Ik vind mezelf té lang

Ik ben 14, over een paar daagjes 15 en ik ben nu 1.78, en ben ook dun.
ik ben ook een stuk langer dan al mijn vriendinnen, en vergeleken met andere meisjes van mijn leeftijd.
Dit valt nog mee, maar ik ben nog niet ongesteld en er wordt gezegd dat je dan nog best veel bijgroeit.
Ik ‘kan’ of durf ook geen hakken meer aan omdat ik me dan echt een reus voel…
en ik ben juist DOL op hakken of sleehakken en zeker deze zomer…
ook veel jongens zijn even groot of kleiner dan ik, en dat vind ik echt ongemakkelijk.
Is dit nu echt zo lelijk, als je lang bent, en dun? dus ook cup A en geen kont?
ik voel me er echt heel ongemakkelijk bij… zijn er pillen die je kunt slikken dat je niet meer groeit of kleiner wordt? En dit meen ik serieus, ik hoop dat jullie me raad kunnen geven, en kunnen zeggen wat jullie er van vinden.

liefs.

Je bent 14…
En je hebt pech als je jezelf te lang vind :'D Kan je vrij weinig aan veranderen behalve het te accepteren.

Nou, en dat kan ik dus niet:P

Dan zal je wel moeten.

Ik heb hetzelfde! Ik ben ook zo lang en dol op hakken enzo. Ik heb ze weleens bij speciale gelegenheden, feestjes enzo, aan maar doen voel ik me ook echt een reus, zelfs bijna groter dan een paar jongens. Maar verder weet ik niet of er iets is waardoor je kleiner wordt ofzo. Heb je al op google gekeken?

Edit: Ik heb net even voor je gekeken maar volgens mij bestaat het niet, zo’n pil. Dan moet je het maar gewoon proberen te accepteren, zoals ze hierboven ook al zeggen. En als je zo graag hakken aan wilt moet je het misschien gewoon doen, en je niks van anderen aantrekken.

Je zal waarschijnlijk nog meer groeien, dus mijn tip: face it.
zie er voordelen in en negeer de nadelen.

ik herken mezelf hier helemaal in, toen ik 14 was ben ik erg gegroeid en had altijd maat 32/34 en cup A.
ik droeg gewoon alles wat ik leuk vond, dus ook hakken enzo. Je moet gewoon dragen wat jij wil, en er bestaan ook lange jongens!
heel veel leuke zelfs *spreek uit ervaring*.
dus komt allemaal goed!

Ja, maar daarover kan ik niets vinden…

Er is neem ik aan wel eens uitgerekend hoe lang je zou gaan worden?
En er is wel een mogelijkheid om de groei te stoppen maar daarvoor moet je bij de dokter zijn en daar zullen wel bepaalde voorwaarden aan vast zitten.
Maar goed, ik zou je niet te druk maken.
Ik ben zelf 1.85 en was op jouw leeftijd ook 1.85, er zijn ergere dingen.
Ik durf ook geen hakken aan maar als je het echt wilt moet je je er gewoon overheen zetten!
En van die jongens, jongens groeien later en van jouw leeftijd zijn ze vaak niet lang. Maar om eerlijk te zijn vind ik 1.78 nog best wel meevallen.

Daar is helaas weinig aan te doen. Die “cup A” en “geen kont” kunnen nog zeer zeker veranderen; op een gegeven moment ga je meer in de breedte dan in de lengte groeien, dus maak je daar nog maar geen al te grote zorgen over. : p
En op jouw leeftijd zijn jongens vaak kleiner, maar die krijgen vaak ook opeens een enorme groeispurt.

Dat van de hakken is jammer, maar stel het uit voor bijvoorbeeld feestjes, dan dragen veel meiden hakken, dus dan is er geen “vergroot” verschil tussen jou en die anderen.

@unusualname
1.78 valt mee maar ik groei nog want ik ben nog niet ongesteld…

een meisje uit mijn klas is ook dit jaar 15 geworden, en zij is 1.89…
dus zo erg heb je het nog niet

Ik ben 1.73 en 13 en ik droom er van 1.78 te worden. En schijt aan de rest, er zijn zoveel meisjes boven de 1.75 en het is toch mooier om lang te zijn?

Nou als je er echt veel problemen mee hebt kun je naar de dokter gaan. Die kan berekenen hoe veel je ongeveer nog groeit en ik geloof dat er evt. een mogelijkheid tot groeiremmers is. Zoals ik zei. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Nou, ik ben 1,61m en ik vind dat juist een mooie lengte. Dus dat verschilt per persoon. :stuck_out_tongue:

Oh en trouwens: Groeiremmers intypen op Google.
Staat ook informatie.

dat ligt aan je smaak´
ik vind het persoonlijk zo lang, niet zo mooi

Groeiremmers verminderd de kans op vruchtbaarheid… no way dat mn moeder dat goed gaat keuren

dan kan je er Niks aan doen denk ik

Ik vind het zelf ook onzin, tenzij je 2 meter ofzo gaat worden. Maar als ik jou was zou ik me niet te druk maken.