Ik vind school echt niet meer leuk help!

Hallo ik ben een meisje van 13jaar en zit al twee en een half maanden in de brugklas!

Het begon heel leuk en alles en ik had altijd zin in school want ik had vriendinnen die vorig jaar ook bij mij in de klas zaten maar die zie ikd us alleen ind e pauze want ze zitten in een andere klas!

maar ik kon kiezen tussen Ipad klas zonder een talentklas(zoals sportklas,expressie enz) of een klas zonder Ipad maar wel expressie! klas maar ik heb dus gekozen voor Ipad klas zonder talentklas en dat was me allergrootste fout! Want alle meisjes die ik aardig vond in mijn klas en in een andere klas deden expressie! En ik deed dus regulier met paar andere meisjes! Maar ik vind die meiden helemaal niet aardig!

En nu zegt me moeder wel! Je bent veel te verwend je moet gewoon vrienden met ze worden! Maar ik heb het ook heel erg vaak geprobeerd maar we hebben gewooon geen klik met elkaar , dus elke avond zit ik te huilen dat ik niet naar school wil in me eentje in me kamer! Want me moeder wilt niet dat ipad klas EN expressie ga doe. Want dat is te duur en we hebben in deze tijd van crisis echt bijna geen geld!

weet iemand wat ik moet doen ! Aub! Ik haat school daarom zo erg!

En o ja ik ben van plan morgen te doen om ziek te zijn om niet naar school te hoeven! :flushed:

Praat erover met je mentor?

Zo los je ook niks op

ja dat heb ik ook gedaan maar zij zegt dat ik gewoon expressie dan moet doen

Dit is niet oplossingsgericht. Ga met je ouders praten en kijken of er een oplossing mogelijk is! Je bent pas net begonnen op je nieuwe school in een nieuwe klas. Nieuwe mensen leren kennen moet je tijd geven en er vooral open voor durven staan!

Holy shit hoeveel uitroeptekens gebruik jij wel niet XD

dat is serieus gewoon dom.

Nah zo dom is dat toch niet :’) Iedereen doet dat wel eens en zoveel mis je ook weer niet als je 1 dag lessen mist maar oké. School blijft belangrijk en door te spijbelen betekent dat vaak wel (niet in alle gevallen) dat je cijfers gewoon niet goed genoeg zijn waardoor je een jaar extra op school zit. En dat is toch helemaal niet wat je wil? Dus ik zou als ik jou was (hoe verschrikkelijk school soms ook kan zijn) jezelf uit bed schoppen en naar school gaan want je wil zo snel mogelijk van school af, niet zo lang mogelijk blijven :’)

Ik vind het wel redelijk dom om te spijbelen. Want van uitstel komt afstel en op die manier ga je het alleen maar moeilijker vinden om weer naar school te gaan. Praat erover met de schoolbegeleider en laat je desnoods van klas veranderen.

Je zit er nog maar net, stap even over je vooroordelen heen en probeer het. Spreek met jezelf af dat je het dit jaar aankijkt. Vind je het na dit jaar nog steeds tien keer niks? Dan bespreek je het opnieuw met je mentor en kijk je of je kan worden overgeplaatst naar een andere klas, of dat je misschien het jaar over kan doen.

Ik zou het idd nog even aankijken en anders overstappen. Ik vind je moeder ook best wel slecht bezig ‘je moet maar vrienden met ze worden’. Als het niet klikt, klikt het niet. En zo erg is het toch ook weer niet, je ziet je vriendinnen toch gewoon in de pauze?

Gedraag je niet als zo’n slappe zak en ga gewoon naar school.
En je kan toch buiten school om wel bevriend zijn met die andere meiden.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ben het wel hiermee eens. Ga gewoon naar school en, zoals al eerder gezegd is; je zit er pas net. Je weet niet hoe het het hele jaar zal zijn na een paar dagen school. Dus gewoon gaan, je zal wel moeten

Wie heeft er wél zin in school. En je moet wel.

Praat er eens over met je mentor of er een optie is om over te stappen naar de andere klas. Maar waarschijnlijk raadt deze je aan om tot de kerstvakantie het aan te zien en dat is ook wat ik je wil adviseren. Je zit pas net in de brugklas, wacht gewoon af. Je vriendinnen kun je in de pauze zien, dus ik zie je probleem niet.
Spelen dat je ziek bent los je niets mee op om 2 redenen. De eerste reden is dat je dan school mist en spijbelt, de tweede reden is dat je moeder/vader je misschien niet meer gelooft als je een keer echt ziek bent.

Je kan niet altijd alles met je vriendinnen doen,
Jij wilde graag een Ipad waarom zou je je wens veranderen alleen
om een paar vriendinnen?
Heb je wel eens goed met die andere meisjes gepraat?
Misschien zijn ze wel heel erg aardig.
Niet nep zieken, dat is geen oplossing, dat is weglopen van je problemen

Vraag ik me ook af. Je moet een opleiding doen die je leuk vindt, niet eentje waar je vriendinnen toevallig ook op zitten.

expressie volgen zit er zoiezo nieto meer in em ouders hebbn er geen geld voor maar alsnog bedankt!

Precies dat!