iets heel vreemd, al weet ik niet hoeveel andere mensen dat ook hebben. Ipv. tongzoenen zou je een beetje met zijn lippen kunnen spelen, speels bijten etc. Iets doen waarvan je walgt word je niet gelukkig van.

Ik vind het ook echt 10x niks :’)

Blugh, “wasmachine” tongzoenen vind ik zó vies :’)
Ik doe inderdaad wat @Pencil ook al zei: beetje met de lippen spelen/met de tong de lippen strelen (dus niet in de mond), bijten, etc.
Ik ken persoonlijk niemand die wasmachine-zoenen lekker vindt, dus het is echt niet raar hoor!

Ik ken het wel een beetje, zo erg als jij ervan walgt heb ik niet maar ik vind het lang niet altijd lekker. Soms komt er zoveel speeksel vrij voor mijn gevoel en dan stop ik er ook gewoon mee. Mijn vriend en ik zoenen ook niet zo heel vaak en als we het doen vind ik het meestal wel lekker, maar er moet maar een keertje teveel speeksel bij komen kijken en dan ben ik er alweer klaar mee…

deze beschrijving hahaha, als je het zo zegt klinkt het ook heel smerig

Herkenbaar maar dan eigenlijk ook gewoon zoenen. Op sommige momenten wil ik gewoon niet zoenen, dan voelen/proeven zijn lippen ook niet lekker.

Haha omg same, maar bij mij komt t ook omdat ik een gehandicapte tong heb mijn tongriempje onder mijn tong is te kort en daardoor kan ik m amper uitsteken, wat trouwens ook vaak pijn doet.

Ik vind tongzoenen ook echt helemaal niks, maar ik ben gek op gewoon kusjes geven. Gelukkig heeft mijn vriend het nu neergelegd dus jeej :grinning: Ik en mijn vriend hebben er dus gewoon over gepraat en hij zag ook dat ik helemaal streste als we het probeerden en het meestal niet eens lukte omdat ik mezelf gewoon wegtrok.

Na we probeerden te tongzoenen was ik ook altijd stil omdat ik me schaamde omdat ik het niet wou/durfde/vies vond/… dus dat wou mijn vriend ook vermijden.

Dus het zal nog heel veel praten worden en een compromis sluiten.