Ik vind mijn beste vriendin leuk ~jongen

Hoi,
ik ben een jongen van 16 jaar. ik heb even een account aangemaakt op girlscene omdat ik van meisjes bij mij uit de klas had gehoord dat ze hier wel eens op keken.

ik zit de laatste maanden met een probleem. ik ben sinds de eerste klas (ik zit nu in de 5e) heel goed bevriend met een meisje, en ik weet sinds een paar maanden redelijk zeker dat ik haar echt leuk vind. ik weet nu alleen niet meer wat ik moet doen, want zij vindt al 1,5 jaar een jongen leuk die niets met haar wil, en ik weet niet of ze mij wel leuk vindt.
ook heb ik het sinds de zomervakantie uit met mijn ex, waar ik een jaar mee heb gehad. ik spreek haar nooit meer, maar mijn beste vriendin denkt volgens mij dat ik nog steeds niet over haar heen ben.

ik weet dus niet wat ik moet doen aangezien ik heel graag iets met haar wil, maar ik wil tegelijkertijd onze vriendschap niet verpesten, want die is me heel dierbaar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

dit mocht toch niet echt?

misschien ergens waar ze bij is zeggen dat je al over je ex bent. en dat er een heel leuk meisje bij jou in de klas zit. en dan net doen dat je haar niet ziet, miss snapt ze het en dan kan jij de eerste stap zetten??

Idd, deze site heet GIRLscene,
geen BOYscene, maarja, ff om mezelf nuttig te maken :stuck_out_tongue:

Zoiets heb ik dan ook gehad, maar dan met een jongen.
Laat het, spreek desnoods vaker af.
Afwachten is het moeilijkste wat je kan doen, maar ik denk dat het in deze situatie wel het handigst is.

Ik denk dat je vriendin, jou niet echt leuk vind! Maar, (ja, altijd die maaren he :stuck_out_tongue:) dat kan veranderen!

Fiets met haar mee naar huis,
flirt met haar, ( knipoog,zeg dat ze leuke kleren aanheeft, dat ze lekker ruiken etc.)

Succes!

Of door het park lopen, een goed gesprek houden, etc.

^NIET NIET NIET knipogen. o.o Dat is zo raar. :"D

maar OT: Ik denk dat je het wel voorzichtig moet doen wat Snitchh al zei. Maar idd vertellen want anders zit jij er ook telkens mee en weet zij ook niet waar ze aantoe is.

^ Sommige jongens kunnen wel leuk knipogen hoor! MMaarja, ook weer niet té overdreven, ^.^ zoiets dus niet, Maarja, ieder zn eigen mening

Probeer het idd zoals de anderen voor mij al gezegd hebben, voorzichtig over te brengen dat je niets meer voor je ex voelt, daarna kun je de volgende stap zetten om haar te vertellen wat je voor har voelt. Meestal als je verliefd bent geworden op je beste vriend(in), dan verpest het je vriendschap met diegene, hoeft niet maar er is een grote kans van wel. Ze ziet je momenteel gewoon als beste vriend, en aangezien ze al een andere jongen leuk vind…

Misschien kun je het haar op haar verjaardag vertellen ofzo?
Of bijvoorbeeld in de zomer, waar jullie naar het strand gaan, en dan kun je het haar 's avonds vertellen…
Zo van ‘‘naam van het meisje’, ik vind je al een tijdje leuk, je bent een lieve spontane meid. Ik weet dat je niets voor mij voelt op die manier, maar ik wou je dit laten weten omdat ik er best wel mee zit.’ Romantisch hoor!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

als je nou extra veel leuke dingen met haar doet een heel lief bent, zegmaar een beetje hints geeft waardoor ze denkt van zou die me misschien leukvinden? als ze je niet leuk vind zou ze denk ik best wat terughoudener zijn en merk je het dus aan haar. als ze wel terug flowt kun je het haar uiteindelijk vertellen…
aha succes

Als jullie echt zo goed bevriend zijn, zou je er met haar over kunnen praten. Misschien vindt ze jou ook leuk, en anders weet je waar je aan toe bent

Ik heb een keertje Boyscene opgezocht om te kijken hoe het eruit zag,
ik vond dat forum echt heel anders dat het girlscene forum, je ziet echt zo weinig topics, en de meeste adviezen die de jongens proberen te geven zijn een stuk slechter.

