ik vind het zo vervelend

om maar even kort door de bocht te gaan: ik ben heel erg dun wat absouut niet mooi is en zit er mee. en dan ook al jaren, ik probeer al jaren aan te komen maar het lukt maar niet. soms rollen de tranen savonds in bed over mn wangen omdat ik ook gewoon een “normaal” lichaam wil, net zoals iedereen om mij heen. ik hoef echt niet een perfect body, maar gewoon normaal. ik ging deze 2 weken nog eens extra hard proberen aan te komen, ik kwam 0,4 kg en en vervolgens viel ik 1(!!) kilo af… nooit verwacht. ik heb het er al eens met mn moeder over gehad en die zei dat ik gewoon wat meer moet eten. wat ik dus probeer.

• heeft iemand tips hoe ik makkelijk kan aankomen? … alles is welkom!
  • even iets anders: voor een bepaald iets is er afgesproken om allemaal een sportlegging aan te doen. en ik dus ook. ik heb dat normaal nooit en weet dus niet hoe dit gaat lijken, maar waarschijnlijk lijken mn benen nog dunner? of valt dat mee? en wat voor soort kan ik het beste kopen? of zal ik er nog een legging onder doen zodat het iets beter wordt?

ps: ik hoef geen berichten van “wees blij dat je dun bent” want nee dit wil niemand of “je mag wel wat van mij hebben” daar heb ik niets aan haha …

Soms is het gewoon je lichaamstype en een snelle spijsvertering die je niet snel aan laten komen. Denk erom dat je niet te ongezond gaat leven. Wat kan helpen is sporten, spieren opbouwen geeft veel meer body en curves. Je denkt dan misschien ‘maar dan verlies ik toch alleen maar meer vet?’ Dat ligt aan het type sport wat je doet. Vermijd cardio en kijk naar muscle building oefeningen. Ik weet niet hoe oud je bent maar je lichaam gaat echt nog veel veranderen.

Over het legging probleem. Je kunt zoeken naar wat losser zittende broeken (met als smoes dat je gewoon niks anders had en geen zin had om een hele strakke te kopen). Je kunt ook zoeken naar leggings met een patroon die optisch voller maken. Denk aan horizontale lijnen.

Maar zoals ik zei, ga niet te ongezond doen en geniet gewoon van lekker eten, ga niet express donuts zitten eten omdat je dikker wilt worden, dit kan ook negatieve gevolgen hebben. Sporten kan een mooie langetijds oplossing zijn.

Ik zou eens vragen bij je huisarts of je naar een dietiste kan.
Als je er zo erg mee zit, denk ik dat dit wel een stap in de goede richting zou zijn.

Heb je trouwens ook ondergewicht? Als in, je kan erg dun zijn, maar weeg je ook veel te weinig?

Wat Earthell zegt! Zoek bijv. eens Abby Pollock op op YouTube, zij was eerst ongelofelijk dun en heeft nu door een gezonde levensstijl prachtige curves! Ze is nogsteeds niet voller, maar gewoon mooi gevormd en gezond. :slightly_smiling_face:

[size=15px]

^^^Ja mijn eerste reactie dus :cold_sweat:

Maar ik ken ook heel veel mensen die daar last van hadden, maar vaak naarmate ze ouder werden was dit “probleem” vanzelf opgelost en nu zijn ze na een paar jaar verandert van “ik wil niet zo dun zijn” in “ik wil niet zo dik zijn” terwijl ik het allebei mooi vond maar oké, het is nooit goed. Zo is het tegenwoordig nu gesteld.

Dus als je gezond bent nu (niet vaak ziek, heel koud, zwak etc.) met ondergewicht dan zou het echt geen kwaad kunnen (denk dat iedereen dat juist mooi vind tegenwoordig en sommigen doen wss een moord om van lichaam te wisselen (denk niet alleen aan mensen die niet tevreden zijn met hun uiterlijk, maar ook mensen waarvan hun lichaam niet alles kan)).

Ik weet niet of meer eten en minder sporten help oid, vast niet want dan was het namelijk al opgelost.

