Ik vind het eng om op kamers te gaan

Hey…ik ben van plan volgend schooljaar op kamers te gaan in den haag omdat ik daar een studie ga volgen, ik heb er heel lang over nagedacht en die studie is toch echt wat ik wil dus ik wil er eigenlijk wel voor gaan. ik woon nu in zuidlimburg vlakbij maastricht, en ik heb normaal gesproken best last van heimwee, dus ik ben heel erg bang dat ik in een ‘gat’ val als ik daar alleen zit; nieuwe studie, nieuwe woonomgeving, geen houvast aan mensen die ik ken, alles is vreemd en nieuw. heeft een van jullie ervaring met op kamers gaan en daar later spijt van krijgen of kan iemand me vertellen of het echt zo erg is of dat je snel nieuwe mensen ontmoet en het dus minder eng is?

Ik zit sinds dit jaar op kamers en je leert echt heel snel nieuwe mensen kennen, maar dat jij heimwee maakt het wel heel anders. Meisje bij mij op de opleiding heeft er ook last van maar volgt gewoon nog deze studie; vriendin van mij is gestopt omdat ze er zo erg last van had, ondanks dat ze aansluiting had etc. Denk dat je niks anders kan doen dan afw8en hoe het jou bevalt. Misschien ken je een vriend of vriendin die ook in Den Haag wat gaat studeren? Als je samen gaat lijkt het me dan dat je wel iets minder last krijgt van heimwee omdat je iemand van thuis bij je hebt.

Ik zit ook sinds dit (school)jaar op kot (kamers dus) en ik vind het echt zalig! Het is leuk om in de weekends thuis te komen, zeker wel, maar door de week amuseer ik me ook super. In het begin ben je heel druk bezig omdat je niets kent, moet lopen zoeken naar lokalen,… en daardoor zit je ook niet zo alleen weg te zinken. 't Is idd leuk als je iemand kent daar maar je leert echt snel mensen kennen ook hoor. De eerste dag loopt iedereen alleen rond dus je moet gewoon wat mensen aanspreken die je leuk lijken. Het loopt wel vanzelf vind ik. Ik ken ook mensen die het maar niks vinden op kot maar daar kom je pas achter als je werkelijk alleen op kot zit… Ik vind gewoon dat je je droomstudie niet mag laten vallen omdat je liever niet op kot gaat (ik ken zo iemand en die heeft er echt fameus spijt van)… Dus ik vind het zeker het proberen waard! (Ik vind trouwens dat je pas een echt studentenleven hebt gehad als je op kot gezeten hebt)

Meid ben je helemaal loco ofzo?
Lekker feesten, hele avonden opblijven, elke dag pizza, net zo lang uitslapen als je zelf wil, geen vervelende broertjes/zusjes, tv voor jezelf, leuke huisgenoten… En als je je eenzaam voelt kom je lekker op girlscene forummen! :ok_woman:
( zo zou ik denken dan )
Maar ik snap je probleem.
Ik denk dat je met je ouders moet praten, hun kennen jou en beste en kunnen je helpen de eerste paar maanden.

Ik ben toentertijd vanuit zuid limburg naar utrecht verhuist en ik kende daar ook helemaal niemand. Maar je leert echt snel nieuwe mensen kennen met je studie en uiteindelijk valt het dus allemaal wel mee. Hopelijk tref je het ook met je huisgenoten.
Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was. Als je het echt niks vindt, dan weet je het tenminste zeker en heb je het een kans gegeven.
Wegens omstandigheden heb ik nu even geen woonruimte en reis ik zelfs bijna iedere dag op en neer. Dat heb ik wel over voor mijn studie.