Ik vind iemand leuk op school (probleem)

Hallo,

Ik vind iemand leuk op school, maar wer is een probleem. Diegene zit in het tweede jaar (en ik in het eerste jaar) dus ik weet niet wanneer diegene op school is. Ook loopt diegene stage, maar misschien is het al afgerond, omdat we tegen het eind van het schooljaar aan zitten.

Ik wil die persoon benaderen (vragen om wat leuks te doen) voor de vakantie begint, maar ik weet niet hoe! Ik heb geen contactgegevens. Alleen een voornaam!

Kan iemand me AUB helpen?

Maak eerst eens een praatje op school! Dan weet je vanzelf of het klikt en kan je eventueel zijn nummer vragen.

Hoi Janneke,

Bedankt voor jouw reactie!

Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd. Het probleem is niet dat ik hem niet durft te benaderen (want dat wil ik juist), maar dat ik hem niet kan vinden op school. Hij zit in een andere jaar. Onze roosters verschillen heel erg.

Ken je iemand die hem/haar kent?

NeešŸ˜¢ jammer genoeg niet

Maar heb je ooit met hem gesproken? Ik denk dat het slim is eerst contact te leggen en een praatje te maken voordat je zegt dat je hem leuk vindt. Leer hem eerst kennen.

Misschien kan je ooit iets langer blijven rondhangen op school?

Zie je hem of haar in de pauze? Misschien kan je zo erachter komen in welke klas die zit.

Nee maar 1 keer gezien en dat was maanden geleden. Wat ik wel weet is dat hij een terugkomdag heeft op donderdag ivm stage, maar dit schooljaar is zo goed als klaat tenzij je iets moet herkansen.

Ja ik vroeg om hulp met school en we hadden toen iets van 20 minuten samem geoefend. Alleen durfde hem niet om zijn nummer te vragen.

Hmm. Ik heb dat ook wel meegemaakt op de middelbare. Je weet niet of hij jou leuk vindt, dus je moet erop voorbereid zijn dat zijn antwoord nee is.

Ik denk dat je verder weinig opties hebt. Kan je niet zijn Instagram profiel vinden? Dan kan je een berichtje sturen en kijken of hij eventueel antwoord geeft.

Jaa geprobeerd, maar ik kan hem niet vindenā€¦

Gaat een beetje moeilijk als je alleen iemands voornaam kent.

Toch bedankt voor de hulp allemaal!

Ken je ook geen vrienden of kennissen die hem wel misschien kennen? Je kunt kijken of hij Facebook heeft en daarna hem proberen op Instagram te vinden? Of je benadert hem via fb dat kan ook haah. Geen idee of je hem via fb al hebt geprobeerd te vinden.

Jammer genoeg niet anders had ik het wel gedaanšŸ™ƒ, maar is dat niet eng/raar via social media bemaderen? misschien kan ik contact opnemen met een andere tweedejaars die ik ken.

Mijn excuses voor de late reactie?