heey,

ik ken je gevoel :slightly_smiling_face: ik zit er op dit moment ook mee …

Ik ben eigenlijk aan het afwachten en ooit zal ik het wel te weten komen zkr :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat je er snel uitbent :slightly_smiling_face:

nou ik kan hier eigenlijk vrij weinig aan toevoegen :wink:

ik vind het trouwens stiekem wel leeuk dat hier ook jongens komen voor advies enz…

wees er gewoon altijd voor haar, ze ziet vanzelf wel wat voor een toffe jongen je bent - als je dat bent. xd

Ik vind dat zoiets best voor een keer mag.

Misschien moet je het haar gewoon eerlijk vertellen? Het is niet voor niets je beste vriendin toch :slightly_smiling_face:

succes!

Dit vind ik echt heel schattig. :slightly_smiling_face:

Misschien als jullie praten even zachtjes haar hand aanraken, net iets langer in haar ogen kijken dan normaal, dat soort kleine dingetjes. En dan kijken hoe ze daar op reageert.

Veel knuffelen? Haar vaker aanraken? Een meisje merkt dat dan meestal wel. Misschien ook gewoon wat subtiele dingen zeggen, dat haar haar leuk zit, dat ze mooie kleding aanheeft, dat je haar een lief meisje vindt :slightly_smiling_face:

Dit ja.
Ik weet natuurlijk niet hoe het meisje is, maar ik zou daar persoonlijk wel vatbaar voor zijn haha :stuck_out_tongue: Dat je haar echt aandacht geeft, en dat ze weet dat je om haar geeft. Maar wel rustig aan, anders schrikt ze er misschien van…

IK denk dat het juist verstandig is om NIET te gaan vertellen dat je over je ex bent, want op dat moment haal je juist je ex weer naar boven in een gesprek, en zal zij juist denken dat je er niet over bent.

Zij merkt pas dat je over je ex bent, wanneer je het er NOOIT meer over hebt…
Ik geloof echt een jongen niet hoor als hij steeds over zn ex begint dat ie daar wel overheen is, want hij als steeds haar opbrengt, denkt ie toch aan haar??
En dat wilt geen enkel meisje horen, verhalen over dingen over de ex…

En begin langzaam wat te flirten, en complimentjes, als je haar ziet en een knuffel bijv geeft, zeg dat ze heerlijk ruikt, of dat ze er mooi uit ziet.
Probeer wat vaker af te spreken, maar doe geen typische vriendschaps dingen waardoor jij jezelf in de ‘friend-zone’ zet… zoals lunchen, is een vriendschaps ding ( kan later in een relatie, niet als date! )
Neem haar mee ergens naar toe, naar de bioscoop, maar dan niet naar een horror of een actie, dat is ook waar je als vrienden heen gaat, als ‘date’ is het leuker om naar iets romantisch te gaan… ook al weet zij niet dat het misschien als date is bedoelt voor jou, het is een stuk ‘dateriger’ dan wanneer je naar een horror / actie of thriller gaat.

En laat vooral zien dat je voor haar klaar staat, dat je het prettig vind bij haar, en veel afspreken en praten. En praat ook in gesprekken, kan ook via msn als je dat makkelijker vind, over dingen die dieper gaan dan’hee wat heb je gedaan, haha ik dit en dat en blabla". Probeer het wat meer flirterig te doen, of stille hints geven als ze bijv rugpijn heeft of spierpijn ofzo, dat je haar wel wilt masseren als ze dat fijn vind. Ze zal er misschien geen ‘ja’ op zeggen, maar ze gaat dan misschien wel denken; ‘zou hij mij leuk vinden?’
Als een meisje dat denkt van een jongen, gaat ze vaak overna denken… is hij leuk, kan ik hem leuk vinden…

Probeer zulke dingen een tijdje, en probeer dan eens voorzichtig te vertellen dat je haar stiekem wel een beetje leuk vind…

succes!

volg je hart! Daarbij als jullie vriendschap zo goed is, zal ze als ze dit weet ook nog gewoon vrienden met je kunnen blijven als ze geen gevoelens voor jou heeft. succes! x