Maar misschien kun je proberen de focus toe te brengen naar delen wat jij wel mooi vind. Als je dun bent kun je makkelijk grotere dikke wollen truien aan (om maar als voorbeeld te noemen) om te laten doen lijken dat je minder dun bent dan dat je vet probeert te verbergen als je dik bent. Dus zo moeilijk lijkt me dat niet, ook nu de winkels nu bomvol hangen met oversized jassen en kleding.

Een legging in vergelijking met een skinny jeans; daar zie ik vaak het verschil niet in. Vaak valt het achterwerk in een legging dan het meest op #tobehonest. Voor de rest niet zoveel, dus als je je daaraan stoort een langer T-shirt of vest ofzo. Vind niet dat mensen perse dikkere of dunnere benen hebben in leggings oid.

Weet niet of je wat aan mijn reactie hebt tho. Anders mensen vragen in je buurt (familie, vrienden)? Die weten namelijk hoe je eruit zien en kunnen een weloverwogen advies geven aangezien het ook gewoon allemaal in je hoofd zit vanwege onzekerheden.

Lang bericht dit.

ik ga haar zeker eens opzoeken!

ik heb zeker wat aan je reactie hoor! ben nu al iets meer gerust over het “leggingprobleem” tis eigenljjk indd redelijk hetzelfde als een skinny, bedankt!

Sorry maar dat is niet waar, het is bewezen dat het verschil tussen een snelle en langzame spijsvertering zo’n 400 calorieeen is, dat is niks.

In werkelijkheid eten mensen die roepen dat ze veel eten en maar niet aan kunnen komen in werkelijkheid gewoon weinig/precies genoeg om het huidige lichaamsgewicht te kunnen behouden, ookal denken ze oprecht dat dat niet zo is.

Hi ik had hetzelfde probleem, 2 maanden terug ben ik 7 kilo aangekomen in 2 weken door Apetamin. Dat is een product dat me hielp met het aankomen van gewicht. Het vergroot je eetlust en kun je hierdoor meer eten dan je gewend bent. Het belangrijkst is om je ontbijt niet over te slaan (wat ik meestal deed). In de ochtend eet ik dan altijd 1 banaan, volkoren brinta pap met melk en een plak ontbijtkoek. En wat mij ook zeker heeft geholpen is nog een eigen gemaakte calorieeen shake in de avond te drinken. (2x banaan, 3 scheppen vanille ijs, 3 scheppen muesli, 1 eetlepel pindakaas en melk) Deze shake is al 1000 calorieën dus dat voegt veel toe.

Zelf gebruik ik deze app “Lifesum”, het helpt je om je calorieën bij te houden en kun je zien hoeveel calorieen je nog mist om aan te komen. Zelf at ik rond de 3000 calorieën per dag :slightly_smiling_face:

Bezoek inderdaad de huisarts (en diëtist) eens. Mijn ex-vriend was ook heel mager en die dronk van die drankjes die eigenlijk voor ondervoede baby’s waren, voor hij ging slapen. Op dus het advies van dokter/diëtist. Dat heeft er duidelijk voor gezorgd dat hij wat kilo’s aan kwam.

Daarnaast probeer vooral gezond te eten met producten met goede voedingswaarde. Maar ook daar kan een diëtist je adviezen voor geven. Denk aan noten, avocado, banaan, brood/pasta maar dan wel volkoren natuurlijk. =)

Ik zou inderdaad zeker naar je huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een dietist. Die kan je dan vertellen hoe je op een verantwoorde manier wat kilo’s erbij kunt krijgen. Al kan hij of zij je maar even een voorzetje geven, want het is ook heel naar dat je je zo rot voelt.

Ik vind het rot voor je dat je je om zo’n reden onzeker voelt. Ik herken je probleem heel goed en wat ik nu doe is sporten. Ik doe krachttraining 3x per week op een matje in mijn slaapkamer haha. Zo krijg je spiermassa en wordt je automatisch voller. Het is een optie, maar je moet het wel echt goed aanpakken en er ook lol in hebben! Ik hou wel van sporten en krachttraining maar als dat voor jou niet zo is, hou je het niet vol. :slightly_smiling_face: