Ik vind het echt genaaid!

Ik heb in december mijn baantje opgezegt bij de afwas bij een restaurant omdat ik me net een slaaf voelde, mijn moeder zeikt maar dat ik dom ben dat ik dat gedaan heb en alles en dat ik ook alles teveel vind etc etc.
oke ik ben lui maar ik wil wel werken maar iets anders dan dat!

Nu heb ik dus een paar sollicitatie formuliers ingeleverd bij winkels enzo maar nog geen reactie maar ik zit met een paar problemen:
ivm geen werk krijg ik geen zak/kleed-geld… wat 75euro is.
en ik heb ook geen werk dus ik heb geen inkomsten…
heb nog maar 25euro op MIJN rekening staan! ik vind het zoo klote…
ik heb wel een spaar rekening met veel geld maar die is voor ‘later ofzo’

en probleem 2:
ik hield nooit mijn kamer netjes, je kon amper de vloer nog zien door mijn letterlijke klerenzooi.
nu heb ik mijn kamer al 2weken aan kant en dat is echt een record!
maar 3weken geleden zei mijn moeder van ja ik strijk niet meer want je gooit het toch gewoon neer en het heeft geen nut dit dat, ze was echt boos.
maar nu moet ik dus NOG STEEDS mijn eigen kleren strijken…
terwijl ik echt netjes aan het opruimen ben alles!
ik vind het gewoon zo oneerlijk!

Als ik uit school kom was ik de spullen af die er staan. dan om 5uur ga ik eten maken voor mij broertje en soms stiefmoeder.
daarna wast me moeder af en dan droog ik af.
en op dinsdag maak ik de wc schoon.
En ik heb ook een leven? ik vind het gewoon zo oneerlijk…

weet iemand op deze dingen wat? want zo voelt het net alsof het haar niks kan schelen he ik er bij loop of hoe ik me voel of whatefer…

Eerlijk gezegd vind ik je moeder nogal… vaag…
Niet lullig bedoeld, maar ze had er best eens met jou goed over kunnen praten en waarom je wilde kappen met het baantje, nu krijg je helemaal niks meer qua inkomen… Als jij je er niet goed bij voelde…
Ik weet t zo ook niet, je doet volgens mij zat in huis en dat soort gedoe… Beetje raar dat je dan de wc moet schoonmaken of moet strijken.

pf kun je nou echt niet zelf een oplossing bedenken? Dat is in dit geval HEEEL simpel ik zeg je een ding: praten. succes dr mee, houdoe

agree

ze vond dat ik me aanstelde over me werk want ik had eerst een krantenwijk en daar stopte ik na een paar maanden ook al mee, maar hallo dat is toch ook super kut?

en wc schoonmaken moet ik alleen omdat ik op dindsag stage loop en dat is van 16:00 tot 22:00.
dus vind ze dat ik wel iets nuttigs mag doen die tijd…

Stop iig elke dinsdag met de plee schoonmaken… als je moeder weer begint te zeiken, zeg je gewoon dat je al stage hebt gelopen, en dat ze wat jou betreft mag vinden wat ze wil, maar dat jij het ook moet volhouden… en dat je het al niet trekt omdat je al zoveel moet van school en stage.
Ik vind het tegenwoordig zowieso al belachelijk: op zo’n jonge leeftijd al zoveel moeten…

ik vind het eigelijk best normaal dat je moet mee helpen in het huishouden… zo moeilijk is het toch niet ?

Je zegt zelf al dat je lui bent, dus je hebt geen hulp meer nodig denk ik? Nouja, naar Afrika gaan is wel een optie. Dan zie je dat jij al loopt te zeiken dat je een slaaf bent omdat je moet afwassen, terwijl hun daar met stront hun huisies lopen te maken. Dus shut up girlie. :yawning_face:

Ja ik wil haar best helpen, maar ze houd me zakkleedgeld in, ik moet mijn EIGEN kleren strijken wat echt niet weinig is, moet huiswerk maken, moet voor mijn stage ook wat opdrachten doen, heb ook nog een vriendje, vrienden en nog meer shit.
ik wil der best helpen hoor, maar dan moet ze niet zo gaan lopen doen, alsof ik niks beters te doen heb!

Ja opzich is dat wel normaal,
maar dit is wel behoorlijk veel.

Maar als het goed is krijgt jouw moeder kinderbijslag? En als je helemaal geen zak- of kleedgeld krijgt, wat doet ze dan in hemelsnaam met dat geld?

En van dat afwasbaantje, dat kan ik best begrijpen.

Ik zou gewoon even een goed gesprek met haar aangaan.

