Ik vind mezelf een slechte vriendin.

Zoals de titel luid, ik vind mezelf een slechte vriendin. En dan heb ik het over een normale vriendin, waar je er meerdere van hebt, dus niet DE vriendin van een jongen.

Ik ben bijvoorbeeld heel slecht in het bewaren van geheimen. Het is niet zo dat ik dingen expres doorvertel, het floept er vaak gewoon uit! Ook vind ik dat ik weinig doe voor mijn vriendinnen.
Ik raak heel snel verveeld en heb eigenlijk geen échte vrienden, met wie ik alles kan delen.

Ik weet alleen niet waar het aan kan liggen. Ik vind het wel jammer, want ik zou het zo fijn vinden om gewoon gezellig dingen te kunnen doen met iemand en gewoon mijn hart luchten als ik ergens mee zit…

Iemand tips?

Het ligt aan jezelf denk ik. Dat jij geen geheim kunt houden is idd onzin, want als het veel voor je betekende zou er altijd een belletje gaan rinkelen wanneer je het wil vertellen. Want vóór een mens zoiets zegt, denkt hij sowieso na. Ik weet echt niet wat je eraan moet doen, want het is niet zo dat het verwijderd kan worden. Ik geloof dat je gewoon meer moet beginnen nadenken, en geen dingen bij anderen doen die je zelf niet fijn vindt.

je vind jezelf een slechte vriendin?
oke.
daar kan je toch zelf verandering in brengen. nadenken voordat je wat zegt scheelt al een hoop.

Tja, je noemt alle slechte dingen zelf al op… Alleen jij kan ze veranderen, dus dan zou ik daar maar eens mee beginnen.

wat voor een tips wil je hebben? je weet zelf wat je moet doen om te veranderen. om te beginnen geen geheimen doorvertellen. al die dingen die je opnoemt doe je toch echt zelf, dus je zal jezelf moeten veranderen, daar kunnen wij je niet bij helpen.

Dat je geen geheimenzou kúnnen bewaren is, zoals eerder al gezegd, onzin.

Maar als je jezelf een slechte vriendin vind, doe dan je best om dat te veranderen. Blijf je vriendinnen trouw, ga eens gezellig een dagje met ze op stap, verras ze is door iets liefs/spontaans te doen…

eerst nadenken en dan iets zeggen
niemand zit op een vriendin te wachten die geen geheimen kan bewaren

Als je zelf je fouten ziet, kun je het toch ook verbeteren?

Tsjaa.
Ik kan me moeilijk voorstellen hoe het steeds kan dat je alles doorverteld zonder er zelf erg in te hebben.
Maar idd wat anderen ook zeggen; denk eerst goed na voordat je iets zegt!
En nog over die fouten die je net opnoemt, de oplossingen liggen bij jezelf.

Laat maar. Jullie begrijpen me verkeerd, dit topic kan verwijderd worden.

Wat bedoel je dan?