Ik vind mijn leven niet meer leuk..

Ik heb het nu echt gehad. Mijn klasgenoten die doen alsof ik niet besta, mijn vriendinnen die me zomaar dumpen, mijn vader die het mij allemaal moeilijk maakt, mijn zelfvertrouwen die ver onder peil is, mijn zwaarbeschadigde haren die maar niet willen herstellen, mijn ontevredenheid over mijn uiterlijk maken mijn leven heel erg moeilijk. Misschien vind je dat ik zeur en dat alles ‘‘zo slecht nog niet’’ is maar dat is het wel, ik ben al hooggevoelig van mezelf en mijn klasgenoten en andere mensen maken het alleen maar erger. Soms, als ik alleen in mijn kamer ben moet ik door dit alles gewoon huilen. Ik ben echt depri en ik wil er ook uitkomen, maar dat gaat niet zomaar. En ik vind het zoiezo moeilijk om hulp te vragen aan mensen, en ik ben dit ook niet van plan. Ik ben zo boos, boos op mensen waardoor ik nu verdrietig ben en niet eens van mijn leven kan genieten. Mensen die het me moeilijk maken of mensen die zeggen dat ik lelijk ben (heel veel mensen zeggen dat) Ik weet niet hoe ik dit verder kan uitleggen en ik heb daar ook geen zin meer in. Ik voel me echt niet lekker nu, ik wil echt een normaal leven lijden en niet altijd verdrietig te hoeven zijn.

kijk naar de dingen die wel goed zijn, je bent gezond, hebt genoeg te eten en een dak boven je hoofd! Ga anders iets doen waar je nieuwe mensen ontmoet en misschien ook wel nieuwe vriendinnen. Dan heb je geen tijd om depri te zijn en kan je ook nieuwe vrienden ontmoeten. Ga ook met je vader praten, als je hem uitlegt dat je niet lekker in je vel zit begrijpt hij het vast wel.

desnoods kan je nog naar een psycholoog gaan? vooral aan de leuke dingen denken !

Maak een verandering in je leven, iets waardoor je ineens anders bent.
Dit kan bijvoorbeeld je kledingstijl zijn, mensen kijken dan ineens heel anders tegen je aan? Probeer het, wie weet helpt het

Ik heb eigenlijk maar één tip: ga hulp zoeken! Je ziet zelf dat het niet goed met je gaat, en dat je er zelf niet uitkomt. Praat er dus over met een familielid, met de vertrouwenspersoon op school of met de huisarts, die kan je misschien doorverwijzen naar een psycholoog. Het lijkt misschien nu niet zo, maar er is altijd wel iemand die je kan helpen!

Hier zit er nog een met precies hetzelfde probleem als jou.

Ga dingen doen waar je zin in hebt. Doe eens gek! een heel ander jij! en je hoeft geen vriendinnen in die school, ga desnoods naar een andere school.

ga eens shoppen, naar de kapper (ik weet niet waardoor je haar beschadigd is, maar een goede kapper kan je vast wel helpen denk ik), ontmoet nieuwe mensen door op een sport te gaan of muziekles te nemen ofzo, doe iets waardoor je zelfvertrouwen weer beter wordt!

Dit heb ik nou ook! Het liefst skip ik mijn verjaardag gewoon!!

Maar voor de TS:
‘Zoek’ een vriend of vriendin waar je je hart bij kan luchten! Dit heeft voor mijzelf heel erg geholpen. En mischien is het een idee om op een sport te gaan, zo leer je nieuwe mensen kennen en mischien nieuwe vriendinnen!

Praat met je mentor / maatschappelijk werker opschool / ouder / famielid / huisarts / psycholoog
Als jij niet lekker in je vel zit, zijn er áltijd mensen om je te helpen.

ga op een sport, maak nieuwe vriendinnen je zult je dan vast beter voelen

zoals ik ook al gelezen heb, maak een verandering in je leven! Lekker shoppen, nieuwe kleding, nieuwe haarstijl, zoek een leuke bezigheid, zoals een sport of een instrument (dat heeft mij ook heel goed geholpen) of bijvoorbeeld dansen /kunst/zingen. allemaal heel erg leuk; en er zijn andere mensen waar je weer bevriend mee kunt worden. Het is ook belangrijk om niet onzeker over te komen. Want als je je onzeker voelt merken anderen (bijvoorbeeld in je klas) dat. En dan willen ze eigenlijk niet praten, want dan voelen ze zich zelf ook ongemakkelijk. Ga eens een keertje gwoon bij hen staan, en dan gewoon meepraten! Ze kunnen toch moelijk weglopen? En als je niet meer met hen wilt omgaan ga je toch met de jongens in de klas om (dit is wel moeilijker).
en anders kan je er altijd nog over praten met je mentor of je ouders bijvoorbeeld.

-jouw klasgenoten zijn kut. leer der mee leven, over een paar jaar zie je ze nooit meer.
-je vriendinnen hebben een fase. maak ondertussen contact met anderen(?)
-ga eens met je vader naar de film ofzo
-koop haarherstelproducten, koop gezichtsproducten, koop heel veel leuke spulletjes(ga shoopeenXDD)

• nee je overdrijft niet want ik ken het gevoel en het is kut.
    -ik vind je GEWELDIG(dus sla dat probleem met je zelfvertrouwen maar weg)

waarom zou het met weinig mensen niet leuk kunnen worden?

Als mensen je lelijk noemen, kun je iets aan je uiterlijk doen=
Tegenwoordig is alles bijna mooi te maken.
En je moet idd de positieve dingen van je leven bekijken, er zijn mensen die het veeeel slechter hebben dan jij! (denk aan de kindjes in Afrika)?

xx

Het is niet leuk wanneer je geen vrienden/vriendinnen hebt die op je verjaardag kunnen komen.

Je laat je klein maken door mensen om je heen en dat moet je niet doen.
Je gelooft de mensen om je heen en dat moet je ook niet doen.
Niemand is lelijk.Maar als je van binnen niet straalt,straal je ook niet van buiten.
Mensen die jou lelijk noemen hebben zeker nooit in de spiegel gekeken.
En je ‘zwaarbeschadigde haar’ daarvoor kan je naar de kapper gaan en een leuke kapsel nemen die bij je past.
En ik weet niet of dit helpt maar je klasgenoten of je vriendinnen zie je toch niet meer over 3/4 jaar.Hun gaan hun eigen kant op en jij je eigen.