Ja ik weet niet wat ze met die kinderbijslag doet…
als ik snel werk vind ga ik zeggen van mag ik nu mijn geld, en ook mijn geld van vorige maand want ik heb er recht op haha.
nee oke ga ik niet doen, want ik vind der eerlijk gezegt eng.
mischien dom maar ze is niet de liefste ofzo.,
ze is niet streng zoals piercings en tattoos verbieden, maar meer streng in dat ik dingen moet doen die nuttig zijn.
mijn hw controleert ze ook niet, ik mag zo lang als ik wil op de etc.
maar dit soort dingen word ik gewoon gek van

naja dat met die baantjes is idd dom eigelijk en vooral omdat je opzoek bent naar ander werk, ik bedoel als je egt niet zou willen werken ging je ook geen solicitatie brieven enzo inleveren. Maar misschien kun je je inschrijven bij een uitzendbureau?

Enja dat helpen in het huishouden moet ik oook gewoon hoor?
ikbedoel, ik moet 2x per week stofzuigen& de tafel afruimen.
de was opvouwen, vaker de badkamer poetsen, dweilen en dan nog me eigen kamer opgeruimt houden. En dan zit ik ook nog eens elke dag op school + een baantje bij een supermarkt.

he
wonen jou moeder en stiefmoeder in het zelfde huis?

maar als ik jou was zou ik even wachten op een reactie
anders moet je het bij de supermarkt proberen
of ander een callcenter, dat verdient heel goed maar kost wel veel tijd

en strijken is handig voor later,
huishouden doet iedereen toch wel een beetje

ja na de scheiding van mijn ouders heeft mijn moeder een vriendin…
en die komt elk weekend.

maaar, ja niemand die ik ken hoeft zoveel te doen.
ik word er echt gek van hoor…
ik moet mijn eigen kamer ook natuurlijk helemaal opruimen,
mja dit is ook nog mijn examen jaar.
dus als ik strx een baantje heb,
want ik heb alweer een nieuwe sollicitatieformulier ingevuld,
dan moet ik werken, examens ( heb volgende week examen week, heb ik zo bijna elke 2maanden wel…)
en hooooooooooooow, en mijn moeder en vriendin vinden elkaar veel interesanter dan mij ofzo, meer aandacht voor mijn broertje ook.
voel me gewoon niet fijn hier, mja ach moet er maar mee leven?

Hallo JOUW kleren… vrij normaal toch dat je dat zelf doet? Jij vindt dus dat andere JOUW kleren moeten strijken, omdat het teveel is? XD Vaaag…

Maar ff OT, ik vind wel dat je moeder een beetje vaag bezig is hoor, zo te horen heb je het nogal druk en al die klusjes der bij… tja. Een oplossing? Zoals de anderen al zeiden: eens goed met je moeder PRATEN (geen ruzie :stuck_out_tongue:) (Hallo! Jij hebt ook een leven! Moet ze maar es gaan begrijpen)

(ik heb alleen de begin pagina gelezen… dus sorry al dit in middels nutteloos is :pensive:

Nou… hoppaa.
Je hebt genoeg geld, dus je hoeft geen geld uit te geven aan kleding… desnoods kan je wat kleding vérkopen zodat je wat geld krijgt.
Niet zo zeiken. Wees blij dat je weet hoe het moet, zodat je later (als je op jezelf woont) je mama niet de hele tijd hoeft te vragen.
Praat met haar. Probeer een beetje aardig te doen.

Sjonge jonge jonge… Wat dacht je van eten, water, elektriciteit? Of je denk je dat alles er zomaar komt? Kinderbijslag is geen vetpot hoor :relieved:.

Hardstikke handig dat je moeder dat wil meegeven. Plus ze klinkt helemaal niet zo streng.

dat slaat echt nergens op :S

en over dat strijken, heeft mn moeder ook een x gezegt dat ze het nutteloos vond om te strijken als ik toch alles in de klerenkast ‘neergooide’ maar ze doet het wel gewoon…

praat er over zou k zegge

Ik vind het maar normaal wat jij moet doen in het huishouden.
Je moeder heeft toch ook een baan? Dat wil toch niet zeggen dat zij in haar vrije tijd de hele tijd op de sofa mag/kan gaan zitten. Of gaat het stof zichzelf opruimen? Gaan de boodschappen zichzelf naar jouw huis rijden? enz.
En die kinderbijslag is echt geen tweede woord voor zak-/kleedgeld, hoor. Van welk geld denk je dat (onder andere) je eten betaald wordt, je een dak boven je hoofd hebt je cadeautjes krijgt op je verjaardag, enz.?
Ik vind (maar dat is natuulijk maar m’n eigen mening) dat je moeder nog zo slecht niet is op dat vlak.

^ nou helemaal mee eens.

Plus 75,- zak en kleedgeld is bijna het dubbele wat ik elke maand krijg.